Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening, anyone?

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Da må vi legge oss i hardtrening om vi skal få stilt noe i framtiden. Lunah er jo helt håpløs på å trave, spesielt med andre hunder foran seg. :huh:

Så.. Er det noen som stiller opp og vil være med?

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

kan jeg også være med...?

Har en veldig oversosial labrador som trenger trening sammen med andre hunder :lol:

Men det spørs når det blir da... Pappa må kjøre meg til lillestrøm, så kan jeg ta toget derfra. Men han er i utlandet ganske ofte <_<

Skrevet

Fibi trenger masse trening på å gå i reingen uten å bry seg med de andre. (Det er forbredelse til utstilling dere tenker på, ikke sant?). Unnskyld min uvitenhet, men men. Det er fint å være nede på Skraperudtjern ved Skullerud i Oslo. Det er ikke langt fra t - bane stopp, men likevel i fred for alt!

Skrevet

Ja, skullerud går sikkert greit, har ikke vært der før, men vi kommer oss nok dit.

Har ikke sett denne tråden før nå jeg tongue.gif

Når da? Hva med onsdag 3 mai, kveld?

Vi stiller opp! Tussie er god på å sette seg ned, eventuelt å legge seg ned når hun må vente. Dessuten er alle hundene veeeldig spennende da.

Ja, en rasevenn! :icon_redface: Morsomt :o

Jeg blir også med på ringtrening dersom det blir i Oslo. Har ikke bil så det bør være litt sentralt også.

Jeg har heller ikke bil, så med mindre noen kan være sjåfør for meg, så kan det ikke være langt fra t-bane/buss. Og helst greit å komme til, så jeg slipper å bytte buss 42 ganger før jeg kommer fram.

kan jeg også være med...?

Har en veldig oversosial labrador som trenger trening sammen med andre hunder :P

Men det spørs når det blir da... Pappa må kjøre meg til lillestrøm, så kan jeg ta toget derfra. Men han er i utlandet ganske ofte <_<

Jeg har også en oversosial hund, og vi trenger masse ringtrening. Dessuten har jeg et lite behov for å være sosial med andre hundefolk.

Skrevet

Onsdag er jeg på korps (er mamma, spiller ikke!), men jeg anbefaler dere Skraperudtjern på Skullerud. Der er det fint å trene. Sikkert ganske vått der nå, kanskje.. Si fra hvis dere ikke vet hvor det er. Jeg kan bli med en annen gang, kanskje??

Skrevet

Ja, skullerud går sikkert greit, har ikke vært der før, men vi kommer oss nok dit.

Har ikke sett denne tråden før nå jeg tongue.gif

Når da? Hva med onsdag 3 mai, kveld?

Da skal jeg på hunde kurs... <_<

Men kan kanskje bli med en annen gang :D, hvis det blir en annen gang da :P

Skrevet

Jeg kan ikke denne uken, men neste uke (uke 20) blir jeg og Chicka gjerne med.

Hun skal ikke stilles ut, men blir gjerne med for sosialisering og "forstyrrelse" for de andre hundene. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...