Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkars Aiwa

lebello

Recommended Posts

Skrevet

Vår 5 år gamle hannschæfer skulle inn på en "rutineoperasjon" i dag.Vi var hos dyrlegen for to uker siden fordi det har komt små bloddråper fra tissen hans :S Er jo ikke normalt for en hannhund å ha "løpetid"!

På røntgenbildet så det ut som en stein (sånn som kan dannes i kroppen). Fikk operasjon i dag, og det skulle være en helt grei operasjon, som skulle gjøre han helt frisk igjen!

Så, en times tid etter vi leverte han hos dyrlegen fikk vi en telefon. Det viste seg at "steinen" var en kreftsvulst! :P

Dyrlegen fjernet svulsten, men måtte rekonstruere hele blæren hans.. Og nå er problemet at vi ikke vet om operasjonen var vellykket! Det merker vi først i løpet av de nærmeste dagene. Vi vet ikke om urinen kommer ut, eller om det er hull på blæren. Hvis det er hull, så renner urinen ut i buken på han, og da må vi muligens avlive han! :P

Han har tisset en gang i kveld, men bare noen få dråper. Er bra det, men vi vet jo ikke om resten er gått utenfor blæren... :S

Helt utrolig nervepirrende å bare VENTE liksom! :P

Stakkars lille gutten min

Skrevet

Takker for alle lykkeønskingene!

Han har tisset litt i dag da, så det er jo et godt tegn! Han skal til dyrlegen på mandag, for å ta blodprøver og sånn. Tror de skulle sjekke om det var urin i blodet eller noe sånn..

Ellers så er han ikke helt i form i dag, litt sur og grinete. Men det er vel fordi han har vondt. Men han har drukket masse vann, og spist 6 fiskeboller :P

Skrevet

No trodde jeg virkelig at noe var gale med hunden vår her uten at jeg visste om det :P:unsure:

Men ser jo at det er en annen hund det var noe gale med, stakkar håper han klarer seg. Trist når slikt skjer :P

Skrevet

Det var trist å høre. Håper virkelig det går bra med hunden.

Han får et oppmuntringsslikk på nesen fra alle pommene her :)

Skrevet

Huff, nå ser det ikke så lyst ut...

Han drikker mye vann, men kommer ikke ut mer enn et par dråper.. I dag har han spydd og greier, og han har fått feber ;) Eneste han logrer med halen til er shæfertispen vår, Elly. Hun har nemlig løpetid, så han er veldig interesset i henne da! Ellers er han litt småsur.. Spørs vel ikke om vi må ta oss en tur til dyrlegevakten i kveld ;)

Skrevet

Uff da, får håpe det går bra hverfall. Det er er jo bra at han fikk tissa litt da ;) vi krysser fingrene for dere hverfall ;)

Skrevet

Håper det går fint med han ;) Lykke til hos dyrlegen, hvis det var denne mandagen du skulle gå ;) Vil gjerne vite hvordan det går med han fremover.

Skrevet

Nå er han operert på nytt!

Urinrøret var blokkert pga koagelert (sånn det skrives..?) blod! Dette gjorde til at urinblæren hadde sprukket i motsatt ende. Dyrlegen tappet ut 6 -SEKS- liter urin fra buken hans!!

Han stoppet å puste flere ganger under operasjonen, så det er tydelig at dette er tungt for han. Men kan vel ikke forvente så mye når han har hatt så mye urin i blodet... Dyrlegen fikk tettet sprekken i blæren, og har nå satt inn et kateter, slik at det ikke skal være så stor sjanse for at det skal blokkeres igjen.. Stakkars gutten må ha bleie på! Han skal på kontroll igjen på onsdag. Vi må bare krysse fingrer, tær og alt vi har for at det skal gå bra denne gangen!!

Skrevet

Nå er han operert på nytt!

Urinrøret var blokkert pga koagelert (sånn det skrives..?) blod! Dette gjorde til at urinblæren hadde sprukket i motsatt ende. Dyrlegen tappet ut 6 -SEKS- liter urin fra buken hans!!

Han stoppet å puste flere ganger under operasjonen, så det er tydelig at dette er tungt for han. Men kan vel ikke forvente så mye når han har hatt så mye urin i blodet... Dyrlegen fikk tettet sprekken i blæren, og har nå satt inn et kateter, slik at det ikke skal være så stor sjanse for at det skal blokkeres igjen.. Stakkars gutten må ha bleie på! Han skal på kontroll igjen på onsdag. Vi må bare krysse fingrer, tær og alt vi har for at det skal gå bra denne gangen!!

Huff håper han takleralt det han må igjenom og at han er sterk.

Høres ikke greit ut å være han nå i hvertfall, må si helt ærlig at jeg misunner deg ikke i det hele tatt.

Håper han klarer seg og at det går bra på kontrollen han skal på. Krysser fingre og tær for Aiwa(flott navn forresten samojeden vår heter jo det også ;) ) :barfy:

Skrevet

Han kommer seg litt etter litt nå! Har spist hele middagen sin nå i ettermiddag og alt! :barfy: Skal til kontroll hos dyrlegen i morgen, så da får vi se! ;)

Skrevet

I ettermiddag var vi hos dyrlegen igjen! Har fjernet kateteret og bandasjene nå, så nå SER han ikke så syk ut lenger ihvertfall! :lol: Nå slipper han den dumme bleien og alt. Fikk også svar på prøvene av svulsten, og det viste seg at den var godartet! Kjempebra! Han er i fin form, gal etter tispen som har løpetid!

Så nå får vi bare vente og se han klarer å kontrollere blæren sin selv :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...