Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriver på utstilling


Kamilla

Recommended Posts

Jeg har ikke vært skriver helt alene enda, men jeg har sittet ved siden av en skriver og skrevet en hel utstillingsdag, pluss at jeg fikk skrive noen alene når den ordentlige skriveren ikke var der. Og jeg syns det var helt ok :D Dommeren, skriveren og ringsekretæren var knallkoselige og dommeren snakker sakte og tydelig. Så jeg hadde en kjempefin dag hvor jeg lærte masse!

Lykke til det går nok helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært skriver to ganger (Retrieverklubbens Open Show her i Trondheim høsten 2004 og labradorspesialen mai 2005). Begge ganger var både dommer og ringsekretær utrolig hyggelige, om det gikk for fort for meg så ventet de til jeg var ferdig med å skrive. Gratis vaffel og brus fikk jeg og! Og bok om labradoren første gangen, og et bilde med labrador på den andre gangen. Tviler på at det er bare i retrievermiljøet de er så hyggelige.

Etter den første klassen kom jeg fort inn i en fast rutine, og det var egentlig utrolig lett å være skriver.

Men en ting er viktig: Husk å ta på deg godt med klær!! Samme om det er mai og vår, masse klær må du ha på deg - for det er forbausende kaldt å sitte stille i fire og en halv time. Ta med deg sitteunderlag, tepper, fingervanter, lue, skjerf, ullgenser og vindtett jakke, så har du i alle fall dekt det mest nødvendige (ja, det høres mye ut, men jeg snakker av erfaring på akkurat det området...).

Jeg lærte mye begge gangene, om systemet og de forskjellige uttrykkene i utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skriver på Bjerke to år på rad, begge dager. Det gikk veldig fint, så det er ikke noe å grue seg for. Jeg hadde ikke noe greie på utstilling før jeg gjorde dette, så jeg var smånervøs for å tulle med titler og plasseringer, jeg ante jo ikke hva Cert, CK, BIM og BIR osv var, men det gikk veldig greit. :D

Både ringsekretær og dommere var veldig hyggelige og hjelpsomme, selv hun som møtte skikkelig fyllesyk søndagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...