Gå til innhold
Hundesonen.no

Skogstur...


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jeg tenkte at iblandt med all denne ringtreningen kan vi jo ha en skogstur da :lol:

Om flere vil være med så skriv i vei, så kan vi avtale tid,sted osv.. :)

Jeg tenker først og fremst på 1.Mai da? Eller er alle opptatt med tog?

Om du ikke er sikekr på om du kan, så skriv uansett, så vi får dratt i gang no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

hehe...

Nja...Mine forslag:

1.Lade stien

2. Bymarka

3.Estenstadmarka

Kommer ikke på mer forslag nå, men om noen andre har, så hit ut :lol:

Tenkte forresten vi kunne ha med kløv(de som vil og har) og nistepakke/eventuelle penger til kiosker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hverken lørdag eller 1. mai, men kan skrive opp bussene da:

Til Estendstadmarka avhenger det litt om dere vil gå fra Bekken (folksomt!) eller fra rundkjøringa og oppover skogsstien. Det går selvsagt an å gå skogsstien fra Bekken også. Buss nr 5 og 9 til Dragvoll er de som kommer nærmest Bekken, mens buss nr 24, 36 og 66 stopper ved rundkjøringa.

Når det gjelder Ladestien, så avhenger det også litt hvor dere vil gå. Buss nr 3 og 4 går til Lade, det går an å ta buss nr 6 og starte i den enden av Ladestien som er lengst borte fra sentrum, eller så går det jo faktisk an å gå fra sentrum/stasjonen/piren til Ladestien også. Men det er forholdsvis trangt og folksomt der, bare så det er sagt.

Til Bymarka fins det flere muligheter. Det går an å ta trikken opp og gå i Lian-området, eller ta buss nr sju til Flatåsen og gå i naboskogen til Stine (Granåsen og omegn - kjempefine turområder!). Det går an å ta buss nr 10 til Skistua, eller buss nr 5, 8 eller 9 og stå av et eller annet sted på den strekningen.

I Estenstadmarka har snøen smelta nå, og det har den vel også gjort i området rundt Granåsen og sånn, men det kan være fare for råtten snø ved Skistua og oppover... Det er i alle fall snø på Gråkallen.

Dere får ha en god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm... Da tar vi Mandag den 1.Mai da eller?

Jeg, Kjersti og Caroline?? Ingen fler? :)

Men Carro: Har du med deg barnevogn?

For om du har legger vi opp turen il en plassm hvor du kan ha den med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Kanskje det ja :(

Vet ikke om jeg gidder i morgen natt..Er jo skole på Mandag, og jeg har litt problemer med søvnen nå for tiden ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen natt gidder ikke jeg heller. Tenkte mest på nå i natt, men nå har jeg nettopp kommet hjem fra en og en halv times tur med Tinka, så jeg gidder ikke noe mer tur før i morgen formiddag. Vi kunne jo eventuelt møttes og gått på Ladestien (for der er vi helt sikkert alene en søndag formiddag når det er så fint vær som nå). Eller skal du på valpeshowet på Tanem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armene mine kommer til å dette av.

Er det noen andre områder på Lade vi kan gå på? Vi kunne eventuelt gått i Stokkbekkdalen rett ved meg, men det er jo mer enn langt nok for deg da.

Jeg har forresten planer om å sove og sløve en stund i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Altså er mange omeråder da :(

Vi kunne jo ha gått i stokkbekkdalen da..Men hvor er den ? ;)

Jeg har også planer om å sove leenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kart - det er det grønne feltet med en bekk i ca midt på kartet (ikke der hvor prikken er). Selve stien i Stokkbekkdalen er vel omtrent som Ladestien, også er det litt svinger og en bekk og litt trær og ikke så veldig mange folk.

Veit ikke om kartet sa deg noe? Dalen ligger rett nedenfor Brundalen Videregående. Mellom Brundalen vgs og øvre Jakobsli, kan man si. Buss nr 36 og 66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmmm...Sikkert varmt på bussen også da..

Jeg trur vi utelukker bussen, siden den blir mye pengebruk på meg og Milo fremover nå...

Og da jeg skulle spøee mamma koom jeg på at pappa var på fjelltur med bilen:O :(

Kan eventuelt sykle da(i denne KOKENDE varmen:S ) bort til Rotvoll eller no? :S

*blææ* Jeg og vil kjøre bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...