Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte går DU tur med hunden din?


janne&kenny

Recommended Posts

Det varierer. Vi er ikke så veldig begeistret for å gå turer langs fortauskanten akkurat, så det blir som oftest bare en lang tur hvor vi da drar en plass som vi liker å gå og som det blir en skikkelig tur av, istede for å rusle i de kjeeedelige boligfeltene rundt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten hage som er 5 meter fra utgangen min som jeg pleier og slippe begge hundene i som de leker i 10 minutters tid kanskje 4-5 ganger om dagen + 1 ordentlig tur på kvelden som regel ( går ca en mil )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ute tre eller fire ganger om dagen. En i familien er ute og lufter henne på morgenen, i åttetiden, også lufter faren min Tinka i ellevetiden på kvelden. Tinka og jeg er ute en-to timer i løpet av ettermiddagen/kvelden. Men vi går sjelden bare tur liksom. Som oftest trener vi minst en halvtime i løpet av turen, med mindre vi er på hundetreff. Om jeg veit at hovedturen blir nokså sen stikker jeg ut en liten tur med henne når jeg kommer hjem fra skolen så hun skal få gjort fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en inn gjert hage da så vi slipper å gå på "tur" når de skal på do.

Så jeg går 1 tur for dagen som varer ca.30 min.

Nå til dags blir turene litt kortere fordi de har saltet veien her.

Blondie får veldig vondt av å gå på det så jeg går heller tur på en saue gård sin mark rett ved siden av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får komme ut når de vil ut, vi har 120 kvm 'hundegård'. Tur går jeg vel rundt 3 ganger i uken. De blir ikke slitne av tur, så jeg går tur når jeg har lyst og for å opprettholde kondisjon på både meg selv og bikkjene. Jeg trener lydighet 2 ganger i uken, agility 3 ganger i uken og alltid kurs eller stevne/utstilling etc i helgene, så de har nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fast tur 2 ganger om dagen. Somregel er det en lengere tur og en luftetur. Somregel er det luftetur om kvelden (på 20 min omtrent) Det varierer mye på lengden. Hvis du ser her: Dagboken til Hera Så ser du det vi gjør. Hera får være løs så og si hver dag. Men noen dager blir det bare to daffeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero får to turer om dagen. Den ene er en luftetur om kvelden før vi skal sove, den er på ca 10-15min. Også får han en lengre tur om ettermiddagen, den er på ca 1-11/2 time, det varierer. På den lengre turen trener vi også litt.

Hvis det er noen hjemme om formiddagen så hender det at han får en liten tur da også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvor ofte jeg går tur, men han blir gjerne med når jeg skal på løpetur, og ellers går jeg gjerne tur med han i helgene. Det varierer hvor mye han får gå på tur hver dag og hvor mange, men det blir som oftest en skikkelig tur og noen småturer. Faren min er lege og tar Timon med seg på sykebesøk, og da går han på tur i skog og mark rundt om når han er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla får tre faste turer om dagen. Jeg tar morgenturen(ca. 30 min), søsteren min tar en ved tre tiden, og moren min på kvelden. I tillegg er vi på 2-3 tisseturer i løpet av dagen på 5-10 min. Er også på kurs med henen to ganger i uken.

Lisa er veldig mye i hagen og får løpt fra seg der, hun får cirka 2 turer om dagen.

I helgene får begge lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke tur hver dag.. Prøver å trene en del i steden. Det skal ganske mye til for å slite henne ut om jeg skal tømme henne for energi ved å gå tur.. Da trenger jeg selskap av andre hunder som kan løpe henne tom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går som regel 2 småturer der han får løpe løs på en fotballbane eller i skogen og en skikkelig tur på minst 1 time. Slipper han ofte ut i hagen for å tisse.

Går tur for å holde kondisjonen oppe på både meg og hunden og for å holde muskler, ledd o.l i orden med regelmessig mosjon. Trener litt på en eller begge småturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...