Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hei, vi skal i slutten av året få den middels/standar cobberdog. Dette er vår første hund og vi er veldig usikker på størrelse på bur da vi har begrenset plass bak i bilden. Noen tips til bur som er små nok til å passe i bilden men samtidig stor nokk til hunden? (Høyden på buret er ikke noe problem, bare selve grunnflaten)

Cobberdogene kan jo bli ganske store, så det kan bli en utfordring. Sjekk om leverandør til bilen har grinder som kan monteres i forkant og bakkant av bagasjerom?

Om et bur er lite nok kommer jo helt an på hvilken bil du har og hvilke mål du har å gå etter. Kelabur og Trønderburet lager bur etter mål, så du får utnyttet bagasjerommet best mulig.

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Heihei!  Jeg sitter utålmodig og venter sårt på en valp som kommer i midten av juli.. Jeg har fått ordnet bur som Vincent kan bruke mens han er valp, men spørsmålet er jo når han blir stor 👀  Jeg har en Ssanyong Rexton SUV som hverdagsbil, men ettersom hunden blir gigantisk så lurer jeg da på om det er best å kjøpe bur eller bare et gitter? Jeg har lest at hunden skal både kunne ligge og sitte oppreist under transport, men da vil det kanskje være best med gitter? Er det noen med erfaringer som kan komme med tips og råd?    Førstegangseier på en så stor hund, så har egentlig lite peil😂) 
    • Takk for informasjon. Er dessverre en hannhund (ble kastrert for testikkelkreft i vinter), så ikke noe å hente der. Var det mye jobb med å forsøke å finne riktig dose insulin? Dyrlegen her mente at det kunne være snakk om blodsukker målinger hver andre time i flere uker, opptil måneder?
    • Hadde en jamthund som fikk diabetes en stund etter hun var drektig. Merket det av at hun fikk grå stær på øynene. Gikk veldig raskt så vi prøvde insulin en stund men det utviklet seg så raskt at det ikke var mulig å operere.. de mente det den grå stæren kunne ha blitt forhindret hvis hun hadd blitt kastrert, men vi oppdaget det dessverre for sent så hun måtte avlives 😭Hvis det er tispe du har ville jeg iallefall hørt med veterinær om kastrering. 
    • Er det noen som har erfaringer med diabetes hos hund? Hvor lang tid til det å finne riktig insulin-dose? Og fikk hunden en god livskvalitet med sykdommen?
    • Må ha sovemaske og ørepropper, jeg våkner bare blåmeisen fiser. Men jeg sover mye bedre i vinterhalvåret. 
  • Nylig opprettede emner