Gå til innhold
Hundesonen.no

Den nye hunden i gården!!!!!!(Zita)

zanto

Recommended Posts

Skrevet

I går fikk naboen min hund det var en drit søt golden retriver valp!

Det er eb tispe og hun heter Zita!

Da jeg så henne var det jo som en du kunne spise opp!

Hun veier 6-7kg og det er en god del!!!

Hun er ordentlig fin og har en veldig bra stam tavle og hun ser ut til og bli gylden!

Jeg bare måte skrive om henne!

Klem Karina Flower

Skrevet

åååå, de er så søte når de er valper asså!!! :) Ønsker meg en liten aussie valp jeg :oops: Men må nok vente til l"ille jenta" mi er "stor"

Skrevet

Ja de synes e også e søte men e liker spesielt godt golden retrivere...

Mora m er j vokst opp med en golden retriver så da vi velgte hund måte det bli det. Men vi måte selge ham da broren min var jo redd for han og greier...

Me e må bare fortelle om en gutt igata som er helt sako her er litt av en fortling om han og hunden vi hadde før:

Zanto(som hunden vår het) sto i et langt bånd ute foran huset og så kom nabo gutten og noen til først løp de hen til han og så løp de fra han sånn at han måte brå stoppe siden tauet ikke nåde de ungene og naboen vår. Slik gjore de mange ganger da vi kom og så det tok pappa med Zanto inn i gangen satt ham i buret hans og ga han et bein(som alle sikert vet ka hunder bli veldig agressive vis noen prøver og ta ra dem god bit så det varedet bare pappa som kunne da) Men så kom selfølgeli nabo gutten inn i gangen(vi hadde åpen dør) Og så skulle han klappe Zanto og da trodde jo zanto at han ville ta beinet fra ham(og pappa hadde sakt de ikke kulle gå hen til ham når han hadde bein!) Så når nabo gutten stakk inn hana i buret til zanto så beit selfølgelig Zanto han(zanto var kanskje 3 og en halv månde eller noe sånn) Å nabo gutten grein og grein han måte kanskje ha tatt stiv krampe. men det måte han ikke alike vel og nå i etter ti når han så valpen til naoen min sa han sånn:

"det var sånn hund som beit meg" akuratt som ikke han var med på det selv det iriterer meg veldig..... For de tiet jo min hud først så han fikk ikke andet en han kunne venete!!!

Klems Karina

Som synes at nabo gutten ikke har noe og si!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...