Gå til innhold
Hundesonen.no

Tequila, Lita og "lånehunder"


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Joda, hele flokken samlet! :D Wachita som jeg har hver onsdag har faktisk Margrete kjent siden hun var valp! Så verden er kjempe stor...! :rolleyes: Det fant vi da ut av etter å ha skravlet sammen en stund på msn.. Så dette er vår tur nr 2 (når jeg tenker meg om så har jeg glemt å legge ut bilder fra tur nr 1...) men ihvertfall... Her er noen bilder! :D

Alle sammen på rekke og rad

MargreteFaroogZizco020.jpg

Zizco ser litt halvpsykotisk ut her men han er bare lykkelig! :D

MargreteFaroogZizco025.jpg

Store deler av turen gikk m til å småkrangle om pinnen... Lita har møtt sin overmann når det gjelder pinnomani! :D

MargreteFaroogZizco026.jpg

MargreteFaroogZizco027.jpg

MargreteFaroogZizco028.jpg

Og Wachita så det som sin oppgave, og som eldst i flokken, og få disse yplingene til å slutte å bråke sånn!

MargreteFaroogZizco029.jpg

MargreteFaroogZizco030.jpg

Hehehe litt kult bilde! Schäfer-rekka: Langhår, korthår og blanding!

MargreteFaroogZizco031.jpg

MargreteFaroogZizco032.jpg

Ædda bædda jeg har pinnen :D

MargreteFaroogZizco033.jpg

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge...

MargreteFaroogZizco034.jpg

FÅ'N TILBAKE!!!

MargreteFaroogZizco036.jpg

Ha!! Tok deg igjen!:D

MargreteFaroogZizco037.jpg

MargreteFaroogZizco038.jpg

MargreteFaroogZizco039.jpg

Så skulle vi prøve å stille dem opp, for å ta litt bilder.. Det var ikke så lett m 5 stk som gjorde egentlig som de ville...! Her er et bevis på det:

MargreteFaroogZizco040.jpg

Så...

MargreteFaroogZizco041.jpg

Alle pene barna våre!!! :D :D :D

MargreteFaroogZizco043.jpg

Finn en feil..... :D

MargreteFaroogZizco045.jpg

Og der gadd ikke Faro mere heller

MargreteFaroogZizco046.jpg

*dele opp mere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.. Hva skal vi finne på da...?

MargreteFaroogZizco047.jpg

Skal vi...?

MargreteFaroogZizco048.jpg

Hade ja...! :D Bare Wachita som var flink, og fikk seff masse godbiter! :D

MargreteFaroogZizco049.jpg

Og her er en liten filmsnutt av småkranglingen til Faro og Lita! :D

th_MargreteFaroogZizco051.jpg

Sånn det var dagens spam fra meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feil at Lita fant ut at hun skulle gå... kom på etterpå at jeg burde hatt dårlig samvittighet. Så her kommer en offentlig unnskyldning for herping av "bli" komando :D

Vi kan skjønt være enige om at alle koste seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feil at Lita fant ut at hun skulle gå... kom på etterpå at jeg burde hatt dårlig samvittighet. Så her kommer en offentlig unnskyldning for herping av "bli" komando :D

Vi kan skjønt være enige om at alle koste seg!

:D

Tror uansett at hun ikke heeeeelt har skjønt hva bli betyr så du er tilgitt!!! :D

Jentene her har ihvertfall vært helt utslått etterat vi kom hjem! Wachita snorka til og med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin tur :D

Hvor var det dere gikk?

Ja vi koste oss skikkelig, med unntak av Z som var helt og fult overbevist om at Marianne gikk med hele nyttårsaften i lomma (kamera) og at de grønne mennene i Gardeskogen skulle leke krig (dårlig opplevelse med "krig" der fra før). De fire andre kunne ikke brydd seg mindre om han, så han tødde litt opp mot slutten. Tequila lekte lemmen hver gang Z gikk forbi, Lita prøve å få Faro til å forstå at hun var dronninga over alle pinner, Faro oppførte seg slettes ikke som en fire år gammel schäfer som er syk, og kunne fortelle Lita at hun bare måtte innfinne seg med at han er konge, noe de to ikke var helt enige om. Faro hadde det rasende festlig der han spratt frem og tilbake å viste seg. Så et par ganger måtte vi rett og slett ta i fra dem pinnene. Jeg kom hjem med pinner på innerlomma. Det verste var nok at de to egentlig er litt redd hverandre *ler*

Vi trasket og gikk i Mærradalen og var en snei innom Gardeskogen... eller snei og snei, vi så den *flir*

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare Loke som er utro ser jeg...*kremt* Så ut som dere koste dere skikkelig da Tenk at pittelille Z har blitt så stor..gleder meg til å se han i virkeligheten igjenn

*Kremt, host, hark* Ikke vis disse bildene til Loka da...! :P

Pittelille Z er fortsatt ganske liten assa, men han kjempe skjønning!!! :D

Ja vi koste oss skikkelig, med unntak av Z som var helt og fult overbevist om at Marianne gikk med hele nyttårsaften i lomma (kamera) og at de grønne mennene i Gardeskogen skulle leke krig (dårlig opplevelse med "krig" der fra før). De fire andre kunne ikke brydd seg mindre om han, så han tødde litt opp mot slutten. Tequila lekte lemmen hver gang Z gikk forbi, Lita prøve å få Faro til å forstå at hun var dronninga over alle pinner, Faro oppførte seg slettes ikke som en fire år gammel schäfer som er syk, og kunne fortelle Lita at hun bare måtte innfinne seg med at han er konge, noe de to ikke var helt enige om. Faro hadde det rasende festlig der han spratt frem og tilbake å viste seg. Så et par ganger måtte vi rett og slett ta i fra dem pinnene. Jeg kom hjem med pinner på innerlomma. Det verste var nok at de to egentlig er litt redd hverandre *ler*

Der har du barna våre i et nøtteskall! :P Men det gikk litt bedre når jeg skrudde av lyden på kameraet da!

Knis, jeg tror også at Faro og Lita er litt redde for hverandre, men det gikk jo veldig mye bedre nå en forrige gang da! :D

flotte bilder

n¨å skjønner ikke jeg hvordan jeg kan ha langhår schæfer når jeg så den langhåra på bildene der, sammen med farro, toya har jo mindre hår enn farro

Wachita er jo veldig langhåret da! Og Faro har jo litt pels! :D

Vet du, jeg vil og!!! :D Åhhh... *håpe Atheo får bli med til Oslo i påska* (Mååå smiske med sambo til bror...)

Fiiine bilder!! ;)

Og hvis du ikke klarer å overtale sambo'n så kan du jo være med å gå tur uansett! Hvis du klarer å la være å spy da! ;):P

Uansett så må vi ihvertfall møtes!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du ikke klarer å overtale sambo'n så kan du jo være med å gå tur uansett! Hvis du klarer å la være å spy da! :D:D

Uansett så må vi ihvertfall møtes!! :D

Jeeeg spyr davel ikke? ;) Skjønner ikke hva du kan mene jeg altså... :D

Ja, vi må møtes!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...