Gå til innhold
Hundesonen.no

faraohund

ninasm

Recommended Posts

Hei!

Jeg heter Akilles Lille Louie, og tenkte jeg skulle fortelle dere litt om meg selv.. :huh: Jeg er verdens nydeligste faraohund, det sier iallefall matmor til meg hver eneste dag..

Jeg er også en av verdens eldste tamhundraser og det er omtrent 3-4000 av oss rundt om i verden.. Så vi er få, men sterke! :huh:

Jeg ELSKER å løpe!! Matmor lar meg løpe på sletter og veier hver dag, men det er på stranden jeg virkelig trives! Da kommer alle instinktene mine frem, og jeg later som om jeg jakter med ørn i ørkenen igjen...herlig! Noen ganger glemmer jeg meg helt, og løper bort fra matmor...da blir hun veldig sint, men jeg bare blunker og smiler til henne, så klarer hun ikke være sinna lengre... :o

Men om vinteren er det ikke alltid like morsomt å løpe...Jeg klarte ikke helt å stoppe på isen i vinter, så jeg skled rett inn i ett tre, og fikk en kjempekul på øyet..Matmor kalte meg Ringeren Louie, noe jeg IKKE syntes var særlig festelig...Hun har lagt inn ett bilde av kulen min i albumet mitt, så alle kan se hvor klønete jeg er...

Ellers er jeg kjempegla i å ligge på sofaen! Matmor har kjøpt et saueskinn til meg, og der er det utrolig varmt og godt! Jeg er veldig varmekjær, og pelsen min er ikke noe tykk i det hele tatt, så jeg fryser veldig fort. Jeg har fått masse jakker og strikkegensere av matmor, og jeg elsker å gå manekeng! Om sommeren må jeg til og med ha på med solkrem, jeg blir supersolbrent i ørene mine! det liker jeg ikke! æsj!

Ellers er jeg ikke akkurat en lydig gutt, jeg har store ører, men vet ikke helt hva de brukes til ennå...men det er veldig godt om noen klør bak de!

Matmor må som regel ha meg i bånd, for jeg er som sagt veldig glad i å løpe...fort..og hun tar meg ikke igjen!! hihi..

Jeg er veldig god på å passe på menneskene mine, og sier ifra om noen kommer, eller om det er noe jeg syns er skummelt..

Ellers sier matmor at jeg er en stor kosegris som hun ikke kunne klart seg foruten, og da blir jeg veldig glad:)

Jeg er også kjempeglad i andre hunder, allt selskap generelt, spesielt de 3 kattevennene mine!De har til og med lært meg å fange mus! Kjempegøy!

Er det noe mer dere vil vite om meg, så er det bare å spørre!

Masse klemmer fra Louie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, er han ikke nydelig!! *stolt mor*

Så ett bilde av rasen for et par år siden, og falt pladask..Hadde aldri eid hund selv før, men det var ikke tvil om hvilken hund jeg skulle ha, når jeg ble kjent med rasen!! :huh:

Jeg ventet et halvår før jeg fant en til salgs i Oslo, da hadde jeg lett på nett omtrent hver eneste dag... Det var en kjøper som hadde trukket seg, så jeg hadde virkelig flaks!

jeg tror det er ett par oppdrettere i Norge som driver med rasen.. mener det er noen i Trondheim, men om du søker det opp på www.canis.no , finner du den meste infoen der!

hilsen nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååhhh..de er så fine!! Det er/ var en oppdretter av rasen ikke så langt fra meg, på Askøy - sist jeg hørte de hadde kull er vel en...tja..4 år siden nå ?

Tenkte på en sånn vi også, som hund nr to...men jeg har bestemt meg for en annen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååhhh..de er så fine!! Det er/ var en oppdretter av rasen ikke så langt fra meg, på Askøy - sist jeg hørte de hadde kull er vel en...tja..4 år siden nå ?

Tenkte på en sånn vi også, som hund nr to...men jeg har bestemt meg for en annen.

:P

De bodde rett oppi gaten her ovenfor oss, har ikke sett verken eiern eller tispen igjen på lenge. Men husker at han hadde problemer med å få solgt valpene sine.

Flott hund forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...