Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye koster HA/AA rønking? Noen som vet om flinke i vestfold?


Recommended Posts

Sitter her og regner med ut (budskjett blæ..) Og lurte på om noen vet hvor mye det sånn ca koster å HD&AA rønke? Bare ca pris, vet at det er forskjell fra vet til vet.

Noen som vet om flinke i vestfold? Som kanskje kan mynde? Leter etter det nå.

Jepp dyret skal rønges så fort jeg for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg bare at jeg fikk ting i pakke pris jeg da...

skal røntge toya samtidig med neste vaksine, samtidig som jeg skal vaksinere Ruby

Pakka jeg får da er :

Hd røntging

av Toya så klart :)

AA røntging

Vaksine til Toya ( den ett år etter 12 ukers vaksina)

12 Ukers vaksina til Ruby

alt det kom på 2400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket emd veterinæren min på Vestfold dyrehospital om dette.

Skal HD/AA rønke Misty når hun er gammel nok.

HD rønken koster : 1000

AA rønken koster: 400

Vaksine/konsultasjon: 450

Tilsammen: 1850

Ganske rimelig synes jeg.

man kan selv velge hva man vil gjøre. Altså, om du vil rønkne bare Hoftene eller bare Albuene (det var det jeg fik intrykk av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo aknskje ta dette i samme topicen, håper ikke det gjør noe. Men hva koster det å øyenlyse hundene? Har hørt noen som sier det koster 1300 og noen som sier 500, er ikke sikker hva jeg skal tro jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv røngtet skuldrene/fram bena til vofsen etter litt halthet og ifølge vetten hadde han helt "perfekte" ben/skuldre men det var jo ikke offisielt aa rønting. :unsure: eller?

Noen som vet sånn ca kor mye det koster med dette i de forskjellige stedene i bergen? Der vi røngtet var hos stend men husker faktisk ikke kor mye eg betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo aknskje ta dette i samme topicen, håper ikke det gjør noe. Men hva koster det å øyenlyse hundene? Har hørt noen som sier det koster 1300 og noen som sier 500, er ikke sikker hva jeg skal tro jeg :P

Øyelysing koster ca. 500 ja... For valper får man gjerne en pakke for hele kullet med øyelysing, vaksine osv., og da blir det billigere...

Uff, blir dyrt når jeg skal øyelyse og HD/AA-røntge begge to her gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler også 900 kr for HD og AA rønkingen på våres.

250 kr for vaksine. Vi må ta hjertetest og spondylose også på våres, kommer på ca 1500 - 1700 kr.

Kan ikke ta hjertetesten hos samme vet, for de må ha kurs innen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv røngtet skuldrene/fram bena til vofsen etter litt halthet og ifølge vetten hadde han helt "perfekte" ben/skuldre men det var jo ikke offisielt aa rønting. :unsure: eller?

Noen som vet sånn ca kor mye det koster med dette i de forskjellige stedene i bergen? Der vi røngtet var hos stend men husker faktisk ikke kor mye eg betalte.

Dersom han er frisk og fin og ikke skal brukes i avl så vil jeg ikke tro det skulle være nødvendig å røntge for å sende inn resultatet til NKK. Så sant du stoler på vetrinæren som tok bildene da :P

Sjekket kun Stend og Myrbø når jeg røntget Birk, for det var kun de som var aktuell å bruke for min del (*ja jeg er kresen).... Da var de ganske jevne, Myrbø var litt billigere. Betalte 1003 kr på Myrbø, Stend tror jeg tok rundt 1170.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Grunnen til at eg kunne tenke å HD røngte han er fordi eg til tider trener hunden hardt fysisk og skal snart begynne med trekk og da kan det være litt deilig å vite at hunden er HELT frisk til dette formålet. Han viser jo ikke noe tegn til smerte selvom han har hatt store kutt i poten og eg ikke har oppdaget det før eg har sett blodflekkene i gulvet hjemme. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg jo - i tillegg til det hos veterinæren kommer det 180,- til NKK (for HD-avlesning og like mye for AA-avlesningen). Men dette må betales på forhånd nå - da går det i alle fall raskest. Det finnes et skjema på NKK.no som man må fylle ut etc (har ikke gjort det selv) og betale m/kredittkort (slik som til utst.). Det står sikkert mere nøye forklart på hjemmesiden deres.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Snakket emd veterinæren min på Vestfold dyrehospital om dette.

