Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisser på gulvet, 8 måneder gammel!

Fillerya

Recommended Posts

Vi sitter her i kveld og passer en nydelig gutt på 4måneder. Tussie har hilst på han. Hun synes han lukter godt og er litt klengete. Så plutselig går hun midt på gulvet å tisser! Dette har hun ikke gjort siden hun var 3 måneder gammel!

Hvorfor denne raksjonen? Er det fordi hun er usikker eller sjalu? Hun har ikke vært rolig og funnet på en del bøll i dag. <_<

Og nei vi har ikke glemt å gå tur med henne, og hun hyler jo ellers om vi ikke er raske nok (etter hennes standar)til å komme oss ut med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være at hun markerer. Det har også tispen min også gjort ved et par anledninger. Må huske på at tisper passer ekstra på det som er sitt. Altså huset i dette tilfellet. Så jeg ser ikke bort i fra at dette rett og slett er markering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei vi har ikke glemt å gå tur med henne, og hun hyler jo ellers om vi ikke er raske nok (etter hennes standar)til å komme oss ut med henne :)

Hehe, den siste setningen fikk meg iaf til å tenke på markering... Virker som om hun driver aktiv shaping av dere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig. selv om hun ikke er en hann hund, trur jeg nok at hun må merkere området sitt.. er nok litt sjalusi i bildet kanskje... barn kan av og til bli et problem, måten vi gir barna oppmerksomhet og hunden må ofte holde seg litt unna.. dette er noen ganger et problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket av vi snakket til babyen i samme språk og tonefall som vi snakker til Tussie. Men vi holdt henne ikke unna, lot hun snuse på han og hun fikk være sammen med oss.

Mange sier at hunder ikke kan bli sjalu. Men noe må det jo være...

Tenkte vi skulle prøve å låne babyen så ofte vi kan sånn at Tussie blir vandt med barn. Vi har jo lyst på en menneskebaby en gang i framtiden vi også..

Noen som har en baby vi kan øve på så si i fra :)

Vi har vært på besøk hos babyen mange ganger, men da bryr hun seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passet en katt i to uker og fikk samme problem med vår 9 mnd tispe. Tisset rett på gulvet to ganger :) men det var de to første dagene så var det over. Jeg tok det som markering og ingenting annet. Så tror det er ganske normalt for tisper å markere også. Det gikk iallefall over takk og lov :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...