Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff?


TrineOline

Recommended Posts

Hei hei.

Jeg har en liten dalmatiner valp som har lyst på noen venner å leke med.

(Jeg kunne også tenkt meg og bli kjent og truffet andre med valper å utveksle info med og slikt.)

Hadde jo vært kjekt å treffes i Nygårdsparken eller noe lignende en dag nå når det begynner å bli fint vær.

noen som vet et sted det er lov å slippe hundene løs, eller er det båndtvang i hele bergensområdet?

masse hilsner fra Trine og lille Ursula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en flat coated retriever valp på 12 uker som gjerne vil ha noen å leke med. Har bil så er fleksibel på sted men det hadde vært kjekt med et sted vi kunne sluppet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det Vipsen skriver her er mer viktig enn at de får herje og leke sammen. Når vi gikk på valpetreff lot vi dem bare herje sammen, og det skulle vi ikke gjort. Nå er Raja helt hundegal og hvis Raja ser en hund på tur begynner hun med en gang å løpe etter den (klarer jo å holde henne, men det er forferdelig slitsomt). Dette gjør at vi ikke kan f.eks. gå på agility trening fordi hun bare er opptattav andre hunder og skal bare leke. Først må vi trene dette vekk, og det kan ta en god stund. Ikke er det så enkelt å trene vekk heller.

Tren inkalling, det å være ved siden din med andre valper/hunder i nærheten og rotrening. Dette er utrolig viktig!

Ville heller hatt rotrening, trent litt og gått en liten tur med valpene i langline i stedet for å la dem springe galmann rundt sammen. Husk det er i tiden nå dere bygger grunnlaget for den voksne hunden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...