Gå til innhold
Hundesonen.no

Raketter


Anne

Recommended Posts

I fjord var Aro 8 mnd på nyttårsaften. Det gikk kjempebra, viste ingen tegn på å være redd... Men jeg er spent på hvordan det blir dette året. Om det er som ifjor, eller om han har hatt en skremmende opplevelse (som vi ikke vet) det siste året, som gjør at han blir redd :roll: Vi håper på det beste :mrgreen:

Hvordan reagerer din hund på raketter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff vi hadde en hund som vi fikk som godt voksen (7år) og han var skikkelig redd for raketter.

på nyttårsaften så var det ikke mulig å få kontakt med han i det heletatt for han var så stresset. det var så gale at han kunne stå rett opp og ned og rett og slett pisse på seg uten å selv merke det.

den hunden begynte med svakt dop den dagen butikkene åpnet i romjulen og begynnte å selge raketter. for å forebygge en skikkelig stress uke. på selve nyttårs aften så fikk han den annbefalte dosen slik at han fikk ro til å slappe av.

nå vet jeg at det er mangen som er mot dette med å dope ned hunder men vi gjorde dette forde hunden var så passe gammel at ingen ting anne hjalp uansett hva vi gjorde så var han nervevrak i nesten 14 dager (litt før og litt etter) nyttåraften og det er ikke noe gøy verken for oss som eide hunden eller hunden selv.

var det torden vær i luften så nektet hunden å gå ut, skulle vi lufte han i slikt vær så ble det med å gå ut døren for å tisse for så å løpe inn igjen. og var vi på et sted nærmt en skytebane vi pleide å lufte hundene ved så måtte vi sjekke om det var noen flagg oppe på banen for hvis det var det så kunne vi bare glemme å ta han ut av bilen for hvis han hørte skuddene så løp han til nærmeste bil og stod å hoppet på den for å komme seg inn i bilen. synes det var synd i den hunden men nå er no han på de evige jaktmarker så vi håper han har det bedre der. :wink:

men de hundene vi har nå har aldri brudd seg om smell selv ikke bamse har reagert på raketter enda, og vi har noen ned over i gaten hvor vi bor som har vært ute å lekt seg allarede ja. han har heller ikke reagert på skudd fra samme skytebane som han gammle var redd for så jeg tror ikke at han blir redd på nyttårsaften forde om det blir hanns første gang. :) tror han skal klare seg fint der. men skal låne kine sin cd med sånne lyder på, så den lille på 5 uker kan få høre litt på raketter og slikt før jeg leverer han til valpekjøperene, han blir jo hentet rett før jul så det er sikkert greit hvis han blir vandt med å høre litt smell og slikt før de får han. synes liksom at det var en god ide jeg å venne han til litt med slikt. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var nettopp inne på din hjemmeside, UTROLIG flotte hunder... Fikk nesten en tåre i øye da jeg så de vesle små krabatene, minte meg så om min vesle Tarco(også japansk spisshund)4 år siden jeg mistet han :) , men jeg har endelig klart å komme meg til stedet og få ny hund, og den kommer om bare 2 dager =D Jeg er overlykkelig !!

Lykke til med dine fine venner :(

Hilsen Michelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy da, med ny hund i hus da. :(

som du sikkert har sett så har vi ikke mindre enn 5 stykker men den ene skal jo hentes før jul :) kan liksom ikke beholde alle valpene som blir født her i huset. :wink: etter avtalen med husverten så har vi faktisk en hund for mye her nå, altså vi skal ikke ha flere enn 3 hunder men har nå 4 så vi får se hvor lenge han godtar det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...