Gå til innhold
Hundesonen.no

Mye bommelom av HILLS?


Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Skrevet

Ero har prøvd Hills i ett par uker, og kan ikke si at han bæsjer mer enn han gjorde når han spiste RC.

Skrevet

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Definitivt, Fant bæsjet hele tiden med Hills. Bruker nå Josera og avføringen er i passe mengder og normal. Billigere fôr og ikke så stort forbruk av bæsje-poser :)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hun får enda halvt om halvt med det gamle foret (veterinær-Eukanuba) for jeg prøver å få brukt opp det gamle. Jeg synes det har blitt litt mindre avføring etter at vi begynte på Hills. Gir vanlig adult-for. Mørk og fast er den fortsatt. Håper det holder seg slik. :)

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en 15kg sekk med light foret, nå går hun på r/d, får se hvordan bommelommen blir med lighten...blir det ikke bedre så kanskje jeg bør bytte??

  • 2 weeks later...
Skrevet

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Jepp... Mine erfaringer tilsier ihvertfall det samme!

Mye mindre "avfall" av både Mera Dog, Oliver`s og RC.

Skrevet

Grunnen til at Chicka bæsjer mye er også fordi hun går på diettforet dems, i det er det endel fiber for å holde dem mette.

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. ;)

Skrevet

Jeg foret opp mitt første valpekull på Hills, men kuttet det ut da de ble litt større siden jeg var misfornøyd med mengden som skulle inn, og ikke minst det som kom ut igjen. Forer med Olivers nå, og det er mye drøyere, samt at avføringen er vesentlig redusert.

Guest Jonna
Skrevet

Har også opplevd mye avføring ved bruk av Hills. Nå gjor nå det også jobben sin....

Men jeg byttet för når jeg fant ett som gjor samme jobben, men med litt mindre ut den andre veien. (Schäfer med saart mage og dårlig opptak av næring)

Skrevet

Grunnen til at Chicka bæsjer mye er også fordi hun går på diettforet dems, i det er det endel fiber for å holde dem mette.

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. :wub:

Men de konsentrerer seg allikevel på å gjøre hunden mett og hunder generellt går på hills får mer avføring... har ikke noe med diettfôret å gjøre :D

Skrevet

Har hørt flere som går på normal maten til HILLS som ikke har det problemet. :wub:

Merethe gikk på det vanelige "adult" foret og allikevel kom det ganske mye ut...

Pelsen var heller ikke noe særlig å skryte av!

  • 2 weeks later...
Skrevet

Forer kattene mine med Hills og er kjempe fornøyd,ble anbefalt Hills til Labradoren min også pga at det er mere Omega 3 i det.Vurderer hvertfall å prøve det..

Skrevet

Forer kattene mine med Hills og er kjempe fornøyd,ble anbefalt Hills til Labradoren min også pga at det er mere Omega 3 i det.Vurderer hvertfall å prøve det..

Jeg er kjempe fornøyd med HILLS når det gjelder pels osv og jeg har retriver blanding.

Nå har jeg byttet til vanlig HILLS light og da kommer det mindre ut. ;)

Skrevet

Har faktisk tenkt på å gå over til hills selv noe som hvet hvor mye det koster med valpe for og om dette er bra?

Skrevet

Har faktisk tenkt på å gå over til hills selv noe som hvet hvor mye det koster med valpe for og om dette er bra?

Jeg har brukt det og funker bra her. :huh:

129 kr for 4 kg. :huh:

Skrevet

Er det mye avføring osv?

Som du ser lengre opp i tråden så har folk forskjellige erfaringer med det. Min hund har begynt å bæsje mer enn han gjorde med RC, men ikke så mye at det gjør noe. Du får bare prøve, jeg synes det er et bra for, hunden min spiser iallefall

Skrevet

Som du ser lengre opp i tråden så har folk forskjellige erfaringer med det. Min hund har begynt å bæsje mer enn han gjorde med RC, men ikke så mye at det gjør noe. Du får bare prøve, jeg synes det er et bra for, hunden min spiser iallefall

Ja jeg får prøve det ut, må bli ferdig med det jeg har først så skal jeg prøve det ut :huh:

Skrevet

Syntes Chicka bæsjer så mye av HILLS, gjør deres som går på det også?

Nå går Chicka på light mat som inneholder litt mer "vommfyll", men allikevel, hun bommelommer jo hele tiden..

Ellers er leveringen fast og fin, bare at det er i store mengder liksom.

Høres kjent ut ja. Begge våre hunder her har brukt to poser på en "dumping"...minst!

Med andre merker har vi klart oss med en til to poser for dagen.Men ellers er Hills et godt for det.

Skrevet

Har brukt Hill's på mine hunder, og ja, veldig mye avføring. Skiftet fôr for når det kommer så mye ut, så blir det plutselig veldig dyrt. Hundemagen klarer rett og slett ikke å ta opp næringen og alt som ikke er nyttig kommer ut igjen. Skiftet til Royal Canin og er kjempefornøyd med det så slipper jeg å plukke opp kilovis med møkk.

Emilie

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...