Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg får dårlig samvittighet


Symra&Pippin

Recommended Posts

Akkurat nå har jeg lyst til å sitte ute i solen og lese. Dilemmaet er at Pippin vil være med, men da blir det stress! Han kommer til å legge seg i blomsterbedet, stå med hodet oppi boka mi, tisse på sarte små spirer, være rastløs, pistre og sutre fordi han vil gå tur. Det blir ikke mye lesing nei! Men så får jeg dårlig samvittighet hvis jeg går ut alene og han må ligge inne... Begynner jeg å bli en sær gammel tante når det gjelder den hunden, eller er det noen som kjenner seg igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg lyst til å sitte ute i solen og lese. Dilemmaet er at Pippin vil være med, men da blir det stress! Han kommer til å legge seg i blomsterbedet, stå med hodet oppi boka mi, tisse på sarte små spirer, være rastløs, pistre og sutre fordi han vil gå tur. Det blir ikke mye lesing nei! Men så får jeg dårlig samvittighet hvis jeg går ut alene og han må ligge inne... Begynner jeg å bli en sær gammel tante når det gjelder den hunden, eller er det noen som kjenner seg igjen? ;)

Joda! Her går man ikke ut uten minst en bikkje på slep! Men jeg har lært dem å ligge bundet, så da kan de ligge bundet å kose seg, litt vekk fra meg og andre ting de kan ødelegge for. Veldig effektivt for å lette en dårlig samvittighet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også dårlig samvittighet om jeg er ute uten bikkja på slep. ;)

Sophus har raskt for å bjeffe litt på forbipasserende (når vi er i hagen), så jeg trener på ro og gir pauser med en fylt frossen Kong eller godbit søk på plenen. Da får han brukt hodet sitt litt, og blir opptatt av mat og godteri enn andre passerende. Fungerer for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hvor gammel hunden din er, men uansett så hadde kanskje litt ro trening vært på sin plass? Lære han at man skal kunne være ute uten at det skjer noe hele tiden. Så kan du etterhvert både nyte sola, og ha med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss. Hadde aldri i livet "hatt samvittighet" til å sette meg i hagen for å kose meg og la hundene vært igjen inne.

Men jeg tror kanskje ikke hundene hadde sett på det på samme måte - er de alene hjemme, så er de... Hvis man ikke har gjerde rundt tomten - bånd, langline, hundegård, valpegård ("binge").. Men, jeg kjenner meg jo litt igjen i uttrykket "sær", da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med at vi gikk en lang fin tur istedet :) Han får jo vanligvis være med ut i hagen da, men akkurat nå er bedene fulle av søte små blomster som han ikke har den helt store respekten for! I går bøyde jeg meg ned for å se på en ny blomst som hadde sprunget ut (en "vinterblom" som jeg satte ned i høst). Mens jeg sto sånn kom en pote og mosa blomsten fullstendig, da måtte jeg le, det var så komisk. Jeg får nok lage en løpestreng. Jeg synes jo tross alt at det er mest koselig å ha Pipsen min i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Endelig var ventetiden på mer enn ett år over og ny valp er hentet!  🌸 VH Stella Polaris aka Stella 🌸  Ei tøff og trygg haldentispe som skal brukes til jakt, tur og friluftsliv. 
    • Jeg hadde nok tatt hun med til vetrinær for å være sikker på at alt er ok. Bedre å reise en gang for mye enn en gang for lite.
    • Men er det noen her som selv har erfaring med å ha to valper fra samme kull?
    • Jeg har masse ledig tid så det går bra. Har tid til å trene de separat med miljøtrening, og sosialisering med hver enkelt individ. Sånn at de får oppleve verden uten de andre hundene. Jeg trener også i hundeklubben så da kan jeg også trene de alene med kun en av dem mens den andre kan trene ro i bilen. Enten sammen med de andre hundene eller kun alene. Kommer til å trene i by, i skogen, tettsted og ved vann og strand.   Men kan ikke valpene da få uvanene av de voksne hundene også? Og at det da er vanskelig med leking inne eller soving. Jeg skjønner ikke at det er ekstra vanskelig når de kommer fra samme kull enn ikke. Hundene kan vell trekke hverandre opp selv om de lever i flokk. Jeg kan dele opp flokken og trene med de alene. Det gjør jeg allerede fra før av med de to jeg har fra før siden de trenger alenetid. Jeg er langt over middels glad i hund og jeg hadde synes det hadde vært intressert i å lære hvordan det er å ha to valper fra samme kull. Jeg er oppvokst med hund og hatt hund hele livet men aldri hatt to valper samtidig. Kun valp og ungdom sammen og det gikk bra.
    • Vår kjære Pomeranian valp som er snart 10 uker satt på fanget til en venn ved spisebordet i går, han sa først at hun prøvde å hoppe ned.. senere sa han att hun falt ned. I fallet/hoppet landet hun med hode først… Hun pep veldig uten stopp og holdt en pote opp, og jeg så på hele henne at hun ble kjempe redd. Aldri sett henne slik før og gjorde vondt å se henne så redd. Hun fortsatte å pipe når jeg løftet henne opp, men ga seg når jeg fikk roet henne ned. Da ble hun også trøtt og sovnet.    Jeg klemte først på poter, beina, halen magen/bryst og lett rundtomkring i ansiktet uten noen antydning til at hun fikk vondt. fordi jeg først ikke viste at hun landet med hode først.. Når jeg litt senere fikk vite att hun landet på hodet klemte jeg igjen rundtomkring i hele hode hennes. Da ga hun et lite pip og vred seg unna når jeg klemte på ene siden av kjeven. Dette skjedde et par ganger til når jeg klemte igjen på samme sted utover dagen. Når samboer tittet på henne virket hun helt fin og pep ikke. Senere på kvelden gikk mamma nøye over hele henne og hun syntes valpen virket helt fin og hun var nøye med hode og valpen piper ikke når hun klemmer rundt kjeven.  Hun lekte, bet biteleker og spiste på kvelden i går og har lekt masse i dag. Tror dere valpen kan ha fått noen skader av fallet? Eller at hun «bare» fikk vondt og ble redd? For en valp er det jo veldig høyt… og burde hun bli tatt med til veterinær, Selvom hun virker hel og pen i dag?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...