Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå som sommeren er på trappen, hva gleder du deg til?


olavxxx

Recommended Posts

masse jeg gleder meg til da!

-nkku's sommerleir (om jeg kommer med)

-tønsberg med Benedicte(labbis på sonen) og planlegge flytting, treffe kjente +++ :huh:

-sove lenge

-slippe skole / irriterende lærere og lekser

-kunne gå utenfor døren uten å måtte ta på meg store jakker og luer og votter

-ligge på stranden og sole meg med musikk, venner og sommerfrukt

-bade

-være lenge ute/våken

-komme tørr inn fra tur

-lyse kvelder

-slippe å måtte vaske og tørke sico etter en liten tur i nabolaget :rolleyes:

-spise iis dagen lang

-treffe masse nye folk

også masse mer..

men ikke alt dette er ting man kan forvente når man bor i Bergen by.. når er vi sikret sol, liksom? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til 18 års dagen min, til ei venninne jeg ikke har sett på to år skal komme på besøk, til jeg skal forhåpentligvis jobbe og skaffe peng (hvis jeg har fått meg jobb til da) og så bare gå lange fine turer med Pito i solen og da masse bilder :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som tittel sier:

Hva gleder DU deg til i sommer? --Som du ikke kan gjøre resten av året med like mye hygge?

For min del, gleder jeg meg ikke bare til at jentene går i sommerklær igjen, samt været, grilling, etc.

jeg gleder meg mest til Sykling!! wee..

samt litt småhøydepunkt som biltreff, etc.. og bursdagen min da :) eller.. jeg bryr meg ikke så mye om høytider/bursdag, etc.

Hehe, jeg tror pokker meg at jeg så deg styre på med dette ved teateret jeg!

Bare litt vittig igrunnen. Fniste voldsomt over alt utstyret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror pokker meg at jeg så deg styre på med dette ved teateret jeg!

Bare litt vittig igrunnen. Fniste voldsomt over alt utstyret ditt.

hehe..

koster å være kar :S

nei, men.. må jo til..

på NM i utfor, i 2002(?), i vikersund, kræsjet jeg i et tre i ca. 50-60km/t..

knakk dempergaffelen fremme rett av.. kjipe greier :) samt dyre.. ehhe

det var på øvelsesrunden.

jeg er lei av isdalen.. har syklet den så mye..

begynner også å bli "vant med" blå steinen, trappene med med kirken, theateret, etc..

det er jo som å sykle ned en bakke..

jeg har lyst å ta det opp et steg..

driver for tiden å tenker på diverse hopp i den parken ved brann stadion..

ser for meg at jeg kan hoppe ned i den elven der (som er tørr nå da), når det er elv der..

så kan jeg prøve å komme meg opp igjen, på andre siden.

skal sies at 1-gir på sykkelen min er som 8.gir på en vanlig sykkel.

videre, trør du MASSE rett ned i demperene :D

en dag jeg skulle drop'e på blå steinen, hørte jeg den deilige lyden "giren hoppet av".

Jeg avbrøt drop'et, hoppet av sykkelen og så denne fine floken:

hjulet.jpg

et par uker etterpå, gikk giren min:

tn_xtr_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til til den varme solen.. Kanskje en ny valp :) og bursdagen min selfølgeli.. Gleder meg også til å reise på holmeturer å overnatte og bade, besøk av venner og reise til sogn å besøke min søster og hennes familie.. Jeg rett og slett elsker sommeren.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH, sommer...

Sommeren er den eneste tiden på året jeg kan treffe alle mine kompiser fra ungdomstiden på en gang.

Alle har flyttet over land og strand, men om sommeren kommer alle hjem til gode Tysnes, og vi koser

oss sammen så mye vi kan før det må ta slutt.

Det betyr grilling, bading, båtkjøring, duggpils, rocking og nyting på høyt plan.

Det er mulig at vi bygger nytt hus til sommeren, det kommer til å bli spennende.

Blir det hus, blir det valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å sløve.

Jeg gleder meg til å gå turer med Tinka midt på natta uten å bry seg om skole dagen etterpå, og selv om det er midt på natta så er det lyst.

Jeg gleder meg til å dra på Hvaler igjen, det er to år siden jeg var der sist.

Jeg gleder meg til å møte oppdretter (minner meg på at jeg må spørre om det er greit at vi kommer sørover).

