Gå til innhold
Hundesonen.no

Lærerne trur visst ikke vi har annet å gjøre..

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

de har høye tanker om oss hvertfall! Jeg visste tiende klasse ble hardt, men ærlig talt, 2 tentamener og to vanlige prøver på en uke, det er vel å ta litt hardt i? Ikke nok med det, men vi har enda to tentamener og en vanlig prøve å forberde oss til. Alt til neste uke! <_< samtidig drukner vi i lekser, men de får bare flyte altså..gjør det jeg rekker, men gidder ikke sette av tid til lekeser når jeg har avsluttende prøver å tenke på.

flere som blir neddynget på skolen nå?

Skrevet

Har masse LEKSER jeg å :P

Men de tror IKKE at vi har annet å gjøre de tenker sikkert bare på å gi oss mest lekser og begrave og i teite lekser! ;) læreren våres må vi kunne ALT!vis vi ikke kan det så er vi kjempe dumme!

Håper dere kjønnte det :innocent:

Skrevet

de har høye tanker om oss hvertfall! Jeg visste tiende klasse ble hardt, men ærlig talt, 2 tentamener og to vanlige prøver på en uke, det er vel å ta litt hardt i? Ikke nok med det, men vi har enda to tentamener og en vanlig prøve å forberde oss til. Alt til neste uke! <_< samtidig drukner vi i lekser, men de får bare flyte altså..gjør det jeg rekker, men gidder ikke sette av tid til lekeser når jeg har avsluttende prøver å tenke på.

flere som blir neddynget på skolen nå?

Sug det i deg og gjør leksene dine du.

Ellers ender du som arbedsløs stakkar som ikke har råd til en kebab engang. ;):innocent:

Skrevet

Ellers ender du som arbedsløs stakkar som ikke har råd til en kebab engang. :P;)

har du bare kebab i hode ditt du? :innocent:

Skrevet

Ellers ender du som arbedsløs stakkar som ikke har råd til en kebab engang. :P;)

Fydda, kebab vil jeg ikke ha om jeg har råd til det engang :innocent:

Skrevet

En annen ting: Det er vel ikke akkurat lærerene som bestemmer hvor mange tentamner osv man skal ha over så og så lang tid?

Skrevet

En annen ting: Det er vel ikke akkurat lærerene som bestemmer hvor mange tentamner osv man skal ha over så og så lang tid?

læreren våres bestemmer det for oss :innocent: er helt sikker ;)

Skrevet

læreren våres bestemmer det for oss :innocent: er helt sikker ;)

Ok.. Da gir han dere sikkert masse lekser fordi han ikke vil at dere skal ha fritid og han bare elsker og være slem... :rolleyes:

:P

Skrevet

Ok.. Da gir han dere sikkert masse lekser fordi han ikke vil at dere skal ha fritid og han bare elsker og være slem... :rolleyes:

;)

Sikkert :P forresten det er en dame :innocent:

Skrevet

næi, men noen må man da skylde på :innocent:

Skrevet

for å si det sånn : det blir litt å gjøre for lærerne deres også.. :P

Etter påske er det nemlig ikke så mye skole igjen...Pinse, 17 mai, eksamen..Det er uvanlig for meg å ikke ta med en bunke i kofferten hjem i en ferie.( unntatt sommeren da..) :P

Om to uker sitter jeg med 4 tentamens bunker ,jeg... Som jeg må gjøre for at dere i 10.klasse skal få en standpunktkarakter , fin skoleplass og en framtid..Det er over 100 stiler, det..

Gjør leksene dine du, de er nok pensum i prøver senere i vår tenker jeg.

Om ikke annet , så er du forberedt til muntlig i juni.

Alle prøvene er for at dere skal få så mange sjanser til å vise hva dere kan .Jo færre prøver, jo mer teller hver enkelt prøve.. :lærer:

Dette er siste innspurt, stå på nå , det betaler seg senere.

og du, prøver er noe vi er pålagt å ha, det er ikke noe vi klekker ut over grytene våre, kaklende på lærerværelset for å plage dere. :innocent:;)

Hver eneste prøve/høring dere har fører til arbeid for oss også..

Men at du er sliten, det sier jeg ikke noe på.... :P

trøst deg med at tiden går fort.. :love2:

Skrevet

for å si det sånn : det blir litt å gjøre for lærerne deres også.. :

Etter påske er det nemlig ikke så mye skole igjen...Pinse, 17 mai, eksamen..Det er uvanlig for meg å ikke ta med en bunke i kofferten hjem i en ferie.( unntatt sommeren da..) :P

Om to uker sitter jeg med 4 tentamens bunker ,jeg... Som jeg må gjøre for at dere i 10.klasse skal få en standpunktkarakter , fin skoleplass og en framtid..Det er over 100 stiler, det..

Gjør leksene dine du, de er nok pensum i prøver senere i vår tenker jeg.

Om ikke annet , så er du forberedt til muntlig i juni.

