Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du student og hva studerer du?


Hilde

Recommended Posts

Min studieplan er så rotete :icon_redface: Egentlig går jeg på jussen på Universitetet i Bergen, mastergraden. Men akkurat dette semesteret har jeg "litt pause" og tar webdesign/webestetikk på Humanistisk Informatikk på HF (eh, også på Uib hvis noen lurte). Men gleder meg sykt til høsten, for da er jeg tilbake på juridisk fakultet igjen!

Men misforstå meg rett, det er faktisk mye mer kule mennesker på HF enn på jur. fakultet!! Så sånn sett blir det litt kjipt å starte med "pappaguttene" igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men misforstå meg rett, det er faktisk mye mer kule mennesker på HF enn på jur. fakultet!! Så sånn sett blir det litt kjipt å starte med "pappaguttene" igjen ;-)

Helt klart. HF-folka er de kuleste :o:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricky spørsmål:p Jeg går nå de siste ukene av allmenn påbygg, og har søkt på Universitet i Stavanger til høsten.. Har søkt sosiologi, samfunnsfag med personalledelse og fransk. Planen er å komme inn på samf. med pers. ledelse, og ta fransk og italiensk på fritiden Ambisjoner? neeida:P Men om jeg ikke kommer inn på det jeg vil (har vært en smule for slapp på vgs), så må jeg vel bare studere fransk. Problemet er at de forkunnskapene som anbefales har jeg kun på papiret, og ikke i praksis, så er en smule skummelt:p Hva jeg vil bli når jeg blir stor? Har en stor drøm om å bli headhuntet av MI:6 eller en annen etterretningsorganisjasjon, men siden det ikke kommer til å skje blir det vel noe innenfor FN, eller no. Jeg vil ikke bli stor jeg, skal være student hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Melsom VGS. Går første året på en linje som heter; "3 år, 3 mål". Det er naturfag med fordypning i realfag (matte, kjemi, biologi og fysikk).

Jeg har tenkt å gå på UMB (Universitetet for miljø- og biovitenskap) etter videregående. Her har jeg lyst til å bli Etolog (Adtferdsviter på dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i tiende nå. Håper jeg kommer inn på Katta til neste år(studiespesialisering).

Vet ikke hva jeg vil bli. Har tenkt litt på veterinær, men tror ikke jeg orker det. Psykolog er også noe jeg vurderer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. HF-folka er de kuleste :o:icon_redface:

Ja, nesten litt depp det der altså! Men, men... jeg har jo overlevd ett år tidligere på jussen, så jeg burde klare fire til fra høsten av;-) Men det er om å gjøre å få seg venner på andre fakultet har jeg skjønt, hihi... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.året Sykepleier... og jobber også med å finne på alt annet enn å lese til Anatomi eksamen.

Har bla farget håret mitt 2 ganger B)

Ellers så går det i rengjøring også har jeg plantet tomat frø, pratet med dem og gitt dem mye kjærlighet. Håper på fine tomat planet på altanen når sommeren kommer :o

haha, sånn hadde jeg det også! Alt annet var mer spennende enn å lese til anatomi og sykdomslære! Tror aldri leiligheten var så rein som rundt eksamenstider :rolleyes:

Vi var prøvekaniner for nye eksamensformer så vi hadde mye mappeoppgaver, som var uten mål og mening. Men sto jo uansett og det er vel ingen som spør om karakterene til en sykepleier likevel? :icon_redface: Forskjell på praksisflink og teoriflink (selv om man bør være litt av begge deler).

Lykke til på anatomieksamen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på allmenn jeg..

Et år igjen, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal bli eller hva jeg skal gjøre etterpå :rolleyes:

HJELP, jeg sliter :icon_redface::o

Vurderer å søke på en eller annen IT linje, men jeg er litt usikker på hva de lærer (kan sikkert høre men :o), men det er mye en kan ha lyst til og så mange muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basse: Hva med folkehøgskole?? :icon_redface: Man skal ikke stresse, det har jeg lært! Man skal ikke kimse av utdanning, det er altfor "alvorlig" til det. Man MÅ ikke på død og liv begynne på høyere utdanning etter vgs, bruk tid. Da er folkehøgskole bra! :o Eller jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta det med ro. Du har så mange år foran deg allikevel, at det er bedre å bruke tiden på noe du har lyst til enn å stresse med å finne ut hva du skal bli også ender du kanskje opp på en bomtur der - det er det mange nok som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempegammel, men er vernepleier og har 2. avd spesialpedagogikk. Nå har jeg søkt ny jobb (var på intervju i går) på en skole der de skal ta inn 8 elever med autisme i 1. klasse. Har veldig veldig lyst på jobben!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...