Gå til innhold
Hundesonen.no

puddler

Fillerya

Recommended Posts

Skrevet

Hva er forskjellen på de forskjellige puddlene? Er det bare størrelsen? I mine øyne ser jeg ikke forskjell på toypuddel og dvergpuddel. Og hvis man parrer en storpuddel med en dvergpuddel får man mellompuddel da?

:)

Skrevet

Den eneste forskjellen er størrelsen ja.

Det med storpuddel og dvergpuddel vet jeg ikke, men mora til puddelen min er toypuddel og min er dvergpuddel(på grensa til å bli mellom).

Mer kan jeg ikke svare på, har ikke så mye peiling på puddel :icon_redface:

Skrevet

OK, så det er kun størrelsen som avgjør? Så om en valp i et mellompuddelkull blir for liten, så kan den f.eks stille i dvergpuddelklassen i stedet?

Skrevet

Ja, bare størrelsen som skiller :icon_redface: Men hvis to dvergpuddler får en mellompuddel f.eks., så er det registrert som dvergpuddel helt til du måler den om på utstilling eller lignende :P

Skrevet

Hva er forskjellen på de forskjellige puddlene? Er det bare størrelsen? I mine øyne ser jeg ikke forskjell på toypuddel og dvergpuddel. Og hvis man parrer en storpuddel med en dvergpuddel får man mellompuddel da?

:icon_redface:

Det er som regel litt mer "futt og fart" i de minste størrelsen. Stor og mellom er litt mer rolig.

Trist at ikke flrer bruker toy og dverg til noe! De er veldig flink til å jobbe om de får en sjanse!

Man kan parre dverg og toy.

Tror fremdelses det er mulig å parre dverg /mellom.

Ikke Toy/ mellom og stor/mellom

Stor kan kun parres med stor.

Valper etter toy/dverg kombinasjon blir alltid registrert dverg. Dette kan gi begge størrelser.

Toy etter denne kombinasjonen må komisjonsmåles på en utstilling. Og deretter omregistreres til riktig størrelse.

Det er mulig å lese mer om rasene her

http://www.puddelklubb.no/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...