Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapport.


Ulvinne

Recommended Posts

Det er nå kommet en rapport på siden vår som en av de to frivillige fra FOD som var hos denne "oppdretteren" har skrevet.

Les på bloggen her: http://www.freewebs.com/potetrykk

God morgen!

Kan være meg som er for trett til å se det, men jeg kan ikke finne noen rapport inne på bloggen din.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for helt vondt når jeg leser dette.. Er ikke helt ferdig enda, men det er jo helt sykt... Blir også så sint.. At det i det hele tatt går ann!. "Hun sa det ikke krevde mer enn et bånd og at hun anbefalte å ha et bur, men det holdt med en hjemmesnekret kasse" Slike folk ødelegger alt med å ha hund, de eier ikke respekt for det enestående utrolige dyra våres , og burde vært satt under de samme omstendighetene i et par år for å lære hvordan dyr skulle behandles.. At de er levende vesener som er avhengi av oss for å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Dette var ikke koselig å lese. Man er jo nødt til å tro disse to frivillige på at forholdene er som beskrevet. Og det er jo absolutt ikke akseptabelt for hunder, og andre dyr, og leve sånn.

Hvis dette er sant, håper jeg man får klarhet i det og ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Kan være meg som er for trett til å se det, men jeg kan ikke finne noen rapport inne på bloggen din.. :P

*Kremt*, ja- det var absolutt meg som var for trett ;)

Uansett, dette høres helt fryktelig ut. Og ikke bare for dyrene (da spesielt hundene og kattene), men ikke minst for de 15 barna denne damen har.

Håper at både dyrevernet og barnevernet tar sine grep i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Det er nå kommet en rapport på siden vår som en av de to frivillige fra FOD som var hos denne "oppdretteren" har skrevet. Les på bloggen her: http://www.freewebs.com/potetrykk
Med forbehold om at jeg ikke kjenner bakgrunnen for "inspeksjonen" - hvilket motiv ligger bak m h t å publisere denne 7.klassestilen på web?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg ikke kjenner bakgrunnen for "inspeksjonen" - hvilket motiv ligger bak m h t å publisere denne 7.klassestilen på web?

--

Per Olav

Mange etterlyste dokumentasjon på at det vi har sagt tidligere faktisk stemmer.

Vi håper dette kan sees på som dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva slags motiv har du for å rakke ned på folk som faktisk prøver å gjøre noe for dyrene i dette landet? :rolleyes:

Han må ha et problem selv om alt han henger seg opp i er skrivestilen, ikke hvordan dyrene har det. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PO du virker så arrogant ,at det er unødvendig..åhr det irriterer meg at folk rakker ned på andre som gjør noe bra!

Og så gidde å slenge ut setninger i ny e ne bare for å være morsom??

Måten det var skrevet på synes jeg var en bra beskrivelse,god skildring og dersom det stemmer er jeg sjokket over at også barn kan leve under sånne forhold..sammen med dyr...

Jeg vet ikke hva jeg skal føle om dette...

Virker som det er noen som lever på steinalderstadiet nærmest..

Jeg synes ikke bare det med dyrene er tragisk,jeg synes det er tragisk ved roten,og tenker mer på helheten enn bare dyrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempe flott at det finnes mennesker som stiller opp for dyr som har det vondt, som Ulvinne. ;)

Men jeg vil gjerne gi deg/dere noen tips ang det å skrive rapport (fra en som har lært det i sin tid): Når det blir skrevet rapport, beskriv kun det dere ser, ingenting annet. Ikke kommenter egne følelser, ikke tolk atferd hos menneske eller dyr, kun siter direkte kommentarer og legge følelsene hjemme. For å belyse en sak riktig er det viktig å være så nøytral som mulig. Jeg antar du/dere vil bringe saken videre, og da må dere huske på at vedtak blir ikke fattet på bakgrunn av følelser, men på bevis.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint at folk jobber med dette her.! Men som LivB sier, ikke ta med følelsene deres i rapporter, det ser bare useriøst ut, og dere virker forutinntatte, noe som kan bli brukt mot dere i en eventuell kjennelse/rettssak osv. Hang meg spesielt oppi uttrykket "sørgmodige øyne" som ble gjentatt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

PO du virker så arrogant ,at det er unødvendig..åhr det irriterer meg at folk rakker ned på andre som gjør noe bra!

