Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra turen/treningen

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Da var vi hjemme fra tur. Tinka lukter tydeligvis løpetid fremdeles, og tre hannhunder måtte dele på henne - buhunden Ask, engelsk setteren Milo og vorsteheren Dennis. Tinka koste seg hun, sa ikke fra i det hele tatt. Men hun er rimelig sliten nå. La seg ned på bussholdeplassen mens vi venta på bussen, var like før hun rulla seg over på ryggen og snorket. Her kommer bilder fra treninga/turen, tok ikke så veldig mange.

Området vi var på var forresten kjempeflott - stor asfaltplass, inngjerdet, benker og bord og både sol, skygge og litt tak. Eneste ulempen var at det kom litt folk, men de dro da etterhvert de også (man kan lure på hvorfor).

Det eneste dumme med å ta buss med Tinka, er at jeg blir våt på buksa siden hun hviler hodet sitt på kneet/låret mitt:

IMG_4519.jpg

Tinka slapper av i sola:

IMG_4523.jpg

Ask og Marie:

IMG_4528.jpg

Milo:

IMG_4529.jpg

IMG_4530.jpg

IMG_4531.jpg

IMG_4532.jpg

Sånn ser munnen til en overbitt, matglad labrador ut når hun har fått smaken på godbiter og håper at eieren har mer:

IMG_4537.jpg

IMG_4535.jpg

Skrevet

Milo med lang tunge etter en hard Tinka- og fuglejakt:

IMG_4540.jpg

IMG_4541.jpg

IMG_4548.jpg

Dennis vil gjerne gi Tinka en klem (eller så rekker han ikke bort til å ri på henne):

IMG_4546.jpg

Marit og Christine tar bprt Dennis og Milo mens Tinka kommer ruslende til meg:

IMG_4551.jpg

Bomse-Tinka. Det lå en baguett oppi søppelkassa, den ville hun gjerne ha, hun hoppet til og med opp og stakk hodet inn i hullet, men fikk ikke tak i baguetten.

IMG_4552.jpg

Kåte hannhunder og likeglad tispe som nettopp er ferdig med løpetid:

IMG_4554.jpg

IMG_4555.jpg

IMG_4557.jpg

IMG_4558.jpg

Kommer mer, må dele opp.

Guest Christine
Skrevet

Ntå..Så flotte bilder..Mine bilder kommer nok også snart engang :)

Milo og Dennis var også veeeldig slitne, og jeg og Marit rakk akuratt ikke bussen vår..Etter en time til i byen, så kom vi oss på bussen hjemover..

Guest Christine
Skrevet

Ja, selvsagt. All tap av mat er verdt å gråte over. :rolleyes:

HaHa..Snakker du om sjokkisen til de to jentene eller?

Guest Christine
Skrevet

Her kommer mine bilder :)

Milo står som han står;

PICT1737.jpg

JEg stiller han opp:

PICT1744.jpg

Oppstilling på Dennis

PICT1748.jpg

Dennis med maling på øret sitt

PICT1750.jpg

Tinka og Ingvild med enormt flott kontakt

PICT1753.jpg

Ask

PICT1755.jpg

Tinka med sikkelring rundt øyet sitt(forundrer meg ikke om det er Dennis)

PICT1761.jpg

Milo og Dennis foran en..ehh...Statue?

PICT1763.jpg

Og til slutt: Milo på bussen, i dvale modus

PICT1770.jpg

Guest Christine
Skrevet

Kjempeflotte bilder, Christine. :) Og takk for turen, ja.

Jøss, står jeg sånn til vanlig også mon tro?

HeHe...Tenker på stillingen din?

Neida..Bare jeg som er ekspert på blink skudd :D

Takk for turen forresten :)

Guest Christine
Skrevet

Så flotte bilder :) Og jaktgutta tok til takke med noen stive råddyr etter en mislykket damejakt ? :)

HeHe..Ja...Og bacon pølsene våre ( :rolleyes: ) og markering på verktøy til byggere, stoler på cafeer osv.:NEi, bytur må vi nok mer på.. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg vil også!! At jeg ikke så dette forumet før i dag.. Hadde Tulla vært med, hadde de i alle fall hatt to løpetisper.. hehe..

Skrevet

Jeg vil også!! At jeg ikke så dette forumet før i dag.. Hadde Tulla vært med, hadde de i alle fall hatt to løpetisper.. hehe..

Pff, det er to uker siden vi var på denne turen, så Tulla hadde vel knapt fått løpetida si da (og Tinka var jo ferdig). :lol:

Men du må bli med neste gang!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...