Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Vurderer å flytte til Agder

Recommended Posts

Hei. Bor i nordnorge og er i vurdering om å flytte på meg og da til Agder (rundt mandal +- 30 minutt) . Da jeg er alene med min hund så lurer jeg på hvordan det er der med tanke på sosialisering, veterinærer, hundepass osv? Er det noe hundeparker eller andre fine plasser kan møte andre hundefolk? 

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Endelig er Stella hjemme❤️
    • Klarer ikke å se at flat på noen som helst objektiv måte skal være mindre «spennende» enn en AH, og har vansker med å se at man kan tenke slik på mer subjektivt grunnlag heller - i motsetning til (når det gjelder det subjektive) om det var snakk om noe mer «eksotisk» som malamute, sibirsk husky eller noe slikt. Men det blir jo bare personlig synsing fra min side. Flat er glade, aktive hunder - akkurat som de fleste AH jeg har møtt har vært. Noen synes de er for glade og for aktive. Du får ikke en eneste kjedelig dag med en slik ...   Hadde aldri stolt på en vorsteh løs på tur, og de er enten avlet for jakt (og bør brukes til det) eller (sjeldnere) som spesialiserte trekkhunder hvor jaktinstinktene ofte ligger der fremdeles. De kan også være ganske skarpe. Tror jeg ville stolt mer på en gjennomsnittlig AH løs, uten at jeg vil anbefale det. Nå er vel AH også «spesialiserte» trekkhunder, men jeg oppfatter dem generelt som vesentlig enklere hunder å ha med å gjøre enn vorsteh. Mulig noen er uenige der, men det er nå min erfaring.
    • Takk for mye god informasjon. Det er kanskje ikke SÅ galt å måtte ha hund i bånd hele tiden. Men kanskje i og med at jeg ikke har hatt hund før så er jeg litt bekymret for at hunden skal stikke av, spesielt om det er en Alaska Husky som kan ta sauer osv.  Flatcoated retriver er kanskje et mer fornuftig valg. Kanskje ikke like spennende, men skal ikke legge det fra meg.  Hva med Vorsteh eller "Greyster"blanding? Dette er jo helt topp trekkhunder. Samtidig er det vel mer realistisk at disse kan gå litt løs under rette omstendigheter? 
    • Godt og utfyllende svar! Det å trene konsekvent daglig er vel nøkkelen, ja😊
    • Det er vel over et år siden han ble chippet og de er ikke konkurranse klare på en stund enda så de kommer ikke til å bryte noe doping reglement hvis hun bestemmer seg for å starte noe. 😅
  • Nylig opprettede emner