Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei


Kath88
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg er en hundevandt kvinne, med stor interesse for å gi omplasserings dyr et trygt og verdig liv. Har hatt 2 hunder, 3 katter og 2 kaniner tidligere. April 2019 tok jeg imot et fantastisk individ på 6 år ved navn Tyson. Han er en omplasseringshund med to tidligere eiere. Fikk veldig lite informasjon om fortiden men fikk vite at dyrebeskyttelsen måtte gripe inn fra det første hjemmet. Grunnen til hjem nr 2 måtte omplassere han videre var tid. Det var det dem sa. Etter en kort stund etter å latt han bli bedre kjent med meg og sitt nye hjem. Han virket veldig utrygg på enkelte episoder i hverdagen. Fra en tid eller annen så klarte jeg, ikke med vilje å miste ting som f.eks. en sigarett, papir eller penner osv. Da begynte han å krype sammen og skjelve, så forsto veldig raskt at han har opplevd mye som ikke har hvert bra. Så tok 'baby steps' sakte og rolig, for at han skulle føle seg trygg. Det tok en stund (3-4 måneder). Vi har hvert på mange eventyr sammen; Båtturer, fisketurer, teltturer, toppturer, kajakkturer og ikke minst nærturer. Han elsker å ligge i telt. Og elsker også å komme smugene opp i fanget for å få kos.  Han er som dvergpinschere flest; Hater kulde og fuktighet ? har brukt denne vinteren på å trene Tyson nye triks og finpusse lydigheten for å knytte båndet enda bedre. Etter 348 dager er han tryggere og viser ingen tegn til frykt eller usikkerhet. 

Vi bor på fjellet, og det er masse muligheter for å snuse og utforske området rundt huset. Det er kjempe stas. Jeg som eier har interesse for astronomi, kunst, hunden min og friluftsliv. 

DSCF4206.JPG

DSCF3699.JPG

IMG_14221-01.jpeg

P7010235.JPG

DSCF2657.JPG

Endret av Kath88
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Shokata skrev:

Velkommen :)
Kjekt å se at du har tatt til deg en dp ❤️ 
 

Takk. Var på utkikk etter en ny bestevenn lenge for å fylle opp tomrommet. Jeg hadde ingen peiling eller noe kunnskap om rasen, omplasseringen skjedde så fort. Så det var en utfordring i starten på mange måter. Men har hatt utfordrende dyr før. ? Angrer ikke et sekund. Er kjempe fasinerende å se hvor lærevillig han er. ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Velkommen! Og så fine turbilder, kjenner jeg lengter litt ekstra etter barmark nå :wub:

Takk, Bildene som er tatt er i 'bakgården' utenom båtbilde.nå i disse tider så kjenner jeg at jeg er takknemlig for å bo på fjellet. Er rundt -9°c her nå.. ? så Tyson synes det er helt forferdelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...