Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ kommer jeg til å angre nå..

henrikke

Recommended Posts

Skrevet

jaja.. det er nå en 50 lapp om å gjøre ,men..

Min eukanuba vante hund har en gal matte som har kjøpt 3 kg pedegree. bare for å teste liksom.. :D

hvordan vil dette gå da?

Skrevet

jaja.. det er nå en 50 lapp om å gjøre ,men..

Min eukanuba vante hund har en gal matte som har kjøpt 3 kg pedegree. bare for å teste liksom.. :D

hvordan vil dette gå da?

Hi hi går rett vest...nei da...det går vel bra, håper ikke den får noen reaksjoner.

Men hvorfor bytte fra høy kvalitetsmat til Pedigree? :unsure:

Skrevet

kortversjonen er vel at jeg måtte ha nye mat der og da..

men jeg kjøper vel snart en ny sekk med e...

Skrevet

kortversjonen er vel at jeg måtte ha nye mat der og da..

men jeg kjøper vel snart en ny sekk med e...

Jeg syntes bare innlegget ditt var så morsomt. :D

Jeg er så skeptisk til dagligvare mat, men det er sikkert fordi jeg har allergi hund som får allergi av høykvalitetsfor også. (HILLS ser ut til å være bra for hun heldigvis)

Skrevet

hyggelig jeg kan more noen..( stort ett gjør jeg det helt utilsiktet..)

vel, min bepelsede sjelvenn fungerte dårlig på RC, som er det andre foret jeg har prøvd siden han fikk "medgift" med lonestar som valp.

ellers så går det jo ned en boks med minimeny i ny og ne uten at det gjør noe skade..

Skrevet

Ingen skade. Har selv foret med pedegree. Er jo et av verdens mest kjente hundemat merker, (nesten) :D;) Hunden din dør ikke av å spise pedigree. Er vel dessuten bare for en periode, så da er det ikke noe å tenke på.

Skrevet

Hei,

Jeg tror ingen hunder har vondt av å få litt variert mat - enten det er forskjellige tørrfôr, våtför, middagsrester, etc. HVIS det er noe som mangler i det ene får de det kanskje av det andre, etc. Dessuten tror jeg absolutt hunder setter pris på litt variert mat/smak - selv om mange tror at hunder nærmest ikke har smak i det hele tatt.

Når/hvis jeg ser at jeg har litt for lite igjen av det fôret jeg normalt bruker, så bruker jeg noen av de små-sekkene/posene man har vunnet i løpet av året for å drøye ut det man har. Jeg bytter dog ikke brått - fra den ene dagen til den andre, men rundt halvparten av et annet fôr har aldri mine reagert på i hvertfall.

Men hvis jeg hadde brått byttet fra Eukanuba til Pedigree ville jeg nok holdt meg litt forberedt på at hunden KANSKJE kan bli litt bløt i magen en dag eller to. Men ellers tar den sikkert ingen skade av det.

Susanne

Skrevet

Jeg holdt på å bli gasset ihjel natten etter at jeg ga min kjære romkamerat en skål med pedigrees...magen hans er sær på tørrfòr og pedigree satte i gang en gassproduksjon jeg kunne tjent meg rik på...En helt uvirkelig lukt.. :)

Skrevet

Jeg varierer omtrent hver dag. Noen dager gir jeg ren V&H, andre dager kombinerer jeg det med kjøtt/bein fra andre kilder (vanligvis kalkun, høns, storfe, lam, svin) men også fra melkeprodukter og egg. Og noen gang også fisk og vilt. Men uansett hvor mye jeg varierer, så går det greit. Kanskje fordi han opplever variasjon hele tiden, mens tørrfôrhunder oftest kun får én type mat. Det blir omtrent som om man kun skulle gi ungene sine fiskepinner og VitaMineral over tid! Himmelen vet hvordan de da ville reagert på blomkålsuppe...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...