Gå til innhold
Hundesonen.no

Systematisk sletting og ødeleggelse av Tråd.


Recommended Posts

Grunnet en brukers systematiske sletting og bevisst ødeleggelse av tråder vil en del i forumet beklageligvis ha mangler.

Forumledelsen har tatt tak i dette og forsikrer om at dette ikke kan gjentas

Hardest gikk dette utover tråden Foring og avl/oppdrett.

Foreløpig vil denne tråden stå skjult mens vi prøver å reparere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å slette innlegg? Forvirra jeg (for det er jo en sletteknapp her...)... :unsure:

Sletteknappen skal forsvinne med en gang noen svarer på innlegget ditt (som nå feks). Den er ment for at brukere skal kunne slette feks dobbelposter om man blir litt ivrig med trykkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en bruker er utestengt blir mellom forumledelsen og den aktuelle brukeren, dette gjelder i ethvert tilfelle her inne. Denne tråden er ment som en orientering om hvorfor noen tråder er borte og at noen er drastisk endret rundt om her inne, ikke for spekulasjoner. Grunnen for denne utestengelsen burde være rimelig opplagt da sabotasje er uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert jeg som har fryktelig tungt for det (lite søvn og sommertid, vet du :) ) - men blir sletteknappen borte hvis den som svarer ikke siterer eller quoter også? (og hva er forresten forskjellen på sitere og quote?)

(Og nå ser jeg faktisk ingen sletteknapp i det hele tatt...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert jeg som har fryktelig tungt for det (lite søvn og sommertid, vet du :) ) - men blir sletteknappen borte hvis den som svarer ikke siterer eller quoter også? (og hva er forresten forskjellen på sitere og quote?)

(Og nå ser jeg faktisk ingen sletteknapp i det hele tatt...?)

Den skal bli borte i hvert fall, akkurat de tekniske tingene må Espen eller PIP svare på.

Forskjellen på sitere og quote:

Quote, tar med seg innlegget du trykker quote i et nytt svar du skriver

Siter, om du trykker siter på eks tre innlegg nedover og så på skriv svar vil alle disse tre innleggene legge seg i ditt nye svar, så kan du svare innimellom, uten at du må lage tre forskjellige innlegg med hver sin quote av hvert av innleggene. (sommertid for flere merker jeg)

Send pm om det ble for klumsete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ehh, det er visst en tråd til som ikke kom så godt utav det etter at bondeangeren meldte seg for fullt... Herpes og a-vitaminer er en dårlig kombinasjon, ser det ut for ...

(Er det mulig å "redde" den også, kanskje?)

Lotta

Hva er egentlig så forferdelig med at "forfatteren" ønsker å slette egne innlegg som h*n i etterkant ser helst aldri burde kommet på trykk? - og å "banne" noen p g a sletting? - er det noen i administrasjonen som er gått helt av skaftet? Forvisning p g a personangrep og utilbørlig språkbruk - javel - men fordi innsenderen selv fjerner sitt eget innlegg før noen knapt har lest det og langt mindre rukket å svare???

Øh - blir jeg "banna" dersom jeg sletter dette før noen får kommentert det mon tro?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hei, Dette er verken snakk om ett, to eller tre innlegg. (som ville vært ok) Det er snakk om opp mot 100 stk i forskjellige tråder. Det er og ødelegge mange diskusjoner med viten og vilje.
Jeg får stille meg i køen sammen med Lotta for de som har litt tungt for det.... Dersom det ikke er mulig å slette et innlegg etter at noen har svart, må vel det bety at det er tilnærmet null som har lest det og som kunne svare på innlegget. So - what's the point?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stille meg i køen sammen med Lotta for de som har litt tungt for det.... Dersom det ikke er mulig å slette et innlegg etter at noen har svart, må vel det bety at det er tilnærmet null som har lest det og som kunne svare på innlegget. So - what's the point?

--

Per Olav

For å gjøre dette litt mer forståelig, kan jeg komme med et fiktivt eksempel:

  1. Jeg lager en tråd med påstander/innlegg
  2. Folk diskuterer mine påstander/innlegg og kommer med egne påstander/innlegg
  3. Jeg svarer med flere påstander/innlegg
  4. Andre brukere tar del i diskusjonen
  5. Jeg sletter bevisst mange sentrale påstander/innlegg.

Hva skjer når jeg da bevisst sletter mange sentrale innlegg i tråden?

  • Tråden er nå ødelagt!

Mao. har jeg da sabotert selve grunnlaget for diskusjonen, da alt er bygget opp på det jeg slettet.

Man kan egentlig si det undergraver selve prinsippet for et forum.

Det er forøvrig ikke noe farlig om du feilposter/dobbeltposter og vil rydde opp etter deg.

Feks. om du svarer en tråd og så ser du at en person svarte et par sekunder før deg, da kan du fint slette ditt innlegg, evnt. kan du redigere innlegget ditt, elns.

Om du derimot systematisk sletter innlegg etter innlegg, da bør du ha en god grunn å vise til.

Mao. bør du da kontakte Moderator eller Administrator først og høre om det er mulig å få slettet din tråd.

Abuse vs. Brukerfeil er en ganske synlig grense, ved de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletteknappen har vært tilgjengelig fordi folk ønsket og kunne slette sist siste innlegg, tydeligvis har den også blitt tilgjengelig selv om folk har svart.

Det som har skjedd her er at innlegg har blitt slettet selv om folk har svart på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Mao. har jeg da sabotert selve grunnlaget for diskusjonen, da alt er bygget opp på det jeg slettet.Man kan egentlig si det undergraver selve prinsippet for et forum.
Jeg får bare markerere min uenighet :)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardest gikk dette utover tråden Foring og avl/oppdrett.

Foreløpig vil denne tråden stå skjult mens vi prøver å reparere den.

*nysgjerrig*

Hva skjer med disse trådene? Vil dere forsøke å restaurere dem? Sy dem sammen uten innleggene som er slettet? Har dere hemmelige arkiv dere henter de slettede innleggene tilbake fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å fiske fram startinnlegget i Foring og avl/oppdrett-tråden så da er den lagt ut igjen. Gangen i tråden skal være relativt grei da det ligger quoter av manglende innlegg innimellom. Dette var tråden det gikk hardest utover, de andre får vi vurdere etterhvert om det blir tid til overs.

Husk god folkeskikk, normal nettikette og ha Retningslinjene i bakhodet om/når dere fortsetter å diskutere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan være så uenige de bare vil, når en person sletter så mange innlegg bevisst, er forumet bedre uten den personen synes jeg da! :P

Det er faktisk tiåringer her inne som tydeligvis oppfører seg bedre enn enkelte eldre mennesker. makes you think..

nei, takk og lov for våre dyktige administratorer og ikke minst moderatorne våre, uten dere ville sonen vært rotete trur jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...