Gå til innhold
Hundesonen.no

Er bekymret for Milo's ben

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Lykke til, Christine! Jeg håper virkelig det går bra!

Takk...

Gikk forresten en tur med han i sta nå.:Veldig ivrig da men..... Hadde langline på han, s¨datt jeg, og bikkja for :huh:

Han som skulle hodle seg ro :)

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gjorde som du sa Renate...Strøyk forsiktig litt over beinene/ ryggen...

DEN reaksjonen har jeg ALDRI ventet meg :)

Ryggen knakk sammens i en slags bøy, og Milo gikk bort fra meg..

Huff og huff.. ;)

Ringer dyrlegen i morgen ...

m vi får komme inn fort, så tar jeg meg fri fra skolen, fordi jeg lar ikke Milo ligge alene hjemme en hel dag med narkose eller no..

Edit: Når jeg tenker meg om, begynenr bitene og falle på plass..Milo har putselig ikke lyst til å hoppe opp i bilen mer, har ike tenkt det over ordentlig før nå. Nå som jeg fikk alle bitene på et ark..

Hm...det hender de reagerer sånn, de går bort fra det som er ubehagelig, det er normalt.

Men ikke gjør noe mer med han før du har vært hos vetten. Lykke til! :huh:

Skrevet

Uff dette var ikke hyggelig å lese nei!! :huh:

Håper dere finner ut hva som plager han, stakkar!

*Sender mange klemmer*

Skrevet

Hei,

Jeg håper du kommer avgårde til veterinær veldig raskt - det som skjer med hunden din er ikke normalt og han må ha store problemer, og er sikkert redd/usikker også.

Av det du forteller om at han reagerer når dere klapper/tar borti hoftebena så kan det tyde på at han har noe som plager ham der... Men av beskrivelsen av at alle fire bena svikter, at han ramler forover og er "svak" i beina tenker jeg i retning et sentralnervøst problem (wobbler, svulst på hjernen, el lign).

Prøv å få tatt hunden din til veterinær idag, det er ingen grunn til å utsette det!

Skrevet

Ville også dratt til vet. så fort som mulig. Er tydelig at noe er galt...

Lykke til! Skal krysse fingrene kjempemasse! (Krysser de nå)

Guest Christine
Skrevet

Hei, og takk for alle omtanker.. :)

Har ikke vært til dyrlegen enda, pappa har ringt, men jeg har ikke snakket med han enda..Strinda er nå stengt, og de åpner ikke før klokken 4.

Det som Lotta sier, kan også være sant. Engelsk Settere har sine problem, hvor et av de er hjernesvinn.

Hunden er nå en levende hormonbombe, som ikke får løpe løs, til vi har svaret..Gikk en runde i sta nå, og han trakk litt, men samtlidlig så så det ut som om han hadde litt vondt.

Nei, skal få oss oppover i dag...

Guest Christine
Skrevet

Huff virkelig leit å lese dette her ;)

Håper alt går bra til slutt, husk å fortelle hvordan det gikk da :)

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :P

Skrevet

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :)

Venter spent på resultater fra dyrelegen ;) og krysser fingrene for at det ikke er for gale og at det er noe som lett kan fikses :P

Guest Christine
Skrevet

Ja, nå har vi vært til dyrlegen, og det hørtes ikke heelt positivt ut.. :)

Hun spurte om diverse spørsmål, og jeg ga hun bare negative svar...

Har han mistet interessen for maten? Ja, det har han

Har han sluttet å hoppe inn å ut av bilen? Ja, det ha han også.

Virker han mye slapp? Ja, det gjør han

Henger han alltid like mye med hodet? Nei,ikke så mye som de siste dagene

Hva som ellers skjer da? Når han springer så svikter bena, også flyr han bare på trynet..

Veterinæren: Hjelp..Det låter IKKE bra...Dette må vi få sjekket FORTEST mulig...

Takk for den støtten liksom...

Milo fikk bli prioritert, og vi ksal kjøre han opp i morgen tidlig. Da får han full narkose, og de skal ta røngten av hoftene, gjøre noe med ryggen, nakken, bena og hodet...

Det hørtes sykt dyyrt ut. men jeg har satt inn alle bursdags pengene mine ;)

Håper virkeligt det går bra..

Fra 10.tiden - 6 tiden blir Milo gutten borte for meg..Ikke vet jeg om det kommer til å gå bra heller...Nei, jeg gruer meg..

Som veterinæren sa: Dette høres IKKE bra ut...

De ordene går igjenn i hodet mitt.. :P

Guest Christine
Skrevet

Takk folkens :)

Det værste var at jeg måtte TVINGE; og TRUE pappa til å dra..Han mente jobben var viktigere en MILO...En time bort fra jobbenm viktigere enn Milo?

SÅNNT skuffer meg...

Guest Christine
Skrevet

Klem skal gis..Skal nok på de to første timene, så skal jeg til veterinæer, så trur jeg ikke at jeg klarer mer..Blir så bekymret vetty..

Skrevet

Dere får ha lykke til, og krysse fingerer og tær for at det ikke er noe alvorlig og at det går bra. Masse goglemma sendes til dåkker.

Skrevet

Ja, de sa de skulle finne noe ;)

Jeg spør meg selv..: Hvorfor meg?

Midt i kreften til mamma og greier :P

Nei, livet er ikke lett...

Uffda, det også ja... Nei, livet er ikke lett nei. De sier at alt som ikke dreper deg gjør deg sterkere, men jeg vet ikke jeg. Føles aldri sånn når man er midt i det *trøsteklem*

Guest Christine
Skrevet

Takk..Merkelig det med ordtaker..Føler meg 1 0000ganger svakere, for åsi det sånn ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...