Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetsøvelser klasse 1


Silje_M_H

Recommended Posts

visning av tenner: Hvordan foregår denne øvelsen i praksis med mange deltakere. Skal alle hundene sitte stille i utgangsstilling mend alle hundene blir sjekket tennene på?

Stå under marsj: jeg har trent inn denne øvelsen etter filmene på canis. Altså at man går bak hunden for så å bli komandert til å gå forbi hunden og hunden skal følge etter i fri ved fot helt til dommeren komanderer holdt.

Men i reglene står det at man skal gå direkte inntil hunden, og stå ved siden av hunden mens hunden står, helt til dommeren sier man kan komandere hunden i utgangstilling.

Så hvordan er det? er det sånn som det står i reglene. Jeg tror det kan bli litt vanskeligere..:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok slik det står i reglene ja :icon_redface: Har du sjekket at regelheftet ditt ikke er utgått på dato eller fornyet? Har ikke lest så mye på denne øvelsen, men jeg vil trur det er slik som regelheftet sier. om ikke, har jeg problemer :P

vil trur tanvisnsing foregår slik ja. men har aldri sett på tannvisning med flere deltagere før så kan ikke si det for sikkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var egentlig dette ,med tannvisning jeg lurte mest på.

For selve sjekkingen av tenner går jo bra som regel. Men problemet vil her være om vi skal vente på alle deltakerene før øvelsen er slutt. Dette strå det ikke noe om i regelheftet. Det blir jo som en egen bli-øvelse i utgangsstilling..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger ikke sitte i utgangsstilling hele tiden. Dommeren tar for seg en og en ekvipasje. Han spør om du er klar, og fra du svarer ja starter bedømmelsen. Dommeren hilser på deg, så sjekker dommeren tenner. Deretter sier han takk og gir poeng. Så nei, ikke en evig utgangsstillings-bli :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil tro det ikke er så lurt å rose hunden noe særlig etter dette da? med fare for å forstyrre de andre`?

Er jo ingen vits i å overøse hunden med ros for enn tannvisning :icon_redface: Om andre hunder lar seg forstyrre om du gir hunden din litt kos og ros, er det de som må hjem og trene mer gitt. Utenfor ringen kan jo folk igrunn gjøre hva de vil. Ofte er det jo agilityring rett ved siden av lydighetsringen, det må de takle.

Når skal du starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. ja jeg skal starte 2. april.

Egentlig har jeg vurdert å trekke meg siden ejg har vært syk, og ikke fått trent riktig så mye som jeg ville. Men jeg har funnet ut at jeg bare prøver. Har ikke så mye å tape. Så jeg får krysse fingrene å håpe på et opprykk.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå under marsj på Canis filmen er slik den var tidligere. Men de nye reglene sier at stå under marsj i klasse en slutter med at hundefører går direkte inn til hunden på venstre side, og at hunden setter seg i utgangsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...