Gå til innhold
Hundesonen.no

hun er ikke stueren enda..

janne&kenny

Recommended Posts

Skrevet

hun er 5mnd.. og ikke stueren enda.. noen bruker jo lengre tid enn andre.. men jeg tenker at når hun er 5 mnd bør hun være stueren.. kan hun ha noe blære sykdommer? andre grunner? det er ikke min hund så jeg har ikke så mye å si... men bare lurer...

synest det var litt rart..

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart å være fem mnd og ikke sturen. Tøtta mi er åtte mnd nå, og hadde senest et lite uhell nå i helgen...

Forrige valpen min, ble stueren når den var seks mnd. Plutselig var det som om det gikk opp et lys for han :)

Tror bare du burde smøre deg meg litt mere tålmodighet! Men kjedelig er det! Kan jo selvfølgelig sjekke med vet om det ikke er noen urinveisinfeksjon for sikkerhet skyld, men jeg synes iallefall ikke at det høres så unormalt ut.

Skrevet

Det spørs jo hva du har gjort for å få hunden til å bli stueren?

Som regel skal det ikke ta så veldig lang tid. Tar du hunden ut etter den har lekt, spist og sovet? :)

Skrevet

Er det en liten hund? I så fall er det helt normalt :) Ingen ting å bekymre seg for, det kommer nok etter hvert.

Skrevet

hun er 5mnd.. og ikke stueren enda.. noen bruker jo lengre tid enn andre.. men jeg tenker at når hun er 5 mnd bør hun være stueren.. kan hun ha noe blære sykdommer? andre grunner? det er ikke min hund så jeg har ikke så mye å si... men bare lurer...

Tror nesten du må fortelle litt mer om valpen enn dette for å få skikkelig svar...

Hva blir gjort for å få henne stueren, hva sort hund er dette og sånne ting. Ingen av oss på sonen kan vel svare på om hun har noe blæresykdommer og sånt. Er eierene usikker på dette så bør de gå til vetrinær og få det sjekket. :)

Skrevet

Spørs litt på situasjonen også. Mi var stuerein rimelig tidlig (husker ikke når hun hadde siste uhell hjemme, men de var rimelig få helt fra begynnelsen av), men var ganske mye eldre sist gang hun hadde et uhell når vi var på besøk. Der hadde de andre hunder, og hun hadde ikke helt tid å gå ut for å tisse... Dessuten vet jeg at noen tisper kan få et lite tilbakefall i forbindelse med første løpetid.

Skrevet

takk! jeg husker ikke hvor gammel min hund var når han ble stue ren. husker han brukte noen mnd. men trodde ikke det var så lenge.. men da har jeg ingenting å bekymre meg for! kjempe fint:) takk for svara!!!

det er ei lita dvergschnauzer tispe... de bodde i 5egt. i ei blokk, så det er kanskje ikke så rart... det er sikkert ikke så lett å få en valp stueren i ei blokk... hunden tenker nok ikke på det i heisen på vei ned... :)

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye, jeg kan garantere deg at ingen av mine hunder var 100% husren før de var en 6-7mnd, og Småen gir fremdeles ikke beskjed om hun må ut da tisser hun heller i gangen, så henne må jeg følge med hele tiden(i hvertfall når hun går ut i gangen å snoker)

Skrevet

Felix ble ikke ordentlig stueren før ved 6-7 mnd. alder (det var ikke hyppige uhell, men skjedde en gang i mellom) :)

Skrevet

trur det er ganske individuelt jeg, som det er sagt før her, toya blei helt stuerein når hu var nesten 6 mnd, så syntes jeg var heldig der :icon_redface: vet om fler som sliter mye lengre

Skrevet

Gizmo er 5 mnd nå og setter seg ned og driter, merker det på han når han kommer ned og jeg ser på han kan lixom bare merke det på han... Men tissinga er blitt mye bedre hender at han setter seg å tisser en gang i blandt men verre med dritinga ja.. Men tror ikke du skal bekymre deg :P

Skrevet

ikke lenge til Timon er 6 mnd og han er utrolig flink hjemme men når vi er hos andre folk og han leker med en annen hund glemmer han seg lett! :icon_redface: da han var rett over 3 mnd nærmere 4 gikk det opp ett "lys" for han også! var bare plutselig så gikk han på døra!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...