Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg får lov til å ha en hund til!


Symra&Pippin

Recommended Posts

Og med den overskriften tenker alle at jeg er seksten og har fått lov av mor og far til å ha en hund til! Og så er sannheten at jeg er nesten i bestemoralder, og har en mann som plutselig har åpnet for å ha en hund nummer to! Jeg hoppet høyt av overraskelse, for selv om han elsker Pippin så har han hele tiden sagt at en hund er akkurat nok. Nå kan jeg begynne å tenke helt seriøst på hvilken rase jeg ønsker meg!! En wheaten til? Eller kerry? Briard? Er det noen som har gode råd om valg av rase som kan passe sammen en wheaten i gemytt? Jeg ser liksom for meg en hund på omtrent samme størrelse som en wheaten, og gjerne med endel pels. Jeg ser litt svart på det med røyting, men dere andre holder jo ut hundehår over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Lizzie, du husket at jeg er svak for Smouser :wub: De er jo søte, men litt små, og igrunnen ikke noe som jeg vurderer seriøst, ikke nå lenger iallfall.

Hi hi så gøy da at du skal få en hund til.

Selv har vi 3 Boxere hjemme,Så selvfølgelig anbefaler jeg Boxer på det sterkeste!

En hææærlig rase på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får valgt den rette rasen ihvertfall, hold oss oppdatert :D

Ja, jeg kommer nok til å mase mer om dette framover. :wub: Men som da jeg skulle ha den første hunden (Pippin), så kommer jeg nok til å ta meg god tid denne gangen også, først velge rase og så velge oppdretter, og så bestille valp. Det kan som kjent ta både vinter og vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en kerry passer veldig godt med en wheaten, nydelige hunder med samme aktivitetsnivå og pelsstell :wub: Noen av de kan være litt tøffere, men de skal visst være fantastiske hunder med rett sosialisering :D

Ingen Kerry?- da må du nesten ha en wheaten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Gratulerer :)

Familien til svigerinnen min har to wheaten terriere. Skikkelig skjønne hunder, men tispa er veldig redd og usikker. Det har nok med at hun er omplasseringshund og bare bodd på oppdretters kennel.

Kjenner to kerry blue terriere og begge er usosiale særlig mot andre hunder. Den ene liker bare folk i familien, mens den andre ikke liker familien sin heller. Vet ikke om det er vanlig for rasen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...