Gå til innhold
Hundesonen.no

R.I.P puppy

Tini

Synes dere Elghund eieren skal betale en erstatning på den avdøde valpen?  

20 stemmer

1. 1.

• 1. Ja, litt av summen!
      5
    • 2. Ja, HELE summen!
      7
    • 3. NEI!!!
      5
    • 4. Er ikke sikker!
      3

Recommended Posts

Har en liten trist nyhet om en nydelig dalmatiner valp som gikk borti går.

En på jobben til pappa har nydlige dalmatiner valper nå. I går når han jobbet fikk han tlf om at han måtte forte seg hjem, var en annen hund som hadde skremt valpene mens kona var ute å luftet de. De var spredd utt over hele skogen og området rundt.

En valp hadde druknet!!!!!!!! :D:(:(:(

Det hadde vært slik at nabohunden (elghund) hadde oppdagen en elg!

Og jaget den gjennom hagen deres,mot valpene og opp i skogen. :lol:

Jeg blir så irritert når de som har slike jakt hunder ikke settes i bånd eller får et inn gjeret hage. Når de ikke har kontroll over hunden. Greit hvis hunden hører på eieren.

Men vet jo ikke om eieren var til stede. Da skal hunden settes i bånd. :)

De andre valpene kan jo ha fått et arr for live!

Min mening er at eieren til elghunden skal erstate denne valpen med en sum. Den er jo self ikke erstatelig denne nydelige puppy`n! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vaøpene ikke var i bånd og utenfor sin egen hage, synes jeg elghundeieren burde betale nesten hele summen :lol:  :''(

Jeg er ikke helt enig der. Hvis valpene ikke var i bånd er det ikke den annen eiers ansvar. Kun for at betale konsekvenserne med sin egen hund som gikk løs. For havde hun hatt dem i bånd, da ville de ikke kunne løpet deres vei, den ene valpen ville ikke druknet.

Men vi får vel vente på tilbake meldinger om de var i kobbel eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig der. Hvis valpene ikke var i bånd er det ikke den annen eiers ansvar. Kun for at betale konsekvenserne med sin egen hund som gikk løs. For havde hun hatt dem i bånd, da ville de ikke kunne løpet deres vei, den ene valpen ville ikke druknet.

Men vi får vel vente på tilbake meldinger om de var i kobbel eller ikke..

Oops!!

Skrev feil der :oops:

Mente at hvis valpene ikke var i bånd og utenfor hagen, burde ikke elghundeieren betale, men hvis de var i bånd :roll:

Skrev visst litt feil .... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe om at de var uten for hagen. De var i sin egen hage!

De gikk løse for eieren viste at de ikke ville stikke av. Man regner jo ikke med at nabo hunden skal jage en ELG gjennom hagen deres!

Synes at naboen skal betale erstatning. For hunden hans hadde ikke noe i hagen til de med valpene å gjøre i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmmm syns nok at den elghund- eieren skulle betale erstatning, men jeg syns det var dumt at valpene kunne stikke av og skade seg. De burde vært i en liten valpegaar og ikke kunnet løpe vekk.... det er min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje det!

men de ble jo luftet litt på den måten for at de skulle få løpe litt.

Men jeg tenker også sånn. Hvis de hadde gått i bånd.. Og elgen kom løpene mot de. Da kunne de jo ikke flyktet da. Da hadde jo kanskje flere død!

Nå vet ikke jeg hvordan de har det der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg mener at valper burde være i valpegaarer... da er de vernet mot det meste også kan de springe fritt... men som sagt, hendelsen er kjempe trist, og jeg mener han med elghunden skal betale full erstatning og mer!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...