Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er litt lat av meg

Guest Per Olav

Recommended Posts

Er det noen som kunne tenke seg å fjerne bakgrunnen på bildet i tekstramma på http://www.wolfdog.no/ og gjøre bakgrunnen transparent? Har bildet i en større oppløsning for redigering og resultatet må kunne lagres som .PNG

--

Per Olav

( Transparent .png funker ikke i explorer uten et spesielt script, kanskje du vet det, men nevner det i tilfelle.. :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

( Transparent .png funker ikke i explorer uten et spesielt script, kanskje du vet det, men nevner det i tilfelle.. :wub: )

Bruker .PNG i Macromedia Fireworks før bildene eksporteres som .GIF eller . JPG Jeg har brukt transparet .PNG som er gruppert og eksportert som .JPG i masthead (banneret) på sida.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker .PNG i Macromedia Fireworks før bildene eksporteres som .GIF eller . JPG Jeg har brukt transparet .PNG som er gruppert og eksportert som .JPG i masthead (banneret) på sida.

--

Per Olav

liker du fireworks bedre enn photoshop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
liker du fireworks bedre enn photoshop?
Æhh - vi havner vel litt i utkanten av spørsmålet mitt. Jeg er ikke så særlig bevandret i PhotoShop så jeg har ingen formening om programmet bortsett fra at jeg tidvis bruker den strippede versjonen PhotoShop Elements. Det jeg har lest fra profesjonelle webdesignere er at Fireworks er optimalisert for web mens PhotoShop er mere beregnet for trykksaker og slik noe. Men siden Adobe Macromedias Dreamweaver, Fireworks, Freehand og Flash er sømløst intergrert i hverandre dekker de mine behov og langt utover det :wub:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh - vi havner vel litt i utkanten av spørsmålet mitt. Jeg er ikke så særlig bevandret i PhotoShop så jeg har ingen formening om programmet bortsett fra at jeg tidvis bruker den strippede versjonen PhotoShop Elements. Det jeg har lest fra profesjonelle webdesignere er at Fireworks er optimalisert for web mens PhotoShop er mere beregnet for trykksaker og slik noe. Men siden Adobe Macromedias Dreamweaver, Fireworks, Freehand og Flash er sømløst intergrert i hverandre dekker de mine behov og langt utover det :wub:

--

Per Olav

ok, hehe..

jeg synest det er "vanskelig" å bruke et så enkelt program.

høres sikkert rart ut, men.. jeg er vant til å bruke photoshop hele dagen på jobb (har også dreamweaver, etc.).

Har alt macromedia, o.l. men, ja.. jeg foretrekket photoshop :D

ps. jeg orker ikke hjelpe deg med bildet nå, da jeg holder på hele dagen med bilder på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

ok, hehe..

jeg synest det er "vanskelig" å bruke et så enkelt program.

høres sikkert rart ut, men.. jeg er vant til å bruke photoshop hele dagen på jobb (har også dreamweaver, etc.).

Har alt macromedia, o.l. men, ja.. jeg foretrekket photoshop :D

ps. jeg orker ikke hjelpe deg med bildet nå, da jeg holder på hele dagen med bilder på jobb :D

Vel - jeg har ikke behov for alle de eksta mulighetene som PS gir, og med de utallige plug-ins som finns til alle macromediaprodukter er jeg mer enn godt nok hjulpet - for meg er det mere tiden som ikke strekker til - men nå er det snart påsken og noe tid blir det vel foran idiotmaskina :wub:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nå ble jeg snurt! Hadde forventet å ha noe å gjøre på skolen, men neida, bildet er borte :)
Ups. Jeg leser jo ikke sonen hver dag så innlegget ditt gikk meg hus forbi. Men du kan godt prøve deg på det som ligger på forsida mi, men nå har du vel skolefri?

--

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Er ikke det som ligger på forsiden gjennomsiktig da (det med sleden)? :Pjo, men det er
jo, men det er laget i "hurten og sturten" - du må gjerne gjøre det på et mere profft vis og dessuten har jeg flere bilder av Hanieka og broren hennes med hundene. Kanskje er ikke akkurat dette bildet det som er mest representativ for ei index-side, hva vet jeg?

--

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke.. Hva er mest typisk for rasen? Virker jo som en majestetisk hund, kanksje ta et bilde der en står og stirrer utover? :) Jeg aner ikke! du får si ifra, jeg har jo ikke originalbildene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nei, jeg vet ikke.. Hva er mest typisk for rasen? Virker jo som en majestetisk hund, kanksje ta et bilde der en står og stirrer utover? :) Jeg aner ikke! du får si ifra, jeg har jo ikke originalbildene dine ;)
Legger ut med tid og stunder noen forslag som du evt kan vurdere brukbarheten av. Ha en fin dag :)

--

Per Olav

ps. Du burde fått pengene tilbake fra fotografen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...