Gå til innhold
Hundesonen.no

Primolut

Birte

Recommended Posts

har noen spørsmål om Primolut.

1) Må jeg kontakte min fastlege for å få resept på det? (aner ikke hvem min fastlege er, jeg.)

2) Skal man begynne å ta de noen dager før man mistenker at man får mensen? (Skriver ikke mens-dagbok heller akkurat, så jeg aner ikke når jeg får mensen heller.)

3) Hvor mye koster det? (skal utsette èn periode..)

sånn, nå kan dere få leke litt klara-klok B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, takk for svar :huh:

Men jeg har som sagt null peiling på hvem fastlegen min er.. Skal jeg bare snakke med folkene på apoteket da, eller helsesøster? (helsesøsteren vår er på skolen hver 3 uke eller noe sånn :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, takk for svar :huh:

Men jeg har som sagt null peiling på hvem fastlegen min er.. Skal jeg bare snakke med folkene på apoteket da, eller helsesøster? (helsesøsteren vår er på skolen hver 3 uke eller noe sånn :rolleyes: )

Snakk med moren din, hun vet sikkert hvem fastlegen din er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din finner du ved å ringe Fastlegetelefonen eller på en eller annen side på nettet. Skal snuse litt rundt og legge det her, evt får du prøve Gule Sider. Ha klart personnummeret ditt når du ringer og så kan du evt bytte til en lege du vil ha, om du ønsker kvinnelig og ikke mannlig osv. Det koster ingenting å velge/skifte lege.

Edit: Fastlegetelefonen 810 59 500

Her får du både opplyst hvem du har som fastlege og evt anledning til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Du kan også kontakte Helsestasjon for ungdom i din hjemby. De har taushetsplikt. Der pleier det å være helsesøster, lege, og psykolog man kan ta til hjelp. Og tjenestene er gratis. Jeg ville gått dit var jeg deg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din finner du ved å ringe Fastlegetelefonen eller på en eller annen side på nettet. Skal snuse litt rundt og legge det her, evt får du prøve Gule Sider. Ha klart personnummeret ditt når du ringer og så kan du evt bytte til en lege du vil ha, om du ønsker kvinnelig og ikke mannlig osv. Det koster ingenting å velge/skifte lege.

Edit: Fastlegetelefonen 810 59 500

Her får du både opplyst hvem du har som fastlege og evt anledning til å bytte.

https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/...visloginside.do er siden man kan logge inn og se hva fastlege man har, også for å bytte.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...