Jeg gleder meg til NKK Trondheim og NKK Bjerke (for dit har jeg tenkt meg).

Jeg grugleder meg til å få vite hva jeg har kommet inn på (videregående).

Jeg gleder meg til å gå rundt i min lette, røde, fotside kjole.

Jeg gleder meg til å gå barbeint overalt (bortsett fra i byen).

Jeg gleder meg til å ta Munkholmbåten og ligge på Munkholmen og sløve en hel dag.

Jeg gleder meg til å ta fatt på fatale turer med gummibåt.

Jeg gleder meg til å teste ut sykkelkurven min som jeg kjøpte på Biltema.

Jeg gleder meg til å gå ut uten å ta på meg jakke, skjerf, votter, lue og tykke sko.

Jeg gleder meg til å bli ferdig med tiende.

Jeg gleder meg til å ha fri!

Jeg gleder meg til å ha med meg Tinka overalt fordi hun kan gå løs "overalt" fordi hun er så fantastisk og herlig og utrolig flink for tida.

Jeg gleder meg til å spise jordbær kronesis.

Jeg gleder meg til å grille maiskolber og kanelboller på engangsgrill i en park i byen.

Jeg gleder meg til å bade i iskalde Trondheimsfjorden.

Jeg gleder meg til å kunne ha en ekstremt behagelig døgnrytme.

Jeg gleder meg til å ha piknik på Bakklandet.

Jeg gleder meg til å sove ute på verandaen om natta.

Jeg gleder meg til å få krølla meg afro.

Jeg gleder meg til å ha en behagelig og vidunderlig hund.

Jeg gleder meg til å ligge i gresset med masse blomster overalt rundt meg.

Jeg gleder meg til å være sammen med vennene mine til mange av døgnets tider.

Jeg gleder meg virkelig til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å gå turer med Tinka midt på natta uten å bry seg om skole dagen etterpå, og selv om det er midt på natta så er det lyst.

Jaa, det er såå digg å rusle rundt midt på natta ;)

Og gå barbeint. Jeez, jeg føler meg som en hippie her :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg blir russ!

Også blir jeg 18. At jeg får kortet i sommer (forhåpentligvis)

Bare være ute til langt på natt og cruise runder med kjæresten ;)

Dra på fjellet med kjæresten og ei venninne og Lucas da selfølgelig :D

Sommerferien!

Bare gå rett ut, tre på seg sandalene og gå en tur, uten alt det andre pikkpakket (jakke, lue, votter, ordentlige sko, noen ganger boblebokse)

Bade!!

Sløve.

og masse mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig veldig glad i vinteren jeg, så jeg åpnet ikke tråden engang før nå, da jeg ikke så så innmari mye spennede med sommeren.

Jeg elsker å stå på ski og å gå på ski, ikke minst å snørekjøre. I år har det og vært skikkelig vinter i Oslo, så jeg ønsker bare at den skal vare og vare...

Men, så leste jeg tråden allikevel da, og du verden, vi går en riktig så fin tid i møte.. B)

Jeg fikk vann i munnen når det ble snakket om grilling og jordbær.Sol og turer på stranden, høres absolutt ikke ille ut. Lange turer på fjellet med teltet og soveposen på sekken og bikkja springende ved siden. Sykkelturer i marka. T-skjorte-vær og utepils på Aker Brygge. Sand mellom tærne, fregner på nesa...

Men det jeg IKKE gleder meg til, er alle insektene. Jeg hater myggstikk. For ikke å snakke om vepsestikk. Edekopper som kommer på uventet visitt, hoggormen som lurer i buskene. Og de ekle sneglene som tyter frem overalt. :D

Og Olav, den filmen din.... :P Gærning sier jeg bare, ble skikkelig nervøs jeg når du skulle ned den kirketrappa... :D :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
    • Blir valpene registrert i NKK? Jeg trodde at valper fra slike avlsprosjekter (som NKK også er med på) ble registrert I så fall kan man vel få titler på hundene?   
    • Som neste hund vurderer jeg veldig en blandingshund fra cavalierprosjektet (cavalier + cocker mest sannsynlig), men ettersom det er en blanding vil den vel aldri kunne ta noen slags titler? Å jobbe mot ekstra bokstaver på stamtavle er litt av moroa for meg med å ha hund, men alle championat o.l. krever vel utstillingsresultater?
    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...