Gå til innhold
Hundesonen.no

Flytting av tråder og forslag til ny forumdel.


Smart eller dumt å ha egen del for bilder ol.?  

30 stemmer

  1. 1.

    • Nei, dette er en dårlig ide, vil ha det slik osm det er nå..
      3
    • Ja, det hadde vært greit å sammlet alt slikt på samme sted..
      27


Recommended Posts

Grillturen vår har nå blitt flyttet til " Hundesonen treff rundt om i norge ".... :mellow:

Det var langt fra noe hundetreff, det var en vanlig tur som vi har titt å ofte...

Ser også at Renate A sin tur tråd er blitt flyttet til " Din Hund "... :)

DERMED foreslår jeg noe Hundesonen skulle ha hatt for LENGE siden...

En egen del for bilder & film. " Media " eller " Bilder " for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt irritert over det som ble flyttet, fikk ikke noe varsel eller noe. Det var jo langt fra et hundetreff, men en tur. Noen av bildene var jo tatt på en tur hvor Tore og Buster var alene, litt av et hundetreff det :mellow: . Det har da alltid vært slik at tur bilder og lignende har blitt lagt ut på hundeprat. Hvorfor har det plutselig blitt forandret på?

Jeg syns det heller burde være et eget forum for bilder og filmer, så blir det mer ryddig og man slipper å bli i tvil over hvor man skal legge bildene. Og så slipper man å plutselig finne bildene sine et annet sted enn hvor man la de. Dette brukte de fleste av oss hundeprat til, men siden det tydeligvis ikke er greit lenger så bør det finnes et annet forum å legge de under så det blir mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykte nei, men så leste jeg argumentene dine, Tore, og skiftet mening. Må si meg enig. Det hadde blitt ryddigere med et eget forum kun for bilder o.l.

takk LouDan... :mellow: Lurte litt på hvorfor noen ikke ville ha det... :)

Neida, er sikkert noen som vil ha bildetråder som det er nå også... rundt omkring & overalt....

Blir flyttet på så man ikke finner de igjen osv... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeprat, det er jo å prate om hund, ikke å prate om bilder?

Det som er saken:

Er det er arrangert hundetreff, kan man opprette en tråd om treffet.

Er det bilder av din hund, kan man legge det under sin egen tråd i "min hund".

Forøvrig, diskusjoner om bilder, er ikke diskusjoner om hunder, men om bilder. Ergo. heller de mer mot offtopic/altmulig.

En egen del for bilder/video (Mediaforum(?)) mener jeg selv kan være en idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - Olav, det er ikke noe man kunne gjettet seg til - for om man har lest hundeprat en stund, så er ikke akkurat det forumet hvor det har vært mest diskusjoner - mer prat om hund og dagligdagse hendelser - som feks en tur i marka. Det har også ofte vært bilder med på mange av de trådene. At noen av kommentarene blir "fine bilder" eller slikt, er normalt - men det kommer jo også mange kommentarer ala "det så ut som Buster koste seg i sandtaket" osv... Blir da halve tråden å høre hjemme under min hund, en tredjedel av tråden under Alt mulig og en sjettedel av tråden under hundeprat? Virker rotete ja! :)

Jeg støtter forslaget om en egen "bilde-media-tråd" eller mer konkret svar på hvor sånne innlegg hører hjemme - for under hundetreff?? Det ble vel ihvertfall feil. (Kunne kanskje plassert det under forumet "Andre dyr" - det var jo noen tobente pattedyr med på noen av bildene :mellow: ) *dukke*

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen av kommentarene blir "fine bilder" eller slikt, er normalt - men det kommer jo også mange kommentarer ala "det så ut som Buster koste seg i sandtaket" osv...

Ja, men det har mer med generell offtopic å gjøre.

Om det er en hundediskusjon og noen snakker offtopic, så er ikke selve tråden i feil forum av den grunn.

Jeg støtter forslaget om en egen "bilde-media-tråd" eller mer konkret svar på hvor sånne innlegg hører hjemme - for under hundetreff?? Det ble vel ihvertfall feil. (Kunne kanskje plassert det under forumet "Andre dyr" - det var jo noen tobente pattedyr med på noen av bildene :mellow: ) *dukke*

Noen ganger, er det vanskelig for administratorer eller moderatorer å gjette hva som var formålet/hensikten med tråden og da blir det beste skjønn.

Det blir gjerne en diskusjon blandt moderatorer og man velger da i samhold det man føler er best.

Den som opprettet tråden er kanskje ikke helt enig, da han/hun mente dette var feks. en hundediskusjon.

Men, er det egentlig en bildetråd? - Er det et hundetreff?

Noen ganger, kan det vel defineres som begge deler? Da er det ikke så lett å vite hvor man skal flytte ting.

I går kveld, var begynnelsen på ryddejobb - Òg jeg tror personlig at slike "feilryddinger", om det er det du mener det er, vil forekomme primært i "ryddeperioden".

Man kan da gjerne be en moderator eller administrator om å få flyttet sin tråd feks. til en eventuell annen del av forumet man mener den hører hjemme. (gjerne med begrunnelser, ikke bare ["jeg vil ha den der! kom an?!?!?!? VÆR LITT GREI A?? PLIZZ??"] <- uttale-klammer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesnakk for meg har alltid vært der man snakker dilldall om hunder. Sånn kosetråd hvor man snakker om alt mulig og legger ut bilder fra ting. Det er en aktiv tråd, som alle bruker mye. Men slik det ser ut nå, at ting skal endres uansett, syns jeg da at det kunne vært fint med en fast plass som vi turgårere-med-kamera, vet hvor vi skal legge turbilder/filmer på.

