Gå til innhold
Hundesonen.no

Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hei, og hå, på tide og lage en ny tråd..

Gutten min har blitt hele 4 år..!

Dette siste året har vi satset og gjort en STOR fremgang..

Vi har fått trent SUPER mye, og jeg må si at jeg er stolt av han..

I det siste har vi trent på Hopp i agen hjemme, og det var DE bråe, og vanskelige svingene...Hva Milo gjorde? Skjønte absolutt ALT, og vrei seg i lufta, klar til å ta fatt på enste hinder.

I lydighet har han vist en overaskende fremgang...

Hvor har det blitt av hunden osm alltid stakk av, trakk i båndet, markerte seg OVERALT, ikke vill lystre og gjorde mamma flau?

Nå kommer han hver gang jeg roper, går fot,(med unntak a noen få ganger), stopper og tisser når han må på do, skvetter liksom ikke bare, gjør så å si alt jeg vil ha han til og gjøre, og gjør meg stolt..Litt av en framgang? hva?

Har fått mange tilbake meldinger at Milo er en utrolig rolig hund til å være setter. Ta utganspunktet i utstillinga i går, så når jeg tok han ut av buret så skulle han ikke bare vimse rundt meg, han lå seg bare ned og slappet av..

Han er bare verdens herligste hund, og han vil ALLTID være den som blir husket som min beste venn..

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Milo er en kjempe fin hund, og du tar alltid like fine bilder ;) ser ut som dere er verdens beste perle venner ;)

Skrevet

Milo er jo så nydelig da ;) herlig voffs ;)

Og ja han var meget rolig til å være setter, husker bestefar sin vimsete setter jeg. Og alle andre setterne jeg har møtt.skikkelig vimsekopper, men Milo var meget rolig ;)

Guest Christine
Skrevet

Hihi,..Takk for søte ord.. :)

Det med at han er så ruli, skjønner jeg ikke... :)

Er det noe jeg har gjort?

Siden andre hundene i kullet er helt gale ;)

Guest Christine
Skrevet

HeHe..ja, Mia på hundetreff..

Smuugtitter opp på Milo hele tiden...

Skrevet

Aaw, så fin han er! Dere har fått fart på hold-fast-treninga også ser jeg (jeg prøver meg på å lære Tinka å holde i griseører uten å tygge, ikke alltid like lett).

Guest Christine
Skrevet

HiHi..

Glemmer ALDRI den gangen mamma heiv alle visne roser i komposten, så hoppet Milo opp, stjal den som var mest vissen, og ga den til veninna mi :lol:

Skrevet

Og ja han var meget rolig til å være setter, husker bestefar sin vimsete setter jeg. Og alle andre setterne jeg har møtt.skikkelig vimsekopper, men Milo var meget rolig :P

Det med at han er så ruli, skjønner jeg ikke... :D

Er det noe jeg har gjort?

Siden andre hundene i kullet er helt gale ;)

Dette med at setterne er så ville og vimsete, huff og huff. Oppspinn altså! I hvert fall når det gjelder mine, og Milo også tydeligvis :lol: Det finnes rolige settere og altså! Men så skal det sies at noen venner av oss har en engelsk setter som da den var ung tok stand på fluer... :rolleyes:

Kjempesøt med buketten i munnen altså! :P Hadde det ikke vært for at mine hunder er hanner begge to så hadde de garantert sagt ja! Hehe :D Så flink han er til å holde ting ;)

Guest Christine
Skrevet

HeHe..

Ja, altså..Litt oppspinn da...Men ALLE setterne jeg har møtt er energibomber med store bokstaver :lol:

Men Milo er vant til å være homse, så hvorfor ikke gifte seg med en av dine?

*dumtforslag*

Skrevet

Er på setter nummer 3 jeg, og ingen har vært ville energibomber :lol: Nå er minstemann bare 12-13 uker da men :D:P

Ps: Du får heller ta å få tak i en skikkelig dame til Milo :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• De springende og cokerne jeg har vært borti har samtlige vært veldig god med nesen. Litt for opptatt av å bruke nesen til og med, til frustrasjon for eiere som vil drive med lp. Men hvorfor ikke bare bruke en av de dere har? De burde jo duge i massevis? Viss ikke så har man jo alltids working utgaven av både cocker og springer som ett alternativ.  
    • Nei. 😆 jeg takler ikke hund som lukter "parfyme" fra sjampo etter vask. Sykt kvalm å "feil"/kunstig lukt.
    • En selskapshund, "fuglehund" og en vokterhund.. 3 veldig forskjellige hunder i både størrelse,  type og bruksområde.  Hva lurer du på mer spesifikt? Det er ganske omfattende å skulle beskrive 3 hele hunderaser på generelt grunnlag.
    • Jeg tenker nok at dette handler mer om hvordan du samhandler med hunden enn om.at du er hovedmennesket.  Du synes synd på hunden og vier sikkert mer oppmerksomhet til disse uønskede dillene og når det hjelper å mase så maser man mer.  Sørg for at hunden får det den trenger, helst før den maser selv. Når man vet at hundens behov er dekket så kan man helt fint ignorere eller bare be den kutte ut å gå å legge seg.  På siden av det hele, hvorfor er du alene ansvarlig for at alle de andre i huset ikke skal forstyrres av denne hunden? Er den bare din? Og hvorfor ikke bare legge den på stua eller så skjermet som det går an å få det fra soverom?    Kommer du hjem fra jobb å ingen har vært på skikkelig tur med han så er det antagelig greit å bare gå ut først som sist, det har iallefall jeg alltid gjort. Gå en passelig tur, deretter inn å slappe av med god samvittighet. Å få de andre til å hjelpe til mer er nok en positiv ting for deg og skulle bare mangle, men det alene vil ikke nødvendigvis fikse masingen,  det handler nok mer om deg.
    • Jeg er ute etter en hund som skal brukes til soppsøk, evt. blodspor.    Men hvilken hund skal man velge? Jeg har vurdert både springer og cocker spaniel, men syns kanskje at det er mange «pyntehunder» og ikke så mange med fokus på nesa. Ikke at det er noe galt i det altså! Man har selvfølgelig ulik bruk for hunden sin🙌  Jeg vurderer derfor andre hunderaser men vil gjerne høre andres erfaringer/ meninger om både spaniel og andre hunderaser.  Selv driver jeg med jakt, og har en Vorsteh og en tysk Jaktterrier. Jeg har erfaring med nosework, blodspor og litt ettersøk. Begge hundene mine krever mye aktivisering og stimuli. Derfor er jeg ikke redd for en hund som krever mye. Gjerne mellomstor eller liten i størrelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...