Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min på 6 mnd blir ikke husrein!


Lenesjo
 Share

Recommended Posts

Heisann, jeg har en liten pomeranian gutt på 6 mnd som nekter og bli husrein! Han går på do etter vi har vert på tur, noen ganger gjør han fra seg ute på en fast plass, men har også en fast plass inne i huset på ett teppe i stuen! Han ligger i bur på natten, det har gått veldig fint, har aldri vert nødt og stå opp på natten og ta han ut, men går alltid tidlig på morningen, men inatt så la vi oss ganske sent, var ute med han og han gjore fra seg på begge båter, og 3 timer etterpå så våknet jeg av at han tisset i buret, jeg er så oppgitt å lei... vet ikke hva jeg skal gjøre lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å fjerne teppet, ihvertfall for en liten stund? Min brukte også lang tid på å bli helt husrein, men det kommer tilslutt hvis du klarer å være utholdende ! Passer du på at han alltid tisser før dere går inn igjen eller hender det at dere går ut også inn før han har tisset? Ville prøvd å holde ut ute selv i dårlig vær slik at han ikke får holdt seg for å gå inne hvis det er mulig.

Hvis han sover i lukket bur på natten og tisset i det tenker jeg at det tyder på at han virkelig virkelig måtte tisse i natt, det er vel ikke så vanlig at de tisser der de sover slik jeg har skjønt det? Men jeg skjønte det slik at han pleier å klare å holde seg på natten, så dette kan vel ha vært mer et engangstilfelle enn en vane? Av og til så kan vel også disse små våkne med et akutt behov for å gå på do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han plutselig begynner å tisse inne på natta, uten å ha gjort det før så er det kanskje lurt å sjekke hos veterinær. Tenker på uvi. 

Ellers så er det renslighetstrening som om han var 8uker gammel valp. Ut etter soving, mat, lek. Vent til han går på do. Og følg godt med inne, regner med du nå etterhvert begynner å kjenne igjen tegnene før han må på do? 

Prøv å avgrense så han ikke får tilgang til det teppe han tisser på inne. Og pass på at det er skikkelig vasket, for om han kjenner lukten fra tidligere så tror han gjerne at det er der doen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pomeranian er jo en av rasene som sliter mye med renslighet, endel blir aldri renslig dessverre, andre bruker veldig lang tid på det, her bør du nok smøre deg med en god dose tålmodighet. Jeg ville fjernet teppet han tisser på inne/ikke la han ha tilgang til det og ellers fortsette med renslighetstrening som normalt. Ikke gå inn før han har tisset! Og om tissinga på natten vedvarer så ville jeg tatt en tur til veterinær, kan være noe galt om han plutselig begynner å tisse i buret  om natta/tisser hyppigere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...