Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk berner sennen tispe forsvunnet i Sverige

Monab88

Recommended Posts

Lillemor ble borte da hun var til paring i Linkøping - søndag 5.mars. Hun ble sist sett onsdag 3 dager senere. Siden har ingen hverken sett eller hørt noe til henne! Om dere har noen opplysninger, kontakt Gro snarest på + 47 41455059 eller Cecilia på +46 (0)703585929!

lille3redramme_004.jpg

Jeg har vert litt treg med å få lagt ut dette, da det ikke er så mange fra sverige her, men det er verdt et forsøk. Jeg håper så inderlig de finner henne. Oppdretter/eier er naturlig nok helt ifra seg! :)

http://www.kennel-hiselfoss.com

http://www.kennel-hiselfoss.com/IlleVilleIsprinsesse.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint :)

Kan prøve å forklare. (Det er ikke min hund)

Gro (eier og oppdretter) hadde levert tispa til parring i Sverige og var på vei hjem igjenn da hun fikk telefon av hannhund eieren. Lillemor hadde vrengt seg ut av halsbåndet og dratt til skogs. Gro snudde selvsagt på flekken og kjørte tilbake. (Det tar 5 timer, og hun hadde kommet halvveis.) Før hun rakk å komme tilbake hadde Lillemor kommet et par ganger, men sprunget vekk igjenn da det ikke var kjentfolk der.

De første dagene så de flere spor etter henne, men nå idet siste har de verken hørt eller sett noe.

Jeg tror desverre ikke det er mye håp.. :D

(litt vanskelig å forklare, da jeg ikke var der :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har helt garantert kontaktet alt som kan kontaktes ja, og sendt ut etterlysninger.

Mer vet jeg ikke. Har ikke hørt fra de på en stund.

Hun er veldig nydelig ja :) Ble dansk champion for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er funnet! ;)

Hun er i god behold, men veldig sulten. Hun hadde sittet utenfor ei pizzashappe i natt å ula!

En kjapp oppsumering:

Hun ble observert 2 ganger i går og ene gangen greide de å jage henne inn på et inngjerda området, men noen hadde åpna porten for å slippe inn en bil, og da kom hun seg ut. :unsure:

Så i dag tok Gro med seg 3 av hundene og gikk rundt ved noen hus og leita, da hun fikk øye på noen stygge røde og hvite statuer eller noe i en hage(tror jeg det var). Hun gikk bort for å se nermere på disse stygge greiene da hun plutselig fikk øye på Lillemor som satt der. Gro lata som ingenting og begynte å gi de andre hundene kjøttboller. Så gikk hun sakte ned skråningen for å se om Lillemor kom etter, og det gjorde hun :D Hun sprang rett inn i flokken som om ingenting hadde hendt. Så nå er de på vei hjem til Norge.

Jeg lurer virkelig på hva hun har levd av disse 2 ukene på rømmen ;)

Jeg håper iallefall at de eventuelle valpene er i orden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennel Hiselfoss ble BEST IN SHOW oppdretter i Letohallen på søndag! :)

Og en Hund fra Hiselfoss ble BIR(ca. 100 påmeldte bernere!) og BIG3.

Dette var helt fortjent etter det hun har vert igjennom de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...