Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ kommer jeg til å angre nå..


henrikke

Recommended Posts

jaja.. det er nå en 50 lapp om å gjøre ,men..

Min eukanuba vante hund har en gal matte som har kjøpt 3 kg pedegree. bare for å teste liksom.. :D

hvordan vil dette gå da?

Hi hi går rett vest...nei da...det går vel bra, håper ikke den får noen reaksjoner.

Men hvorfor bytte fra høy kvalitetsmat til Pedigree? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kortversjonen er vel at jeg måtte ha nye mat der og da..

men jeg kjøper vel snart en ny sekk med e...

Jeg syntes bare innlegget ditt var så morsomt. :D

Jeg er så skeptisk til dagligvare mat, men det er sikkert fordi jeg har allergi hund som får allergi av høykvalitetsfor også. (HILLS ser ut til å være bra for hun heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig jeg kan more noen..( stort ett gjør jeg det helt utilsiktet..)

vel, min bepelsede sjelvenn fungerte dårlig på RC, som er det andre foret jeg har prøvd siden han fikk "medgift" med lonestar som valp.

ellers så går det jo ned en boks med minimeny i ny og ne uten at det gjør noe skade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror ingen hunder har vondt av å få litt variert mat - enten det er forskjellige tørrfôr, våtför, middagsrester, etc. HVIS det er noe som mangler i det ene får de det kanskje av det andre, etc. Dessuten tror jeg absolutt hunder setter pris på litt variert mat/smak - selv om mange tror at hunder nærmest ikke har smak i det hele tatt.

Når/hvis jeg ser at jeg har litt for lite igjen av det fôret jeg normalt bruker, så bruker jeg noen av de små-sekkene/posene man har vunnet i løpet av året for å drøye ut det man har. Jeg bytter dog ikke brått - fra den ene dagen til den andre, men rundt halvparten av et annet fôr har aldri mine reagert på i hvertfall.

Men hvis jeg hadde brått byttet fra Eukanuba til Pedigree ville jeg nok holdt meg litt forberedt på at hunden KANSKJE kan bli litt bløt i magen en dag eller to. Men ellers tar den sikkert ingen skade av det.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å bli gasset ihjel natten etter at jeg ga min kjære romkamerat en skål med pedigrees...magen hans er sær på tørrfòr og pedigree satte i gang en gassproduksjon jeg kunne tjent meg rik på...En helt uvirkelig lukt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer omtrent hver dag. Noen dager gir jeg ren V&H, andre dager kombinerer jeg det med kjøtt/bein fra andre kilder (vanligvis kalkun, høns, storfe, lam, svin) men også fra melkeprodukter og egg. Og noen gang også fisk og vilt. Men uansett hvor mye jeg varierer, så går det greit. Kanskje fordi han opplever variasjon hele tiden, mens tørrfôrhunder oftest kun får én type mat. Det blir omtrent som om man kun skulle gi ungene sine fiskepinner og VitaMineral over tid! Himmelen vet hvordan de da ville reagert på blomkålsuppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...