Jump to content
Hundesonen.no

turen i dag...

henrikke

Recommended Posts

Posted

turen i dag var som å vasse i slush naturell.. :icon_redface:

men om noen dager er det sikkert hyggelig igjen..Er det våthund sesong er det lite å gjøre med...

Din tur i dag? :rolleyes:

Posted

Min tur gikk helt fint den bortsett fra at jeg holdt på å gå på ræva et par ganger. De vet jo ikke hva å strø er for noe her :rolleyes: . Ellers var turen veldig fin, lite vind å passe kaldt :icon_redface:

Posted

Ja idag så datt jeg faktisk :icon_redface: . Det kan da umuli være så vanskelig for kommunen å hive ut litt strøsand vel. Ondt i kneet har jeg fått å <_< . Men ellers var turen idag knall! Gikk ut en stund før 7 å kom nettopp tilbake. Møtte til og med en barneskoleelev som skulle gå på ski til skolen, noe jeg syns var kjempebra. Flink å sunn gutt.l I tillegg så stoppet han å skrøt av hvor fin Buster er å da ble jeg selvsagt veldig fornøyd :P . Buster selv var kjempeflink å kom på alle innkallingene, han overfalt ikke guttongen for å susse han til døde og han fulgte ikke etter han heller.

Flott start på morgenen.

Posted

Jeg var ute å aket igår, så pappa hadde vist gått tur med Ero. Kjempemye snø, og enormt masse elgspor

Posted

Her er det bare slaps. Vesla er ikke akkurat er langbeint, så når vi kommer hjem fra tur er hele hunden våt. Da er det jo ekstra deilig at hun løper rett inn i senga og begynner å rulle seg rundt.

Men slapset er vel et tegn på at våren er på vei :D

Posted

her er det så tørt og snøfritt på fortauet at sykkelsesongen er begynt :D De to siste dagene har jeg kunne gått tur med tynn fleece jakke, ostedefor bobblejakken. Ask er såå fronøyd da, for alle de luktene han måtte grave seg ned til, er jo kommet fram nå! :D Så våre turer er herlige akkurat nå, ikke skaps, ikke vått og ikke regn eller snø! :D

EDIT: verandaen er tørr, så nå er det endelig lett å trene der ute igjenn :D :D

Posted

mUHAHAHA her er snøen regnet vekk!! :D

Selv om jeg gjerne kunne vært foruten regn i påska iallefall!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...