Gå til innhold
Hundesonen.no

Laste opp siden på serveren


Gronnis

Recommended Posts

Det jeg gjorde var å bruke et program som heter SmartFTP (Google på "SmartFPT download"). Det er veldig enkelt å bruke, trenger du hjelp til akkurat det så kan du legge meg til på msn.

For å koble deg til serveren på start.no så skriver du i det første feltet (serverfeltet) på SmartFTP "ftp.start.no" og i neste felt (brukernavn) skriver du brukernavnet ditt, og i neste feltet skriver du passordet, og trykker på enter, eller koble til, da.

Jeg hadde alle filene og bildene ferdig i riktige mapper, og så lastet jeg mappene inn i den mappa på serveren (når du har koblet deg til med FTP-programmet kommer det noen mapper til syne) som heter "public_html" Alle filer som skal vises på nettet må ligge i denne mappen. Så drar du enkelt og greit filene over fra din datamaskin og over i FTP-programmet, så blir de lastet opp ;)

Bare spør om jeg skal forklare bedre eller annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høyremargen under Files kan du laste opp filer til serveren. Men først må du definere en site:

Gå på Site > Manage Sites...

Se om mappa du har filene dine i er i lista som kommer frem. Hvis den er der klikker du Edit.

Hvis ikke klikker du New.

Så fyller du ut local info, clikker på remote info (under category i venstremargen), velger FTP , fyller ut brukernavn, passord osv. og klikker ok. (Hvis du har brukt andre ftp-program før kjenner du igjen opplegget.)

Så kan du se under Files i høyremargen. Velg siten din i nedtrekksmenyen og du kan laste opp filer og mapper ved å markere dem og klikke på den blå pilknappen. (Hvis alt er satt opp riktig da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...