Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd


Recommended Posts

Tingen er den at Tinka er som Houdini. Hun har flott teknikker til å komme utav det meste - seinest i dag stoppet hun opp, og når båndet ble stramt (jeg gikk foran henne i min egen lille verden, vi var på slutten av turen og da går vi begge bare og rusler), trakk hun hodet ned litt. Det var utrolig pussig å se på henne når hun skjønte at hun hadde klart å komme seg ut - det gikk opp et lys for henne og hun sprang seg en liten tur (kom tilbake 30-60 sek etterpå, men allikevel).

Det har skjedd flere ganger at hun kommer seg løs fra halsbånd, og sela hennes sitter ikke så bra som jeg skulle ønske at den satt. Dessuten er det upraktisk å trene med sele på, syns jeg. Derfor trenger jeg et nytt halsbånd, og det må være av typen "vanskelig å komme seg ut av." Strup vil jeg overhodet ikke ha (det kommer hun seg utav uansett - i alle fall gjelder det retrieverkobbel). Jeg har sett på en del halsbånd, men finner ingen som jeg liker eller som jeg syns ser bra nok ut, og som ikke koster en formue.

Er det noen andre her med utbryterkonger som har halsbånd å anbefale, som enten selges i dyrebutikker eller i nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tre ting Loke "ikke" får seg ut av.Strup hvis jeg er oppmerksom (han fyker ut hvis jeg ikke følger med), webmaster selen fra ruffwear og nomesele (begge klarer han hvis jeg gir han muligheten, men de hefter han så jeg vinner tid ).Jeg kjøpte en gang et halsbånd som kostet 600 kr til han, det ble brukt en dag : han rygget rett ut av den på et nanosekund i vikingskipet. Halvstrup er halvtrygt, jeg må være oppmerksom og røske tak i det jeg får tak i av pels når han plutselig skyter bakover eller senker hodet, men stort sett fungerer det til daglig.

Min forrige belger var av samme ulla og glad i å bråke så jeg har utviklet en sjette sans når det kommer til houdini hunder og en lynrask "gripe tak i belgerpels" refleks. Tror det er det beste tipset mitt: vær oppmerksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det, at det smarteste kanskje er at jeg blir litt mer oppmerksom. Men hun har jammen meg en fordel når det gjelder å snike seg unna - for det første er det ikkeno pels for meg å gripe fatt i om hun skulle løpe, og for det andre har hun så mye halsskinn at halsen ikke er så alt for mye smalere enn hodet. Heldigvis kommer hun raskt tilbake!

Nytt halsbånd må jeg uansett ha, for jeg vil ha et som jeg er sikker på at ikke løsner seg opp litt i løpet av turen.

Webmastersela har jeg forresten kjempelyst på, men det må bli når jeg har litt mer penger enn hva jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det, at det smarteste kanskje er at jeg blir litt mer oppmerksom. Men hun har jammen meg en fordel når det gjelder å snike seg unna - for det første er det ikkeno pels for meg å gripe fatt i om hun skulle løpe, og for det andre har hun så mye halsskinn at halsen ikke er så alt for mye smalere enn hodet.

He he :) Loke har bredere krage enn hode noe som gjør at han bare kan rygge elelgant ut.Det er også den jeg griper tak i :) Kjekt med pels noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collien jeg passer av og til er sånn..Hvis det er noe han ser som han vil bort til, rygger han i full fart bakover med hodet ned.Det eneste som holder han på han er strup, så han må gå med det..Han har et rundsydd lærhalsbånd og det fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collien jeg passer av og til er sånn..Hvis det er noe han ser som han vil bort til, rygger han i full fart bakover med hodet ned.Det eneste som holder han på han er strup, så han må gå med det..Han har et rundsydd lærhalsbånd og det fungerer veldig bra :)

Hadde et rundsydd lærstrup tidligere, helt til vi glemte å ta det av en kveld og hun tygde det i stykker (hunden min må jo høres helt fæl ut). Brukte det i motsatt ring, sånn at strupeffekten ikke fungerte, mest fordi det var så sabla irriterende at halsbåndet aldri gikk tilbake om det strammet seg (hunden min går ikke på min venstre side og ser opp på meg hele tiden, selv om det tar opp en god del av tiden hennes).

Kanskje jeg finner noe lærhalsbånd som er utformet som et belte, det tror jeg hadde vært bortimot ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...