Alle prøvene er for at dere skal få så mange sjanser til å vise hva dere kan .Jo færre prøver, jo mer teller hver enkelt prøve.. :lærer:

Dette er siste innspurt, stå på nå , det betaler seg senere.

og du, prøver er noe vi er pålagt å ha, det er ikke noe vi klekker ut over grytene våre, kaklende på lærerværelset for å plage dere. :innocent:;)

Hver eneste prøve/høring dere har fører til arbeid for oss også..

Men at du er sliten, det sier jeg ikke noe på.... :P

trøst deg med at tiden går fort.. :love2:

hehe, ja lærerne har en del og gjøre de også ja..! Lærerne våre drar til italia for å lære ett eller annet om den nye læreplanen og neste år, og lar oss være igjenn på skolen med studenter. Herregud, skolen kommer til å falle ned :P

og du har jo helt rett i at prøvene er pensum til prøver, men genteknologi er så utrolig lite motiverende! hihi..er det vi har prøve om neste uke, samt engelsk tentamen..gleder meg til den da. engelsk er gøy! :P

jeg som trudde dere sitter og pønsker ut det minst motiverende og vanskeligste stoffet før prøvene..? På prøvene våre får vi alltid spørsmål om det jeg faktisk ikke rakk å lære meg, og aldri om det jeg lærte

det at hundesonen er her hjelper ikke akkurat på lysten tilå sette av tid til lekser, men det må vel gjøres..jaja :P

Skrevet

Ja, her har vil ALT for mye å gjøre også. Går også i tiende, og de forventer at vi skal gjøre lekser i minst 2 timer hver dag, olg tillegg forberede oss til alle pøvene de lager. De forventer også at vi skal gjøre lekser i helgene... Er helt utslitt.

Vi har prosjekter, foredrag, prøver fra departementet, prøver lærerene lager og masse innleveringer.

Visste at tiende skulle bli hardt, men vi har altfor mye å gjøre nå.

Vet at lærerne har mye å gjøre de også, men de kan jo lette litt på presset.

Skrevet

Den nye skolen og hele det nye opplegget til Kristin Clemet har i alle fall ødelagt mye av den lille arbeidslysten jeg hadde. De skryter jo sånn av at det blir færre elever per lærer, men de fleste timene i uka er vi førti elever på en lærer - i de såkalte "basetimene" hvor det er meningen at vi skal jobbe. Det fungerer jo overhodet ikke, basen min er forferdelig bråkete, og de som vil prøve å jobbe litt må "flykte" ut til fellesarealene. Dit blir bråkmakerne fra andre baser kastet ut, og det sier seg selv at det er en dårlig kombinasjon.

Vi har sykt mye lekser. Siden lærerne får færre timer og mindre tid til å undervise på, gir de oss i stedet enda mer lekser og egenarbeid, noe som overhodet ikke er optimalt. Kontaktlæreren min syns det er helt forskrekkelig, men pga det store pensumet i norsk og samfunnsfag er han nødt til å gi oss mye lekser, enda han egentlig ikke vil. Hele det nye skolesystemet fungerer elendig på vår skole i alle fall. Mulig det blir bedre når de får litt mer rutine på det, men jeg tror nok det vil ta et par-tre år, minst.

Skrevet

akkurat nå er det heldigvis ganske stille. Denne uken har vi bare hatt én prøve og analysering av en bok.

Men før vinterferien var det så masse at det var nr før vi ble utbrent alle sammen :innocent:

Skrevet

Vi prøver iallfall ikke å være slemme. Hvis klassen man er lærer for får et dårlig resultat, er det ganske pinlig faktisk, det er EN av grunnene til at man ønsker at det skal gå bra med hver enkelt elev. Men det viktigste er ikke at det blir pinlig for læreren, man blir faktisk ganske engasjert i elevene sine. Jeg tenker mye på hvordan det går med elevene, og hva jeg kan gjøre for at de skal klare seg så bra som mulig. De er jo barna mine alle sammen! :icon_redface:

Skrevet

Hehe, skjønner at det er vanskelig.. Men gled deg til avsluttende år på vgs du, vi har ikke akkurat minimalt å gjøre vi heller, for å si det sånn! Men det er bare å bite tennene sammen, og de aller fleste lærere er faktisk utrolig positive til å gjøre noen forandringer/utsettelser om man spør ordentlig, og ikke klager og syter. Good luck, hilsen fra Russ06;)

Skrevet

Vi prøver iallfall ikke å være slemme. Hvis klassen man er lærer for får et dårlig resultat, er det ganske pinlig faktisk, det er EN av grunnene til at man ønsker at det skal gå bra med hver enkelt elev. Men det viktigste er ikke at det blir pinlig for læreren, man blir faktisk ganske engasjert i elevene sine. Jeg tenker mye på hvordan det går med elevene, og hva jeg kan gjøre for at de skal klare seg så bra som mulig. De er jo barna mine alle sammen! :D

Flere lærere her??

Og hva angår å fylle klasserom med elever fra gulv til tak på grunn av økonomi... det har jeg MYE å si om.. :)

Skrevet

Senter for voksenopplæring. I klassen min har jeg fremmedspråklige elever mellom 16 og 19 år som skal ta grunnskoleeksamen slik at de kan begynne på videregående til høsten. Kjempetrivelig gjeng!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...