Gå til innhold
Hundesonen.no

Athene sin første svømmetime

hildand

Recommended Posts

Vi var på stranda på Breivold i dag (sjøen) og jeg tenkte bikkjene skulle få herje fra seg. Castor løp seff rett ut i vannet og tok seg en svømmetur. Athene løp fram og tilbake på stranda og lekte. Plutselig tok hun rennafart fra et fjell og svosj, ut i vannet!!!

Vel uti skjønte hun ingenting, og plopp, og bikkja var vekk. Litt fortumla sto jeg på fjellet og lurte på om hun kunne svømme i det hele tatt, men så dukket det lille hodet opp. Og i full fart og med kjempesprut svømte hun de to meterne det var inn til land. :huh:

Bør vel nevne at Athene er en staff på 7 måneder, og de er jo ikke akkurat kjent for sine svømmekunnskaper. Men kan jo ikke være noe dårligere enn Castor!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :huh: Håper hun opprettholder det å ville ut i vannet, er veldig kjekt med en hund som blir med uti på varme sommerdager, hvertfall når man vanligvis er i fjæra på sommerdagene :huh:

Ja, heldigvis så det ikke ut som hun ble skremt. Vassa etterpå hvertfall. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også å kunne få Mona til å svømme etter hvert, det er god trening for beinet hennes :P

Ja, det er veldig god trening for skadede lemmer. Jeg måtte uti før Castor turte å svømme, og han hadde totalt panikk første gangene han svømte. Athene skal værsågod lære seg det hun også. Kanskje hun blir første staff med svøm og redningsprøven B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også å kunne få Mona til å svømme etter hvert, det er god trening for beinet hennes :P

Litt o.t, men på AlternatiVet, der jeg går på Canis-kurs, har de sånn svømmetrening inne, for hunder. Genialt! Hunden har på seg en sele som er festet til taket mens den svømmer rundt i vannet, et basseng innendørs. Eier kan stå og kaste ball til hunden på siden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...