Skal HD/AA rønke Misty når hun er gammel nok.

HD rønken koster : 1000

AA rønken koster: 400

Vaksine/konsultasjon: 450

Tilsammen: 1850

Ganske rimelig synes jeg.

man kan selv velge hva man vil gjøre. Altså, om du vil rønkne bare Hoftene eller bare Albuene (det var det jeg fik intrykk av)

Det kan være lurt å sjekke prisene hos flere vetrinærer. Noen tar kan ta 400,- mens noen tar 2000,- for akkurat samme utførelse. Kommer an på om det er vetrinær i byen eller på landet, leien på vetrinærenes lokaler har også noe å si for prisen.

Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å sjekke prisene hos flere vetrinærer. Noen tar kan ta 400,- mens noen tar 2000,- for akkurat samme utførelse. Kommer an på om det er vetrinær i byen eller på landet, leien på vetrinærenes lokaler har også noe å si for prisen.

Emilie

hm.. Men er det ikke merkelig med store prisforskjeller..? Har hørt om folk som reiser landet rundt for å få røntget hundene sine. Er det virkelig slik at 2 forskjellige veterinærer kan gi to forskjellige resultater..? Vil ikke risikere å komme hjem med "falskt" resultat akkurat=\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Men er det ikke merkelig med store prisforskjeller..? Har hørt om folk som reiser landet rundt for å få røntget hundene sine. Er det virkelig slik at 2 forskjellige veterinærer kan gi to forskjellige resultater..? Vil ikke risikere å komme hjem med "falskt" resultat akkurat=\

Det spiller ingen rolle hvor man røntger hunden sin i og med at bildene sendes inn til en spesialist ved NKK som vurderer resultatet og dermed kan fastslå hundens HD/AA-status. Røntgenbildene er de samme uansett hvilken klinikk man bruker, faktisk så har ikke en "vanlig" vetrinær lov til å uttale seg om bildene, alt skal vurderes og evt. godkjennes av NKK.

Når det gjelder prisforskjeller så går jeg ut i fra det Alvrina skrev om at hun hadde betalt 400,- for AA-røntgen. Hvis jeg skal snakke ut i fra egen erfaring så vil jeg anbefale å ringe rundt å sjekke priser for de varier virkelig. Jeg betalte litt over 2000,- til sammen for HD/AA-røntgen, men jeg forhørte meg flere steder og der var det vetrinærer som kunne ta det dobbelte for nøyaktig samme utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel må hunden være for å kunne HD/AA røntge? 1 år?

Kanskje smart å ta det samtidlig som vaksineringa da.. (Noe som skal skje i slutten av mai)

Tror helst de skal være 18 mnd :barfy:

Jeg lurer p åen annen ting, tar det i samme tråd (håper det er greit):

Når dere har HD røntket hunden deres. Er den helt "vekke" da. Eller kan den gå ut i bilen selv? Skal HD røntge snart, så lurer jeg bare på om jeg må ha et større bur, for jeg får henne ikke inn i et lite bur hvis hun er helt bedøvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helst de skal være 18 mnd :barfy:

Jeg lurer p åen annen ting, tar det i samme tråd (håper det er greit):

Når dere har HD røntket hunden deres. Er den helt "vekke" da. Eller kan den gå ut i bilen selv? Skal HD røntge snart, så lurer jeg bare på om jeg må ha et større bur, for jeg får henne ikke inn i et lite bur hvis hun er helt bedøvet.

Hunden min fikk sånn bedøvelse slik at jeg måtte vente ti minutter til hun våknet. Da kunne hunden gå hjem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...