Gå til innhold
Hundesonen.no

Et lite forslag


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Har bladd litt frem og tilbake, og lagt merke til noe..

Når noen spør om noen blir det ofte sånn: " Ja, jeg trur det ja!" svar..

Og svar som kanskje ikke er helt sanne!

Kan vi ikke få et nybegynner underforum da? :P

Hvor en person spør om noe seriøst, og BARE de som KAN dette, og er HELT sikkre får lov til å svare...

Så ikke en stakkars person få mange jeg trur det svar osv...

SPØRSMÅL:(som eksepmel!)

Hvor mange bein har hunden:

" Jeg trur hunden har 4 bein..Er ikke helt sikker jeg ass!"

SVAR underforumet, hvor folk som KAN dette emnet kan svare:

" Hunden har fire ben."

Hvis noen skjønner hva jeg mener :P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette blir vanskelig å gjennomføre, da mange spørsmål ikke har noe konkret svar. F.eks. "Er Labb et bra fôr?". Spørsmål som bare har et tenkelig svar ser jeg egentlig som unødvendige å stille på et diskusjonsforum, da de ikke kan diskuteres. Om man lurer på noe slikt kan man heller ta et lite søk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skjønner hva du mener, men hvem er det som skal kvalitetssikre de som gir svar, da? Tror det er bedre som det er nå - det er veldig få spørsmål som har bare ett svar uten unntak, og da er det viktig at de som hevder å ha hele sannheten ikke blir stående uimotsagt - så må nok den enkelte vurdere hvem de skal stole på.

Når det gjelder denne type spørsmål, er det vel ofte snakk om å finne riktig informasjonskilde - innenfor eller utenfor hundesonen, og det synes jeg folk er ganske flinke med å hjelpe til med her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda..Det blir vel litt slik..

MEn jeg mente at de som har kunnskap om dette kan svare..Ikke de som trur at de kan det litt..

Så alle kan svare liksom. Men om det blir spørsmål om f.eks whippeter, så kan de som KAN det emnet svare. Og de som ikke kan det trenger liksom ikke å si: "Whipeter er veldig fine, og løper fort!"

Om det blir et spørsmål som mange kan, så svarer de som kan, mens de som ikke kan det helt 100% ikke svarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..Det blir vel litt slik..

MEn jeg mente at de som har kunnskap om dette kan svare..Ikke de som trur at de kan det litt..

Så alle kan svare liksom. Men om det blir spørsmål om f.eks whippeter, så kan de som KAN det emnet svare. Og de som ikke kan det trenger liksom ikke å si: "Whipeter er veldig fine, og løper fort!"

Om det blir et spørsmål som mange kan, så svarer de som kan, mens de som ikke kan det helt 100% ikke svarer...

Og hvor mange er det egentlig som kan 100% om en ting? Dessuten kan folk ha forskjellige meninger om en ting, om f.eks en sier at Whippeter MÅ få løpe løs minst en gang hver dag, og det er en sannhet for dem, trenger ikke det nødvendigvis bety at alle andre er enige, selv om den personen har "hundre" års erfaring og selv mener at de kan "100%" alt om Whippet (noe ingen gjør).

Dette er et diskusjonsforum, det er til for å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..Det blir vel litt slik..

MEn jeg mente at de som har kunnskap om dette kan svare..Ikke de som trur at de kan det litt..

Så alle kan svare liksom. Men om det blir spørsmål om f.eks whippeter, så kan de som KAN det emnet svare. Og de som ikke kan det trenger liksom ikke å si: "Whipeter er veldig fine, og løper fort!"

Om det blir et spørsmål som mange kan, så svarer de som kan, mens de som ikke kan det helt 100% ikke svarer...

Hvis man tror man kan det, kan man det jo i eget hode liksom... Selv om det er feil.

Og når man ser på skikkelige diskusjoner, så er jo de fleste temmelig påståelige når de tror de har rett...

Jeg tror dette blir veldig vanskelig å gjennomføre. Ha det vært et matematikk-forum eller noe, der det finnes ett fasitsvar, hadde det jo vært greit, men det er ett hundeforum, og fasiten finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...