Gå til innhold
Hundesonen.no

Fadderbarn


Wheaten terrier

Fadderbarn  

22 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      5
    • Nei
      16
    • Familien vår har
      1
    • 0
  2. 2.

    • Plan
      6
    • SOS-barnebyer
      10
    • Andre (isåfall, hvilken?)
      6
    • 0


Recommended Posts

Jeg skal få meg et fadderbarn nå, men er veldig usikker på fra hvilken organisasjon.

De to jeg lurer på er SOS-barnebyer og Plan.

Jeg ønsker å kunne sende et brev eller to i året uten at det blir for mye bry med oversetting og div. for organisasjonen.

Noen andre som har fadderbarn som kan komme med synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fadderbarn fra Plan. Får tegninger og brev av han ett par ganger i året. Kjempekoselig... :-) Har nå hatt han i 7 år, så han begynner å bli stor.

De har i tillegg en nettside (husker ikke adr. her og nå) der man kan gå inn å skrive brev til sitt fadderbarn, samt kjøpe små gaver. Mer lettvindt kan det ikke bli. Jeg sender han brev 2 ganger i året, og gave 1 gang sånn ca.

Plan er og flinkt til å opplyse om hva som blir gjort med pengene de forskjellige stedene. Får plan-posten noen ganger i året, samt en oppdatert info med bilder på fadderbarnet. Fadderbarnet mitt koster 600,- hver 3. mnd, så det er ikke store kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to. En i Plan Norge og en i Sos barnebyer.

Men jeg sa opp når vi kjøpte oss hus. Kosta meg jo nesten 500,- i mnd så...

Jeg vil anbefale Plan Norge. De var jeg mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fadderbarn i Chile, en liten gutt på 1 1/2 år :icon_redface: Gjennom SOS- barnebyer.

Vi betaler 225 i mnd (autotrekk) og dekker da det nødvendige for ham. For oss er det penger som vi ikke hadde merket uansett, en bensinskvett eller noen pakker røyk liksom.

Vi får bilder og små notater/kort om hvordan han har det et par ganger i året.

Siden han bare er en liten tass enda har vi bare fått info og bilder en gang enda.

Det koster så lite, og er av så enorm betydning, så for oss var det ikke noe å tenke lenge på :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke, men har veldig lyst på. Det er bare en ting jeg lurer på. Jeg ser ofte reklame for Plan og slik på hjemmesider (vg, dagbladet++), dette må jo koste endel ? Går mye av det dere betaler inn til det? De må jo få pengene fra en plass... Eller er det andre måter de får "reklame penger" fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan er jo en enormt stor organisasjon, større enn SOS-barnebyer, og de bruker veldig mye penger på markedsføring, som organisasjonen betaler regner jeg med.

SOS-barnebyer er mindre og bruker det meste av de får på barnebyene og ikke så mye på markedsføring.

Som jeg har oppfattet det.

Men en ting som skiller dem er at SOS jobber med foreldreløsebarn som får bo i en barneby, gå på skole og få en familie.

Plan jobber med barn i familier, at landsbyen de bor i kan få en brønn f.eks. eller andre ting som angår det barnet og familien hans/hennes.

Begge har gode hjemmesider, men Plan har en bedre side enn SOS.

Hos Plan koster det 240,- i mnd

Hos SOS koster det 225,- i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kompis av meg sa: jeg vet hvilke biler lederne av de organisasjonene kjører....... Vet ikke hvilken av organisasjonene som tar minst selv og lar mest gå videre, tror det skal være skrevet en del om det rundtforbi. Tenk på ververne de har gående ute på timebetaling+provisjon, ledere, reklamefilmer, plakater, annonser etc.

Samtidig, hvilke andre måter finnes det å hjelpe på? Man er på en måte prisgitt de alternativene som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...