Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden min Homo?*ler*


Cecilia

Recommended Posts

Alex skal hele tiden bort og sleike i ansikte, særlig rundt munnen på Dennis ;)

Og i går når han traff på en annen hund gjorde hann det på denne også, noe han ikke har gjort før :P

Noe forklaring på det? Eller er det helt vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er forresten en hund valp?

(forog sleppeog starte et nytt emne vis det er greit :) )

Kommer helt an på rase og individ.... Det er nå min mening.

Forrige rottweileren jeg hadde var valp til han døde. Han ble 13 år gammel... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder regnes som valper til de er rundt 5-6 mnd ca, så blir de unghunder. (selv om valpeklasser på utstilling går høyereopp) De er unghunder til de er 1,5-2 år, og da regnes de som voksne i 2-3 års alderen omtrent. Det varierer litt. Noen hunder blir "aldri" voksne, og andre mener noe annet, ettersom at alle hunder er forkjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg er kjønnsmodning. Da er de på sitt første steg mot å bli voksen. Så begynner hunden å roe seg ned, og oppføre seg mer voksent og modent. Blir mer selvsikker. Sånnt skjer ganske så gradvis, at man sjeldent legger merke til det, før vips, så er hunden 3-4 år og "offisielt" voksen. Hannhunder går igjennom siste psykiske modning rundt 2-2,5 års alderen (tror jeg). så de blir litt senere voksen/moden enn tisper. Hunder er også helt ferdigvokst i kroppen og muskler ved 3 års alderen (kan variere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Alex er inne i en sånn periode nå(vært i en ganske lang stund faktisk) at hver eneste gang vi møter på en annen hun så legger han seg flatt ned, så fort den kommer nermere så spretter han til og bjeffer som fy! Helt til han får hilse på bikkja, når han har hilst og bikkja går videre piper han som fy! <_<

Vi må rett og slett draaaaaaa hann med hos videre <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...