Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand Danois


Pinnsvin

Recommended Posts

This regal breed combines great size and power with elegance. It is square-proportioned and well-balanced. Its gait is strong and powerful with long, easy strides. These attributes are necessary in a dog required to overtake and then over-power relatively swift but formidable quarry. Its coat is short, thick and glossy. The Great Dane is most noteworthy for its majestic carriage and appearance — the “Apollo of Dogs.”

Disse hundene er bare helt utrolige. Da spesielt mine to. *host*

Jeg valgte GD fordi jeg egentlig aldri har vært noen stor småhundfan, og alltid syns at større er bedre, ihvertfall når det gjelder dyr. Og siden jeg hadde hatt Bichon i 6 år da, så ville jeg helst ha noe med lite pelsstell. Så da falt valget på Grand Danois, som jeg fra før hadde lagt merke til på grunn av deres iøynefallende vakre profil. Harlekin var da den fargen som tiltalte meg mest, for jeg liker at dyra mine ser litt spesielle ut. Egentlig ville jeg ha svart, men det var bare harlekin i det kullet, så da ble det det.

Og jeg har ikke angra et sekund! OK, jeg har angra et par sekunder i løpet av valpetida, men med ei valpetid på 2,5 år må jeg da for fader få lov. :)

Jeg har SVÆRT lite å utsette på disse hundene, de er bare fantastiske jevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På manger så såg jeg den største GD'en jeg har sett i mitt LIV! Og han var bare unghund enda hvis jeg ikke husker helt feil...NYdelig var han!

Selv om jeg liker best de tigrete :D

Her er bilde av den fra manger (han ble BIS5)

http://www.nordhordland-hundeklubb.no/Bild...ing_06/bis5.jpg

Kine: Jeg kikket ut på dere når dere satt i GD gjengen og jeg må inrømme at jeg humret godt når Ivan satt med lille casper på fanget og det sto en granne rett ved siden av B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På manger så såg jeg den største GD'en jeg har sett i mitt LIV! Og han var bare unghund enda hvis jeg ikke husker helt feil...NYdelig var han!

Selv om jeg liker best de tigrete :P

Her er bilde av den fra manger (han ble BIS5)

http://www.nordhordland-hundeklubb.no/Bild...ing_06/bis5.jpg

Kine: Jeg kikket ut på dere når dere satt i GD gjengen og jeg må inrømme at jeg humret godt når Ivan satt med lille casper på fanget og det sto en granne rett ved siden av B)

*****!(unnskyld uttrykket) Han var diger! :P Men utrolig nydelig! :D

Ønsker meg en stor danske. Utrolige hunder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På manger så såg jeg den største GD'en jeg har sett i mitt LIV! Og han var bare unghund enda hvis jeg ikke husker helt feil...NYdelig var han!

Selv om jeg liker best de tigrete ;)

Her er bilde av den fra manger (han ble BIS5)

http://www.nordhordland-hundeklubb.no/Bild...ing_06/bis5.jpg

Kine: Jeg kikket ut på dere når dere satt i GD gjengen og jeg må inrømme at jeg humret godt når Ivan satt med lille casper på fanget og det sto en granne rett ved siden av B)

steike det er jo ponnie jo...

hadde nok humret bra sammen med deg da... lille casper og den store der :)

men pen var den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens største Grand Danois mankehøyde på 107cm

her kan du se video: http://www.metacafe.com/watch/81346/tallest_dog/

Sort og harlekin er mine favoritter . Faktisk vært drømmehunden min siden jeg var 10år.. ;) Hjelp jeg føler meg gammel..drømt om rasen i *kremt* 20år..

dæven steike... den var svær den...

så jo ut som en forvokst ponnie :)

men den så jo kjempe snill ut ;) og ikke minst pen... hvor mye kan en sånn sværing ete i mnd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand Danois er en herlig rase.

Naboen vår har hatt to stykker, og har en tigret nå.

Da den de har nå var valp(5-6 mnd) pleide den å løpe inn i hagen vår og som oftest fikk den skikkelig raptusanfall. Det var ganske komisk å ha den allerede ganske store hunden hoppende og sprettende rundt på plenen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den gule på utstillingsbilde heter Highesteem Explorer-Diesel til vanlig. Han er fra kennel Highesteem. Han er 99cm,og bare 18 mndr :P Han er en kjempe flott hund!

Eg har selv en tigret GD hann på 11 mndr. Di er noen utrolig flotte hunder,og det finnes GD'r som går både agility,spor og søk :P Eg er kjempe fornøyd med mitt valg av rase! En mer hengiven å tillitsfull hund har eg aldri opplevd!

sitat fra NGDK: "Du kan gjerne trene lydighet med en GD, den lærer fort, men blir kanskje ikke av de raskeste. Den gjør det du ber den om, fordi dere har det gøy SAMMEN, den venter ikke på din neste kommando."

"En GD er lykkelig når den er ved din side. En GD er din venn for livet!"

Når det var spørsmål om fôring,så er det normalt (for en voksen hannhund) me 2.5 til 3 liter tørrfôr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...