Gå til innhold
Hundesonen.no

Golive


Guest Vicky

Recommended Posts

Hei og hopp! Nå tenker jeg på å legge ut siden min. Den er ikke 100% ferdig, men er så mange som maser nå så da legger jeg den likesågodt ut. Men dere med Adobe Golive. Kan dere forklare meg sånn step by step hvordan man legger ut siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det enkleste er å bruke SmartFTP som du kan laste ned gratis.

Her for eksempel.

Der skriver du bare inn ftp.dinserver.com/no (f.eks hvis du har på home.no så skriver du ftp.home.no, har du på isp-worldcom så skriver du ftp.isp-worldcom.com).

Så skriver du inn brukernavn og passord i hvert sitt felt, og klasker på enter. Da skal den koble deg til.

Husk å dra alle filene du trenger inn i mappa som heter public_html (det er hvertfall det som er standard). Har du en mappe som heter "bilder" hvor alle bildene dine ligger, må du laste opp hele den mappen også slik at html-filene finner bildene og kan vise dem på nettet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god forklaring! trodde det var enklere med Golive... men ftp burde gå fint :lol: jeg må ikke gå inn på webhotellet å ordne med noe greier først? det går fint å bare laste opp alt sammen uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge siden din er aktivert (noe jeg tror den er siden det har gått såpass lang tid) så skal du kunne laste opp, og så skal det funke :lol:

Jeg aner ikke hvordan man laster opp med GoLive selv om jeg bruker programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge siden din er aktivert (noe jeg tror den er siden det har gått såpass lang tid) så skal du kunne laste opp, og så skal det funke :lol:

Jeg aner ikke hvordan man laster opp med GoLive selv om jeg bruker programmet :)

Oki :) da skal jeg nok få den opp straks... men må bare advare om at siden er ikke like flott som f.eks din, Julie. Men jeg håper likevel den funker.... hehe.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Golive egentlig? bruker front page, men synes den er litt rar... Hvordan er Golive i forhold til front page? :unsure:

Og du Vicky: legg ut linken så fort som mulig da... Er så morsomt å se på andres hjemmesider :)

*ikke nysgjerrig :rolleyes: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Golive egentlig? bruker front page, men synes den er litt rar... Hvordan er Golive i forhold til front page? :unsure:

Og du Vicky: legg ut linken så fort som mulig da... Er så morsomt å se på andres hjemmesider :P

*ikke nysgjerrig :rolleyes: *

jeg syntes golive var utrolig knudrete frem til jeg ble kjent med programmet. Nå syns jeg ikke noe annet er bedre :) Har prøvd dreamwaver, frontpage, og et annet jeg ikke husker navnet på, og de var helt ok liksom. Men jeg liker golive veldig godt :) Det har kanskje med at det er det vi lærer på skolen.

hehe, det skal jeg gjøre vettu :P Skal legge ut banner og link :)

Veldig hyggelig at dere har lyst til å se på siden min :P Dere som har svart på denne tråden(dere med websider) har veldig flotte sider. Ikke forvent like bra fra meg da :P hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes golive var utrolig knudrete frem til jeg ble kjent med programmet. Nå syns jeg ikke noe annet er bedre :P Har prøvd dreamwaver, frontpage, og et annet jeg ikke husker navnet på, og de var helt ok liksom. Men jeg liker golive veldig godt :P Det har kanskje med at det er det vi lærer på skolen.

hehe, det skal jeg gjøre vettu :P Skal legge ut banner og link :P

Veldig hyggelig at dere har lyst til å se på siden min :) Dere som har svart på denne tråden(dere med websider) har veldig flotte sider. Ikke forvent like bra fra meg da :P hihi.

Har front page nå, og for å si det mildt er jeg kunne jeg klart meg uten det programmet... :)

Selv synes jeg adobe er bra, bare man lærer seg hvordan det er bygd opp B)

Jeg har bare photoshop (cs2), indesign, after effect, reader, image ready(cs 2), og noen andre...

Men idag kom fatter`n hjem med nesten hele adobe samlingen, så får håpe at GoLive er i den samlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har front page nå, og for å si det mildt er jeg kunne jeg klart meg uten det programmet... :)

Selv synes jeg adobe er bra, bare man lærer seg hvordan det er bygd opp B)

Jeg har bare photoshop (cs2), indesign, after effect, reader, image ready(cs 2), og noen andre...

Men idag kom fatter`n hjem med nesten hele adobe samlingen, så får håpe at GoLive er i den samlingen :)

det blir bra :)

Og til alle som ser i tråden: beklager forsinkelse med websida ikveld... ble ikke helt fornøyd, så jeg legger den ut imorra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...