Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med kreft gis bort


Betty

Recommended Posts

"C har kreft med spredning til lungene. Kreften er stabil, siste kontroll hos veterinær for ca. en måned siden viste ingen særlig forverring.

Vi leter derfor etter en barmhjertig sjel som kan ta seg denne eldre schäferen den tiden hun har igjen. C er per dags dato i rimelig god form"

Hva syns dere?

Endret av Mod: har anonymisert litt og fjernet link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den blir vanskelig og få ut i et hjem. Hvem vil vel knytte seg til en hund som de har på lånt tid?

Syntes også kanskje det var feil og ta den inn igjen i et stressende kennelmiljø med den sykdommen som alt har spredd seg.

I tilegg til at hun er overvektig også så ville det muligens ha vært bedre for henne å få slippe? Sjangsen for at hun kommer ut i et hjem er vel ikke akkurat stor. Hadde det vært min hund og jeg viste at den hadde kreft som hadde spredd seg til lungene og at hun var overvektig i tilegg ville ikke kennel vært noe alternativ. Da ville jeg heller latt den slippe smerter eller ikke.Det er jo en såpass gammel dame også så vi kan jo håpe hun har levd et rikt liv. Den slags omplasserings syntes jeg veldig lite om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok alldrig ville ha den da med tanke på at den har kreft osv. Jeg blir fort glad i dyr da og hadde blitt ganske deppa om den hadde død av kreft. Sikker noen der ute som vil ha den da, men jeg hadde nok ikke ville dette. Men lykke til hverfall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med Nina. Men det er faktisk en del hundefolk som tar til seg slike gamle og syke hunder, for å gi dem et godt liv den siste stunden.

Det er jo mye som spiller inn i en slik avgjørelse, for det første har de jo hunden på lånt tid som sagt, og det er enorme utgifter med en slik hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med Nina. Men det er faktisk en del hundefolk som tar til seg slike gamle og syke hunder, for å gi dem et godt liv den siste stunden.

Det er jo mye som spiller inn i en slik avgjørelse, for det første har de jo hunden på lånt tid som sagt, og det er enorme utgifter med en slik hund...

Hvis du kan gi et hjem til Coyra skal du vite at alle veterinærutlegg og andre utgifter vil bli dekket av foreningen.

Utgiftsmessig så blir ikke belastningen så stor alt med at foreningen tar det på seg. Men det kan ikke være enkelt å ta til seg en hund som lever på så lånt tid, og der fremtidsbildet ikke er lovende. Og alt med at kreften har spredt seg så er det vel bare et tidsspørsmål før den sprer seg mer... Tror det hadde vært bedre om denne hunden fikk slippe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på følelesen at de gjør dette for å slippe eventuelle utgifter med medisinering og slikt jeg altså.

Tror nokk hunden hadde fått det ti ganger bedre om de avliver i stedet for omplasere hvis den er så syk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da jeg leste den annonsen og ikke minst så at alle utgifter vil bli dekket, så må jeg være ærlig å si at jeg tenkte at hun kanskje kunne få bo her og få det bra frem til hun må få slippe. Spørsmålet er hvor lang tid det er snakk om osv.

Så hadde det ikke vært for at alt er så utrolig usikkert med meg og de nærmeste månedene så kunne jeg absolutt vurdert å gi den hunden en verdig siste tid i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns, i likhet med de fleste her, at hunden burde få slippe. Hun har hatt et langt liv, og er kreftsyk og overvektig. Jeg tror nok det beste vil være å la henne få slippe, før hun får flere plager som følge av sykdommen og overvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke at veterinæren hadde anbefalt avliving om hunden ikke kunne leve med både kreft og overvekt?

Det kommer jo ann på om vetrinæren vet at hunden forsøkes flyttet og da...

Det som gjer det litt "vanskelig" er jo at kreften har begynt å spre seg, og er kommet til lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta seg av hunden sin den siste tiden den har igjen??

Hvis de hadde beholt den hadde det vært bedre, men det er tross alt en ganske stor belastnign for en hund å skifte eier, og da i tilegg en syk hund som ikke har lenge igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da jeg leste den annonsen og ikke minst så at alle utgifter vil bli dekket, så må jeg være ærlig å si at jeg tenkte at hun kanskje kunne få bo her og få det bra frem til hun må få slippe. Spørsmålet er hvor lang tid det er snakk om osv.

Så hadde det ikke vært for at alt er så utrolig usikkert med meg og de nærmeste månedene så kunne jeg absolutt vurdert å gi den hunden en verdig siste tid i livet sitt.

Enig med deg.

Jeg tenkte det samme. Bakdelen er at jeg har ei tispe fra før og det spørs hvordan disse to ville gå sammen. Også deler jeg jo hus med min mor som ikke er intr i en hund til.

HAdde jeg bodd alene ville jeg nok seriøst tenkt på og ta til meg denne hunden og gi henne et godt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Faren til Milo ble satt bort til noen venner av eierene en uke før han skulle avlives, pga kreft :)

De syns han fortjente å bo alene en periode, hvor han kunne gjøre litt som han ville...

Han var en kjempe herlig hund, og det var synd at han døde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...