Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra barnemunn


Hunter

Recommended Posts

Staten

Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten sa det og presten mente det var best. I dag kan

man slenge seg sammen med den ene samboeren etter den andre uten at staten så mye som letter

på lokket.

* Turid, 7 år -

Taushetsløfte

Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsløfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må

man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som

ikke blir enige om det, må gå til en børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller

den andre et spisebord ekstra.

* Regina, 7 år -

Umoderne prester

I gamle dager brukte de foldeskjørt. Nå er det gått av moten, men

presten bruker det fortsatt rundt halsen.

* Mona, 6 år -

Livets gang

Først blir man celle, så blir man barn, så blir man mamma, så blir man bestemor, så blir man oldemor

og så blir man tippoldemor. Til slutt blir man gjørme.

* Trine Marie, 6 år -

Skrubbel og bit

Bestefar fikk en kjæreste da han var 70 år. Hun var innmari liten og

sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet skrubbel og bit.

* Ludvig, 5 år -

Om overgangsalderen

Damer blir hete i overgangsaldren. Det dampet av mormor da hun kom inn i den.

* Anne Elise, 9 år -

Min farmor ble vrien i overgangsalderen, men hun kom seg igjen en uke før hun døde.

* Siri, 9 år -

Mannen slutter aldri å lage celler, men kommer i en slags alder han

også. Den kalles panikkalderen.

* Stine, 9 år -

Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan

produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen.

* Johannes, 8 år -

Gamle menn klarer ikke å stive opp tissen så mye. Hvis de klarer det,så synker den sammen igjen

med et sukk.

* Ronny Andre, 7 år -

Om svigermor

En svigermor er straffen man må ta når man gifter seg med en person man ikke kjenner.

* Pål, 7 år -

Om hår

Noen gamle damer har bart, men det er ingen vits i å si det for de bare reagerer.

* Kjartan, 5 år -

Om gamle jomfruer

Gamle jomfruer vet ikke helt hvordan menn skal brukes.

* Marte, 8 år -

Gamle jomfruer er damer som har hornhinna i behold.

* Siw, 10 år -

Hvorfor gamle mennesker ikke får barn

Gamle folk kan ikke lenger få barn fordi de har tørket opp innvendig, og babyer må jo ha vann mens de

gror. Heldigvis, sier nå jeg, for ellers kunne man jo risikere at besteforeldrene fikk massevis av onkler og

tanter som kanskje ble yngre og yngre.

* Martin, 9 år -

Om bestemødre

Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene

rundingen. I den andre kan broren min sitte.

* Kaja, 7 år -

På mormorer er liksom puppene dobbelt så synlige. Det er fordi de har melket så mange familiemedlemmer.

* Heidi, 6 år -

En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt

slaskete i skinnet.

* Kristine, 7 år -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ, unger.. :)

Men de sier mye rart ja.. Jeg jobber i barnehage nå, der hører man mye rart:

En unge satt å studerte bena sine før han sa i forundring "nææ, jeg har fult av ledninger i bena"

Husker ikke mer nå, plager meg.. De sier så mye rart :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...