Gå til innhold
Hundesonen.no

Golive

Guest Vicky

Recommended Posts

Hei og hopp! Nå tenker jeg på å legge ut siden min. Den er ikke 100% ferdig, men er så mange som maser nå så da legger jeg den likesågodt ut. Men dere med Adobe Golive. Kan dere forklare meg sånn step by step hvordan man legger ut siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det enkleste er å bruke SmartFTP som du kan laste ned gratis.

Her for eksempel.

Der skriver du bare inn ftp.dinserver.com/no (f.eks hvis du har på home.no så skriver du ftp.home.no, har du på isp-worldcom så skriver du ftp.isp-worldcom.com).

Så skriver du inn brukernavn og passord i hvert sitt felt, og klasker på enter. Da skal den koble deg til.

Husk å dra alle filene du trenger inn i mappa som heter public_html (det er hvertfall det som er standard). Har du en mappe som heter "bilder" hvor alle bildene dine ligger, må du laste opp hele den mappen også slik at html-filene finner bildene og kan vise dem på nettet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god forklaring! trodde det var enklere med Golive... men ftp burde gå fint :lol: jeg må ikke gå inn på webhotellet å ordne med noe greier først? det går fint å bare laste opp alt sammen uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge siden din er aktivert (noe jeg tror den er siden det har gått såpass lang tid) så skal du kunne laste opp, og så skal det funke :lol:

Jeg aner ikke hvordan man laster opp med GoLive selv om jeg bruker programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge siden din er aktivert (noe jeg tror den er siden det har gått såpass lang tid) så skal du kunne laste opp, og så skal det funke :lol:

Jeg aner ikke hvordan man laster opp med GoLive selv om jeg bruker programmet :)

Oki :) da skal jeg nok få den opp straks... men må bare advare om at siden er ikke like flott som f.eks din, Julie. Men jeg håper likevel den funker.... hehe.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Golive egentlig? bruker front page, men synes den er litt rar... Hvordan er Golive i forhold til front page? :unsure:

Og du Vicky: legg ut linken så fort som mulig da... Er så morsomt å se på andres hjemmesider :)

*ikke nysgjerrig :rolleyes: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Golive egentlig? bruker front page, men synes den er litt rar... Hvordan er Golive i forhold til front page? :unsure:

Og du Vicky: legg ut linken så fort som mulig da... Er så morsomt å se på andres hjemmesider :P

*ikke nysgjerrig :rolleyes: *

jeg syntes golive var utrolig knudrete frem til jeg ble kjent med programmet. Nå syns jeg ikke noe annet er bedre :) Har prøvd dreamwaver, frontpage, og et annet jeg ikke husker navnet på, og de var helt ok liksom. Men jeg liker golive veldig godt :) Det har kanskje med at det er det vi lærer på skolen.

hehe, det skal jeg gjøre vettu :P Skal legge ut banner og link :)

Veldig hyggelig at dere har lyst til å se på siden min :P Dere som har svart på denne tråden(dere med websider) har veldig flotte sider. Ikke forvent like bra fra meg da :P hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes golive var utrolig knudrete frem til jeg ble kjent med programmet. Nå syns jeg ikke noe annet er bedre :P Har prøvd dreamwaver, frontpage, og et annet jeg ikke husker navnet på, og de var helt ok liksom. Men jeg liker golive veldig godt :P Det har kanskje med at det er det vi lærer på skolen.

hehe, det skal jeg gjøre vettu :P Skal legge ut banner og link :P

Veldig hyggelig at dere har lyst til å se på siden min :) Dere som har svart på denne tråden(dere med websider) har veldig flotte sider. Ikke forvent like bra fra meg da :P hihi.

Har front page nå, og for å si det mildt er jeg kunne jeg klart meg uten det programmet... :)

Selv synes jeg adobe er bra, bare man lærer seg hvordan det er bygd opp B)

Jeg har bare photoshop (cs2), indesign, after effect, reader, image ready(cs 2), og noen andre...

Men idag kom fatter`n hjem med nesten hele adobe samlingen, så får håpe at GoLive er i den samlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har front page nå, og for å si det mildt er jeg kunne jeg klart meg uten det programmet... :)

Selv synes jeg adobe er bra, bare man lærer seg hvordan det er bygd opp B)

Jeg har bare photoshop (cs2), indesign, after effect, reader, image ready(cs 2), og noen andre...

Men idag kom fatter`n hjem med nesten hele adobe samlingen, så får håpe at GoLive er i den samlingen :)

det blir bra :)

Og til alle som ser i tråden: beklager forsinkelse med websida ikveld... ble ikke helt fornøyd, så jeg legger den ut imorra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...