Og så gidde å slenge ut setninger i ny e ne bare for å være morsom??

Måten det var skrevet på synes jeg var en bra beskrivelse,god skildring og dersom det stemmer er jeg sjokket over at også barn kan leve under sånne forhold..sammen med dyr...

Jeg vet ikke hva jeg skal føle om dette...

Virker som det er noen som lever på steinalderstadiet nærmest..

Jeg synes ikke bare det med dyrene er tragisk,jeg synes det er tragisk ved roten,og tenker mer på helheten enn bare dyrene...

Jeg skal prøve å være høflig, Inustaff, selv om det holder hardt. Jeg er enig med deg i at det er tragisk, men det mest tragiske er, imho ikke forholdene slik de er beskrevet. Det tragiske er at to uautoriserte, selvoppnevnte "inspektører" på falske premisser kommer inn i en familie for å "observere" forholdene der og senere skrive en svært subjektiv "rapport" som legges ut på nettet til beskuelse for alle.

Det tragiske er at denne familien består av mennesker og at forholdene i bygda og nabobygdene er så pass gjennomsiktige at det er få problemer å identifisere personene i denne imho til de grader vinklete rapporten. Det tragiske er at barna i familien har venner og bekjente med familier som kanskje også leser eller blir kjent med dette makkverket

Hverken kommunens dyrevern eller familievern har funnet det opportunt å gå inn i saken, - men det har alså de høyst selvoppnevnte inspektørene som ikke engang gidder å følge normalprosedyre men sine egne og imho begrensede små hoder. Der ligger tragedien mest. Nei det er ikke slik at hensikten helliger midlet - og jeg håper at det finns en eller annen form for juridisk reaksjon på dette overgrepet.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å være høflig, Inustaff, selv om det holder hardt. Jeg er enig med deg i at det er tragisk, men det mest tragiske er, imho ikke forholdene slik de er beskrevet. Det tragiske er at to uautoriserte, selvoppnevnte "inspektører" på falske premisser kommer inn i en familie for å "observere" forholdene der og senere skrive en svært subjektiv "rapport" som legges ut på nettet til beskuelse for alle.

Det tragiske er at denne familien består av mennesker og at forholdene i bygda og nabobygdene er så pass gjennomsiktige at det er få problemer å identifisere personene i denne imho til de grader vinklete rapporten. Det tragiske er at barna i familien har venner og bekjente med familier som kanskje også leser eller blir kjent med dette makkverket

Hverken kommunens dyrevern eller familievern har funnet det opportunt å gå inn i saken, - men det har alså de høyst selvoppnevnte inspektørene som ikke engang gidder å følge normalprosedyre men sine egne og imho begrensede små hoder. Der ligger tragedien mest. Nei det er ikke slik at hensikten helliger midlet - og jeg håper at det finns en eller annen form for juridisk reaksjon på dette overgrepet.

--

Per Olav

Det er kanskje ikke (?) alltid like enkelt og snappe opp poenget til Per Olavs syrlige kommentarer. Poenget hans her er jeg imidlertid fullstendig enig i, jeg satt med samme følelsen da jeg leste hva som stod skrevet i "rapporten". Trådstarter mener det sikkert godt, og det er fint at man engasjerer seg, men om dette er måten og gjøre ting på, er jeg ikke helt enig i... Synes det var ufølsomt og skrive så detaljert om denne "familien", og dertil legge det ut på nett og reklamere for det på flere (i hvertfall to) diskusjonsforum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporten er nå fjernet fra internettsiden vår.

Det var ikke vår intensjon og avsløre hvem denne personen er.

Vi beklager om det har medført ubehag for noen.

Er enig i det Per Olav skriver, selv om forholdene er så ille som dere beskriver i rapporten så er ikke dette rette måten å gå frem på.

Om/når man går inn for å undersøke noe sånt så må man forholde seg nøytral uansett hvor vanskelig det måtte være, og slike "tilleggskommentarer" i en rapport gjer at det ikke blir seriøst nok for de som eventuelt skal behandle den.

Man kan desverre ikke fatte vedtak på synsing og følelser, da må man ha beviser.

Og jeg er desverre så "firkantet" at den siste setningen du her skreiv Ulvinne blir helt mot sin hensikt... Dette er en ting dere burde tenkt på før dere la ut den rapporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...