MEN Feks. utstillingsbilder etc. blir jo lagt under utstilling, treningsbilder etc. blir lagt under trening, og jeg ser det ganske naturlig også at bilder fra hundesonentreff blir lagt på hundesonentreff. Bilder av eiers hund blir ofte lagt på din hund emnet, og hverdagslige ting og morsome ting blir lagt på hundesnakk.. Jeg syns forsåvidt det er ganske god spredning jeg på bildene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ser jeg tok natten litt for tidlig i går :mellow:

Om dere leste posten som ble klistret på Hundeprat i går så står det:

Vi ser nå på forskjellige løsninger for fototråder slik at alle blir mest mulig fornøyde, inntil videre gjør vi det som beskrevet over.

Det vil si at administrasjonen jobber med andre løsninger om løsningen nå ikke duger i lengden. Vet mange har savnet et "Fotoforum" i lengre tid, kanskje det nå er på tide å få opp et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - olav, hva mente du egntlig når du sa at om noen kommenterer bildene og snakker om hund så er det off topic? Hva er det da som er hundesnakk? Er det ikke nettopp det å snakke om det man gjør med hundene sine? Helse, lydighet, trening osv osv har jo egne forum - er ikke hundesnakk nettopp for slike dagligdagse hundegreier som en solskinnstur i nærområdet? For hundetreff er det jo ikke hver gang man går seg en tur...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - olav, hva mente du egntlig når du sa at om noen kommenterer bildene og snakker om hund så er det off topic? Hva er det da som er hundesnakk? Er det ikke nettopp det å snakke om det man gjør med hundene sine? Helse, lydighet, trening osv osv har jo egne forum - er ikke hundesnakk nettopp for slike dagligdagse hundegreier som en solskinnstur i nærområdet? For hundetreff er det jo ikke hver gang man går seg en tur...?

Takk...

Det jeg også mener.... :rolleyes:

Kanskje bedre forklart en jeg klarte, er som sagt ingen mester i å ordlegge meg... :mellow:

Et hundetreff må aransjeres som et hundetreff, en torsdagstur med venner kvalifiserer allefall ikke...

Alle andre forum jeg er medlem av, har egen del for bilder & filmer (=oversiktelig)...

Men ikke sonen, å her synes jeg det er et evig rot å legge ut, finne andres, vite hvor osv man kan legge ut å se på andres bilder... (Galleriet er ikke et alternativ.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke galleriet et alternativ? Er det slik at galleriet er en unødvendig tjenste som de færreste bruker? Da kan det kanskje være like greit å fjerne den funksjonen...?

Det er min oppfatting ja... :)

Men det er mange som har album å bilder i de, så å fjerne dette er vel ikke et alternativ...?

Men for MIN del så ser jeg aldri i verken "galleri" eller "blogger", desverre...

Men sikkert mange som bruker denne fungsjonen også, å da skal dere jo beholde det...!

Hvorfor kan ikke Admin`s starte en poll om disse fungsjonene er i bruk.? ;)

Jeg føler jeg har brukt opp min kvote av å prøve å foreslå ting til sonen på en stund... Å skal holde stilt en stund... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min oppfatting ja... :)

Men det er mange som har album å bilder i de, så å fjerne dette er vel ikke et alternativ...?

Men for MIN del så ser jeg aldri i verken "galleri" eller "blogger", desverre...

Men sikkert mange som bruker denne fungsjonen også, å da skal dere jo beholde det...!

Hvorfor kan ikke Admin`s starte en poll om disse fungsjonene er i bruk.? ;)

Jeg føler jeg har brukt opp min kvote av å prøve å foreslå ting til sonen på en stund... Å skal holde stilt en stund... ;)

Tror ikke PIP mente det sånn, og som sagt så hører vi på forslaget ditt og kommer tilbake med noe innen kort tid. Det er bare og komme med nye forslag!

Brukerne har alltid en viktig rolle i og gjøre forumet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke PIP mente det sånn, og som sagt så hører vi på forslaget ditt og kommer tilbake med noe innen kort tid. Det er bare og komme med nye forslag!

Brukerne har alltid en viktig rolle i og gjøre forumet bedre.

Neida, ikke oppfattet slik heller... :)

Føler bare at det er bare jeg som sitter å "klager" over ting å tang, og foreslår nye ting...

Så føler meg litt som en suttregutt... ;)

Så skal ti en stund så det ikke blir bare slikt fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke holde kjeft likevell jeg da...

hva er poenget med det nye forumdelen.?

- Nå får vi ikke starte nye tråder for turbilder i hundesnakk ol. lengre.?

- Alle bildene turene filmene vi poster skal postes i den ENE tråden vi får i Mediadelen.?

Er det slik eller har jeg missforstått noe igjen.?

Er det lov å kommentere andres bilder i mediadelen.?

Hvor skal vi poste bildene etter at vi & djerve har vært på tur.? i samme tråden fra innlegg 126 i den tråden.? poster hvert vårt i hver vår tråd.?

Eneste jeg ønsket var et sted å poste tråder med bilder og filmer..

Hvorfor i alle har dere funnet på den regelen om "EN TRÅD PR BRUKER"..

Da er jo hele poenget borte... Blir litt som å ha 2 " min hund " tråder dette...

Ikke dette jeg ønsket allefall........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...