Gå til innhold
Hundesonen.no

Bade hund på vinteren...

ElinT

Recommended Posts

Skrevet

Forrige helg var vi i Drammen på valpeshow. På lørdagskvelden klarte selvfølgelig ikke jeg å passe ordentlig på hvor Lara satte bena sine, og hun ble ganske grå på sine hvite ben. Jeg måtte da vaske henne for jeg skulle stille henne på søndagen også.

Hytta vi leide var bitte bitte liten og hadde ikke innlagt vann. Det var sanitær anlegg med dusj på campingen, men vi hadde ingen nøkkel dit.

Løsningen da ble å koke opp vann (i kaffi trakteren) og bade Lara i en bøtte :D

bilde

Flere bilder fra turen kan sees her

Skrevet

Ja, det var utrolig greit å kunne bade henne i bøtta akkurat der og da... Men det var ikke så praktisk at jeg velger å gjøre det hjemme, utrolig mye lettere i dusjen :D

Men det virket ikke som hun hadde noe særlig i mot det,hun satt seg godt til rette oppi der :icon_clapping:

Skrevet

"Nød lærer naken kvinne spinne" heter det visst. Morsomt bilde!

Det funker faktisk slik med større hunder også - selv har jeg vasket bearded-labber i en matkopp på camping (selvsagt bare en og en labb)..

Upraktisk mtp skylling, men må man så må man..

Susanne

Skrevet

Så søt hun er oppi bøtten, måtte le litt av uttrykket hennes da.

Morsomme bilder fra stevnet, men det er noen bilder jeg ikke får opp neders, kanskje det bare er nå?? sjekke imorgenigjen.

Skrevet

Hvor bodde dere?

ser og hørset mistenksomt ut som campingen vi bodde på

Vi bodde på campingen i Hokksund...

Det var ganske mange hunde folk der tror jeg...

Skrevet

hokksund båt og camping ja:) hehe... der doen ikke har såpe eller do papir... enda opp meg urinveis innfeksjon av hewle turen jeg

Skrevet

hokksund båt og camping ja:) hehe... der doen ikke har såpe eller do papir... enda opp meg urinveis innfeksjon av hewle turen jeg

Vi hadde heldigvis med oss do papir og såpe, men vi hadde ingen nøkkel, så vi endte opp med et par blå merker...

Måtte hoppe inn og ut gjennom vinduet til doen, hehe :rolleyes:

Skrevet

hehehe... hadde nøkler vi da... men var ikkje så go standard på hyttenevi måtte ringe flere ganger for å få det vi hadde bestilt

Skrevet

Tusen takk, jeg er selvfølgelig helt enig ;)

hadde vært rart om du ikke var det :P hehe :P

kjempe skjønn er hu i alle fall :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...