Det hadde jo vært et spennende eksperiment. Skulle gjerne ha overvært den utviklingen...hadde jeg bare hatt jakt retriever av noe slag og likt utstilling😅
Det er så sant. Dobbelt sant, som du nevner, siden søkbarhet for framtiden blir helt ødelagt også. Nettopp av den grunn er det en del større forum som har forbud mot slike megatråder/serietråder (mener ikke at det er løsningen her altså). Synes det er supert at du skiller ut aktuelle tema, og det beste er selvsagt at vi blir flinkere alle sammen til å lage fornuftige tråder når vi har noe «faglig» på hjertet.
En løsning kan være å lage en standardisert intro for hver måned - slik at den som oppretter den kopierer den fra forrige måned. Der kan det stå hva man ønsker og ikke ønsker i akkurat nå-tråden, uten at man trenger å bli helt nazi i etterkant...
Var inne å kikket litt på finn for mitt område (Rogaland). Herregud så trist og sint jeg blir! Halvparten er «ønskes kjøpt doodlidoo, spitzpoo, cavapoo, poooo og doooodle» annonser. «Spitzpoo - vi har falt for denne rasen». Har bare lyst å sende de mld og SI AT DET IKKE ER EN RASE. Og hva med alle de annonsene der «Bob vil bli far, Mary vil bli mor». Aller helst uten stamtavle og det beste er å parre en eller annen stakkars puddel. For å så prise det til en million.
Jeg vet jo at det er fritt vilt på Finn og at det er en grunn til jeg ikke er der så mye. Men herregud... Valpekjøpere (og «oppdretterne» av disse «rasene») må ta seg sammen. Valpekjøperne har også et stort ansvar her - selv om det bedrives ansvarsfraskrivelse på høyt nivå.
Takk for meg!
Her er en typisk bedømmelse man kan risikere å få fra utidige dommere om man stiller en jaktgolden ... og da har man ikke begynt å diskutere holdninger og slengbemerkninger fra ymse andre deltakere og oppdrettere rundt ringen ... Hunden fikk forøvrig good ved neste korsvei og jeg vet om lignende tilfeller hvor hunden senere har fått VG. Så ikke bare kan man forvente å få dritt - det er bingo i tillegg.