Fillerya Skrevet 21. Mars 2006 Rapporter Skrevet 21. Mars 2006 Hva er forskjellen på de forskjellige puddlene? Er det bare størrelsen? I mine øyne ser jeg ikke forskjell på toypuddel og dvergpuddel. Og hvis man parrer en storpuddel med en dvergpuddel får man mellompuddel da?
Monab88 Skrevet 21. Mars 2006 Rapporter Skrevet 21. Mars 2006 Den eneste forskjellen er størrelsen ja. Det med storpuddel og dvergpuddel vet jeg ikke, men mora til puddelen min er toypuddel og min er dvergpuddel(på grensa til å bli mellom). Mer kan jeg ikke svare på, har ikke så mye peiling på puddel
Fillerya Skrevet 21. Mars 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2006 OK, så det er kun størrelsen som avgjør? Så om en valp i et mellompuddelkull blir for liten, så kan den f.eks stille i dvergpuddelklassen i stedet?
Line_ Skrevet 21. Mars 2006 Rapporter Skrevet 21. Mars 2006 Ja, bare størrelsen som skiller Men hvis to dvergpuddler får en mellompuddel f.eks., så er det registrert som dvergpuddel helt til du måler den om på utstilling eller lignende
LØVEN Skrevet 21. Mars 2006 Rapporter Skrevet 21. Mars 2006 Hva er forskjellen på de forskjellige puddlene? Er det bare størrelsen? I mine øyne ser jeg ikke forskjell på toypuddel og dvergpuddel. Og hvis man parrer en storpuddel med en dvergpuddel får man mellompuddel da? Det er som regel litt mer "futt og fart" i de minste størrelsen. Stor og mellom er litt mer rolig. Trist at ikke flrer bruker toy og dverg til noe! De er veldig flink til å jobbe om de får en sjanse! Man kan parre dverg og toy. Tror fremdelses det er mulig å parre dverg /mellom. Ikke Toy/ mellom og stor/mellom Stor kan kun parres med stor. Valper etter toy/dverg kombinasjon blir alltid registrert dverg. Dette kan gi begge størrelser. Toy etter denne kombinasjonen må komisjonsmåles på en utstilling. Og deretter omregistreres til riktig størrelse. Det er mulig å lese mer om rasene her http://www.puddelklubb.no/
Nina Skrevet 22. Mars 2006 Rapporter Skrevet 22. Mars 2006 Er det stor forskjell på gemyttet til storpuddelen og mellompuddelen?
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar