Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Avlastningshjem valp

Recommended Posts

Jeg mener ikke å henge ut noen her, bare undrer på hva andre mener om denne annonsen:

Har en liten jente på 4 1/2mnd som eg kunne trengt litt avlastningshjem til, da eg jobber på sykehuset og har ganske varierende turnus. Hun klarer å stå i bur en arbeids dag men det er hvis eg jobber natt og døgn vakter. Hun er en toller og skal trenest til redningshund. Det er eg som skal ha ansvaret, men kunne tenkt meg noen som ønsket å bry seg om henne som en nr 2 familie. Hun trenger både litt tur og omsorg. Tenker kanskje anne hver helg eller litt når det passer for deg/ dere.

Bortsett fra at jeg ikke synes noe om bur en hel arbeidsdag så tenker jeg det er fint at hun innser sine begrensninger. Fint også for folk som ikke kan ha hund på heltid, men som gjerne vil ha lånehund innimellom. Jeg hadde nok fint hoppet på den der om jeg var hundeløs.

• Thanks 2

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Varmebehandling har ikke noe å si, dvs det skal mindre mengde til tørket løk enn rå i volum ganske naturlig nok. 
    • Spørsmål til alle dere kloke hoder i kveld. Jeg klikkertrener. Klikker og klikker. Og har støtt på et par-tre utfordringer. Jeg innser at jeg har gått i fella "ikke heve kriteriene raskt nok". Det betyr at vi står bom fast ganske tidlig i noen av grunnferdighetene  Spesielt føler jeg på dette på kassa, hvor jeg har rundt 4 steg, men kommer ikke videre. Venter jeg han ut, går han av kassa og prøver noe annet etter en stund (har trent mye "hold posisjonen", så han er ikke typen som frenetisk tilbyr ørten adferder på 2 minutter). Har kommet til punktet at jeg vurderer lokking for å få på plass innsitten, da det akkurat nå føles som det er umulig å komme videre på grunnferdighetene fordi jeg ikke har "på plass" inne. Masse GF jeg ikke får startet på når den mangler... og jeg vil jo egentlig ikke lokke, eller er hvert fall redd for å ødelegge klikkertreningen på alt annet hvis jeg lokker han inn på plass.  Den andre utfordringen er fokus mens jeg går baklengs. Han har bra fokus og kan gå en hel del skritt (der har jeg ikke samme kriterie-utfordringen), men - han er for langt unna. Jeg belønner bak venstre lår, men han sklir unna med en gang jeg går. Han er generelt veldig myk og antagelig av den typen som ikke synes det er helt stas å være helt tett inntil. Har selvsagt ingen dårlige erfaringer eller noe sånt, jeg bare tenker at han er litt den typen hund. Hvordan kan jeg få han i mer korrekt posisjon med hode og framkroppen? Jo lengre jeg går uten klikk & belønning, jo lengre unna siger han.  Det siste utfordringen er target-trening. Jeg sliter maks med å få skikkelig trykk med snuten, han slenger liksom bare innom 😅 Noen tips til å få mer markant touch?   
    • Morgentur på 20 - 30 minutter og tissetur på kvelden får han alltid, men det går jo ikke i rasende tempo akkurat - vi er morgentrøtte begge to.  Godt poeng at det de blir mer slitne av ikke nødvendigvis er det de trenger mest av. Mulig vi rett og slett bør sette av litt mer tid til tur/fysisk aktivitet og litt mindre tid til kurs/trening fremover. Er jo masse trening man kan gjøre som en del av tur også! Til vanlig er det jo desidert mest tur, men de siste ukene nå har det vært mye trening og kurs. Passer greit at det snart blir sommerferie og hyttetur 😊 Edit: @simira Det er i perioder etter operasjonene at vi har sett at han kan klare seg med nesten ingenting, sånn har han det heldigvis ikke til vanlig. Men det gjør jo at jeg tviler litt på at man nødvendigvis leser det på han om han gjerne skulle hatt mer. 
    • Nå har vi jo ikke en rase som er laget for hjernetrim, men heller fysisk aktivitet (bare at min glemte å lese instruksjonsboka). Så jeg tenker at de fort blir mye mer sliten av litt kurs, men trenger mer fysisk aktivitet likevel. Kovu har jo ofte vært med meg på treninger og kommet ut i pausene til Odin, type 2-3x 5-10 min i løpet av en kveld, og det har vært nok. Det er selvfølgelig individuelt, men jeg tenker i utgangspunktet at et par-tre ordentlige turer i uka hadde Mio hatt godt av, ganske uavhengig av mengde hjernetrim. Så kan man såklart bruke hjernetrim som løsning i en periode om man er syk e.l.
    • De er ikke 100% positive, men tror ikke de lærer bort eller bruker noe korreksjon på valpekurs. Bra og flinke folk generelt.
  • Nylig opprettede emner